Bekijk originele versie : Joodse Defensie Liga nu ook actief in Nederland
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
BiDaWiJa
21-09-2003, 15:43
Joodse Defensie Liga nu ook actief in Nederland
21 september 2003, 14:55:43
DEN HAAG (ANP) - De Joodse Defensie Liga (JDL) is nu ook actief in Nederland. Zondagmiddag kwamen vijftien aanhangers van JDL-Holland naar Den Haag voor een demonstratie tegen de routekaart voor de vrede, die voorziet in de vorming van een Palestijnse staat.
De JDL wil joden in Nederland beschermen tegen mensen die hen verbaal of fysiek lastig vallen. Hoe, waar en wanneer ze dat gaan doen, werd zondag niet duidelijk. De leiding van de Nederlandse JDL-tak was niet aanwezig op het Malieveld.
Philip Awuy, William van Wilde en Vadim Otto, die in het NRC Handelsblad van zaterdag uitvoerig aan het woord kwamen over JDL-Holland, wilden tijdens de bijeenkomst op het Malieveld weinig meer kwijt over hun motieven en de activiteiten die ze de komende tijd gaan ontplooien. De JDL-Holland hult zich in geheimzinnigheid, want de woordvoerders wilden zondag zelfs niet zeggen wie hun leiders zijn.
Uiterst rechts
Wel is het duidelijk dat de JDL van plan is bezoekers van synagoges te gaan begeleiden. Ook willen ze Israëlische zelfverdedigingscursussen gaan aanbieden.
De JDL werd in 1968 opgericht door de uiterst rechtse rabbijn Meir Kahane. De liga is tegenwoordig actief in vijftien landen, waaronder de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Rusland en Belgie. De organisatie is omstreden, omdat ze in het verleden aanslagen beraamde op islamitische instellingen in de VS.
De JDL is in Israel sinds 1994 verboden, net als de politieke tak, de Kachpartij. Aanleiding voor het verbod was de moordpartij door JDL-aanhanger Baruch Goldstein in Hebron. Goldstein schoot tijdens het ochtendgebed 29 Palestijnen dood en verwondde tientallen personen.
redouan19
21-09-2003, 16:45
Eens kijken of er door Nederland met net zoveel verontwaardiging op deze rechtse terreurgroep wordt gereageerd als op een willekeurige arabische beweging.
Origineel gepost door redouan19
Eens kijken of er door Nederland met net zoveel verontwaardiging op deze rechtse terreurgroep wordt gereageerd als op een willekeurige arabische beweging.
Daar ga ik wel vanuit en als het aan mij ligt moet de AIVD meteen een paar mensne vrijmaken om ze in de gaten te gaan houden.
In het artikel in het NRC werd gezegd dat gebruik van geweld niet werd uitgesloten, lijkt mij reden genoeg.
ZieNador
21-09-2003, 17:55
maw het zijn gewoon aanhangers van de jdl. vandaar dat ze de arabische partijen wel meteen verdacht maken en in de gaten houden.
HeyoanQT
21-09-2003, 19:19
Strange ik zou zweren dat ik op deze thread gereageerd had :confused:
Nou in ieder geval , mogen van mij de Joden en Islamieten de oorlog uitvechten in Israel in plaats van dat ze de hele wereld in hun Misere meeslepen :kwaad: , ga ergens anders vechten in de israelische woestijn of zo zou ik zeggen.
Volgens de VS een terroristische organisatie en verboden in Israel ben benieuwd wat de mening van Dhr. Wilders (VVDer met dat rare kapsel) der van vindt.
RitaMaria
22-09-2003, 13:01
Origineel gepost door rnaj
Volgens de VS een terroristische organisatie en verboden in Israel ben benieuwd wat de mening van Dhr. Wilders (VVDer met dat rare kapsel) der van vindt.
Rare kapsel :haha: :hihi:
Origineel gepost door RitaMaria
Rare kapsel :haha: :hihi:
Beste Rita Maria,
Hoe zou jij dat kapsel dan omschrijven, als ik hem op TV zie dan denk ik altijd dat ze een methode hebben ontwikkeld om door de tijd te reizen. :cool:
Origineel gepost door redouan19
Ik denk het niet. Ik geloof niet dat de JDL hier erg serieus genomen wordt. Het achterland (i.e. de potentiële aanhang) is m.i. ook veel kleiner dan bijvoorbeeld voor de AEL.
mokromike
22-09-2003, 15:23
Origineel gepost door Bazba
Ik denk het niet. Ik geloof niet dat de JDL hier erg serieus genomen wordt. Het achterland (i.e. de potentiële aanhang) is m.i. ook veel kleiner dan bijvoorbeeld voor de AEL.
De AEL is dan ook geen terreurbeweging en predikt geen geweld alhoewel het gedrag van de overheid en de pers anders willen doen geloven.
Origineel gepost door mokromike
De AEL is dan ook geen terreurbeweging en predikt geen geweld alhoewel het gedrag van de overheid en de pers anders willen doen geloven.
Dat neem ik direct van je aan. Toch heb ik een vermoeden dat de introductie van de JDL in Nederland best iets te maken zou kunnen hebben met de opkomst van de AEL in Nederland.
Misschien kan de AEL een advies inwinnen bij CGB, wat dit riekt toch echt naar discriminatie.
Toevoeging aan het eerste artikel van de grondwet, iedere liga moet gelijke kansen hebben :D
De JDL is inderdaad een erg foute bende. Maar dat geld voor iedere extreme organisatie. Van mij mogen ze snel weer opzouten. Want ik heb een hekel aan alles wat extremistisch is of polariseert.
Predikt de AEL geen geweld? Dan zijn die foto's van zwaar gemaskerde en zwaar bewapende Palestijnen op de Belgische AEL-site zeker een pijnlijke vergissing.
http://www.arabeuropean.org/index-Dutch.php
Persoonlijk vind ik de AEL net zo'n enge bende als de JDL.
Zeker de extreme wijze waarop de AEL op haar site ageert tegen de JDL. Dat kan ook best op een heel wat minder agressieve manier. Los eerst de problemen in eigen land op en ga je dan druk maken om Palestijnse "liefdadigheidsinstellingen".
Beste P
Foto's van onderdrukte en gediscrimineerde mensen die opkomen voor hun recht op zelfbeschikking zijn het. M.a.w. ze hebben het recht te leven in het land waar ze geboren zijn en waar ze altijd al hebben gewoond zonder verjaagt vernederd of afgeslacht te worden door de zionistische extremisten!
Origineel gepost door Asdaq
Beste P
Foto's van onderdrukte en gediscrimineerde mensen die opkomen voor hun recht op zelfbeschikking zijn het. M.a.w. ze hebben het recht te leven in het land waar ze geboren zijn en waar ze altijd al hebben gewoond zonder verjaagt vernederd of afgeslacht te worden door de zionistische extremisten!
Dat weet ik Asdaq.
Maar daar gaat het nu even niet over.
als je dergelijke foto's op je website zegt moet je alleen niet zeggen dat je geen geweld predikt.
Als je wilt weten hoe ik denk over het Israëlisch Palestijnse conflict moet je even bij de onderstaande link kijken.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=145175
En ten overvloede nog een keer on-topic.
Ik ben van mening dat er voor groeperingen als de JDL geen plaats is, of gemaakt moet worden, in de Nederlandse samenleving.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.