Bekijk originele versie : Trouwen met partner uit Buitenland ?
Umm_AbdulRahman
29-05-2007, 21:12
Hoe gaat het in z'n werk wanneer je wilt trouwen met iemand uit het buitenland ? Dus stel je bent in het buitenland getrouwd , en je hebt de Huwelijksakte laten legaliseren en bij de Gemeente ingeleverd hoe zorg je er dan voor dat je partner legaal naar Nederland kan komen en blijven ?
En wanneer je in het buitenland trouwt en je partner hier naar toe wilt halen moet je dan alsnog voloen aan de inkomenseis ?
pindarotsje
29-05-2007, 21:27
Hoe gaat het in z'n werk wanneer je wilt trouwen met iemand uit het buitenland ? Dus stel je bent in het buitenland getrouwd , en je hebt de Huwelijksakte laten legaliseren en bij de Gemeente ingeleverd hoe zorg je er dan voor dat je partner legaal naar Nederland kan komen en blijven ?
En wanneer je in het buitenland trouwt en je partner hier naar toe wilt halen moet je dan alsnog voloen aan de inkomenseis ?
Assalmoe aleikum,
Je kunt bij de IND deze informatie opzoeken. http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/verblijfwijzer_content.asp?proc=halen&lang=nl
Ik wil je niet bang maken, maar het is tegenwoordig heel moeilijke:kwaad: om iemand uit het buitenland te halen, buiten de EU dan. Je moet inderdaad voldoen aan een inkomenseis en tevens moet je partner een inburgingscursus doen in land van herkomst, pas als hij/zij voor deze slaagt kun je een aavraag doen voor een visum.
Mohiem, kijk op de website van de IND.
Ik heb hier nog een website met veel info:
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/forum.php?c=59&sid=ee7c30d799175bb73d6801802d4947b7v
Hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes.
:)
Umm_AbdulRahman
29-05-2007, 21:39
Assalmoe aleikum,
Je kunt bij de IND deze informatie opzoeken. http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/verblijfwijzer_content.asp?proc=halen&lang=nl
Ik wil je niet bang maken, maar het is tegenwoordig heel moeilijke:kwaad: om iemand uit het buitenland te halen, buiten de EU dan. Je moet inderdaad voldoen aan een inkomenseis en tevens moet je partner een inburgingscursus doen in land van herkomst, pas als hij/zij voor deze slaagt kun je een aavraag doen voor een visum.
Mohiem, kijk op de website van de IND.
Ik heb hier nog een website met veel info:
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/forum.php?c=59&sid=ee7c30d799175bb73d6801802d4947b7v
Hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes.
:)
Op die site staat dat je minimaal 1.236,86 per maand moet verdienen .. :(
Umm_AbdulRahman
29-05-2007, 21:42
Weet je ook hoelang het gemiddeld ongeveer kan duren voordat je partner eenmaal hier is ?
pindarotsje
29-05-2007, 21:53
Weet je ook hoelang het gemiddeld ongeveer kan duren voordat je partner eenmaal hier is ?
Lieve zuster,
Ik zou het niet weten( heb er geen ervaring mee). Het hangt ook af van de situatie en of je voldoet aan alle eisen. Anders kan je de belgie route proberen. http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/forum.php?c=53&sid=ee7c30d799175bb73d6801802d4947b7
of misschien via Spanje:kweetnie:
Moge Allah SWt jou bijstaan, :ameen:
2_Heartbreak_3
29-05-2007, 23:03
Waarom trouw je niet via Belgie?
Das veel gemakkelyker & heb je niet al die belachelyke eisen zoals van dat inkomen enzo. En bovendien is dat allemaal sneller achter de rug qua de papieren & kan u toekomstige inchallah legaal hier verblyven.
Zelfs als hy dat niet is ==> je bent aan het trouwen dus ze zetten hem er echt niet uit hoor.
Waarom trouw je niet via Belgie?
Das veel gemakkelyker & heb je niet al die belachelyke eisen zoals van dat inkomen enzo. En bovendien is dat allemaal sneller achter de rug qua de papieren & kan u toekomstige inchallah legaal hier verblyven.
Zelfs als hy dat niet is ==> je bent aan het trouwen dus ze zetten hem er echt niet uit hoor.
Om via Belgie te trouwen moet je daar toch al een lange tijd wonen ? :o
Om via Belgie te trouwen moet je daar toch al een lange tijd wonen ? :o
nee hoor, ik neem aan dat je de NL nationaliteit hebt? Is ong. 6 maanden dat je moet wonen in Belgie en dan kan je aanvraag doen voor je partner, zie www.buitenlandsepartner.nl
Succes! (heb je zeker nodig :sjans: )
12? je moet minimaal 1421,- netto verdienen ongeveer.
En België is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt. Teveel romslomp. Regel een vast contract ( dat is het moeilijkste) is beter, want met een jaarcontract schiet het niet op. Salaris? gewoon net zoveel banen nemen tot je netto verdient wat je moet. :) Als je het tenminste niet verdient met 1 baan. Succes.
nee hoor, ik neem aan dat je de NL nationaliteit hebt? Is ong. 6 maanden dat je moet wonen in Belgie en dan kan je aanvraag doen voor je partner, zie www.buitenlandsepartner.nl
Succes! (heb je zeker nodig :sjans: )
:hihi: Ja ik heb wel een Nederlands nationaliteit , maar ik hoef geen partner uit het buitenland te halen. Ik was gewoon nieuwsgierig :o
6 Maanden in Belgie wonen is nog wel te doen vind ik .. :)
_GoudSterretje_
30-05-2007, 15:09
Via Nederland is het moeilijk, ik adviseer je dan de Belgie route te nemen.
Zolang je een contract hebt voor een jaar ( werk) en een huis ( heb je binnen een paar dagen ) zit alles goed.
Via Nederland is het moeilijk, ik adviseer je dan de Belgie route te nemen.
Zolang je een contract hebt voor een jaar ( werk) en een huis ( heb je binnen een paar dagen ) zit alles goed.
Ik denk niet dat je zo snel aan een jaarcontract kunt komen in Belgie .. :(
_GoudSterretje_
30-05-2007, 15:40
Ja, dat is moeilijk. Familielid van mij heeft er ontzettend veel moeite mee. Het belangrijkste is echt werk en de rest is makkelijk.
Moge Allah subhanahu wataala het vergemakkelijken voor hun.
Umm_AbdulRahman
30-05-2007, 22:34
Bedankt dames :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.