Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik wil dood!

Oguzhan
27-05-2007, 01:56

Zou iemand mijn willen helpen ik heb een soort van ruzie met een Marokkaans klasgenoot van mijn . Haar neef is overleden daarom weet ze niet wat ze zegt al is het tegen mijn . Ik kan echt serieus huilen om dit soort dingen . Ze was vroeger een soort van zus voor mijn alleen opeens nu is ze veranderd heel erg veranderd ze denkt dat ik ben veranderd terwijl zij echt is veranderd ik onderzoek haar leven al een tijdje en dus zal ik dat dnek ik wel weten en ze is dan zeker veranderd ik wil er gewoon dood bij liggen. Ik probeer zoveel goeds te doen zodat zij misschien weer veranderd alleen ze weet niet wat ze doet ze blijft voor mijn altijd het zelfde goede meisje die zo schoon en mooi uit het hart is. En wallah alleen door dit denk ik soms aan zalfmoord en die poging wil ik soms echt ook nemen alleen ik het is te zwaar voor mijn het is Gunah en ik zal zeker in de hel belanden. Maar als ze mijn over 4 weken dus begin zomer vakantie niet heeft vergeven dan ga ik het echt doen me zelf moorden. Elke seconde denk ik wel aan haar in elke stukje lucht dat ik uitadem zit haar naam ze is overal en nooit te vergeten. Zij is de gene die mijn uit de hel heeft gered ze gaf me hoop en ik ging weer gewoon door met mijn leven als zij mijn niet hielp was ik jullie nu misschien aan het uitschelden :(pfff....IK ga denk ik toch maar lijden todat Allah me bij zich roept... Wil iemand me helpen:(:traan1:

heavenabove
27-05-2007, 02:06
Meid , dat is het ersgte wat je kunt doen een einde an je leven maken. Probeer oplossingen te bedenken zoals haar te laten merken dat je niet veranderd bent of een goed gesprek met haar aan te gaan of iets dergelijks, jij bent namelijk haar vriendin en jij weet dus heel goed wat haar aandacht trekt gebru dat dan ook. Er zijn voor veel dingen oplossingen en ik weet bijna zeker dat er hier ook een voor bestaat. De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Werkelijk, wie zichzelf opzettelijk (met de intentie hiertoe) doodt, zal zeer zeker worden gestraft in het vuur van de hel, waarin hij voor altijd zal verblijven." Overlevering: Al-Buchaarie & Muslim

heavenabove
27-05-2007, 02:09
sorry ik zie nu pas dat je een man bent, maar denk e goed over na :)

Oguzhan
27-05-2007, 02:24
:'(off...ik weet echt niet haar haat tegen mijn is zo zelf pijnlijker dan dat er vliegtuig op mijn neerstort.Ze is de enige persoon die mijn op 2 voete kan houden Elhamdullilah Allah ook maar als menselijke is zij de enige maar ik kwam toch raad vragen bij landgenoten van haar die zullen altijd het beste weten

hijaab15
27-05-2007, 10:32

Insha allah komt het goed met je Vriendin:verdriet: vertrouw op allah (swt) !:)

Jetje_1979
27-05-2007, 11:22
overdreven.... Hij komt aandacht te kort.. en weet je... iemand die zegt dat ie zelfmoord wil plegen.. forget it.. die doen dat niet

Timoschke
29-05-2007, 13:12
Beste Oghuzan, Ik begrijp dat deze vriendschap erg belangrijk voor je is. Maar moet je aan zelfmoord denken als je ruzie hebt met een vriend(in)? Dit zegt wel wat over hoe jij in het leven staat. Dit bedoel ik niet negatief, maar in elke relaties heb je ups and downs. De beste vriendschappen kunnen verwateren. Ook ik heb hele goede vriendinnen verloren doordat we uit elkaar gegroeid zijn. Probeer er met haar over te praten in een eerlijk en open gesprek. Misschien heeft ze ruimte nodig om voor zichzelf een aantal zaken op een rijtje te zetten. Als iemand ruimte nodig heeft en jij eist haar op, kan dit een averechts effect hebben. Laat je levensgeluk niet van een andere persoon afhangen. Succes

ikbeniemand
29-05-2007, 13:24
Islamitisch gezien mag je als man zijnde geen contact met vrouwen hebben..

juweeltje04
29-05-2007, 15:42
weess gewoon lief en aardiig tege haar,, en blijf gewoon wieje bent,, enpraat met haar ,als je tog zo seriues bent ewwaa dan kan jj ook seriues prate met haar.. kOmt goed.. ;) xx Juweeltje

LieVe_NijNTje
29-05-2007, 20:35
Zou iemand mijn willen helpen ik heb een soort van ruzie met een Marokkaans klasgenoot van mijn . Haar neef is overleden daarom weet ze niet wat ze zegt al is het tegen mijn . Ik kan echt serieus huilen om dit soort dingen . Ze was vroeger een soort van zus voor mijn alleen opeens nu is ze veranderd heel erg veranderd ze denkt dat ik ben veranderd terwijl zij echt is veranderd ik onderzoek haar leven al een tijdje en dus zal ik dat dnek ik wel weten en ze is dan zeker veranderd ik wil er gewoon dood bij liggen. Ik probeer zoveel goeds te doen zodat zij misschien weer veranderd alleen ze weet niet wat ze doet ze blijft voor mijn altijd het zelfde goede meisje die zo schoon en mooi uit het hart is. En wallah alleen door dit denk ik soms aan zalfmoord en die poging wil ik soms echt ook nemen alleen ik het is te zwaar voor mijn het is Gunah en ik zal zeker in de hel belanden. Maar als ze mijn over 4 weken dus begin zomer vakantie niet heeft vergeven dan ga ik het echt doen me zelf moorden. Elke seconde denk ik wel aan haar in elke stukje lucht dat ik uitadem zit haar naam ze is overal en nooit te vergeten. Zij is de gene die mijn uit de hel heeft gered ze gaf me hoop en ik ging weer gewoon door met mijn leven als zij mijn niet hielp was ik jullie nu misschien aan het uitschelden :(pfff....IK ga denk ik toch maar lijden todat Allah me bij zich roept... Wil iemand me helpen:(:traan1: Salaamoe 3alaykom, Broeder.. wat is voor jou belangrijker.. jou liefde voor Allah Subhana Wata3ala.. Of jou liefde voor haar??? Je zegt dat je zelfmoord wilt plegen.. waar denk je dat je terecht zal komen.. "Is zij het waard om jezelf zo kapot te maken, is zij het waard om uiteindelijk in de Hel te belanden?" Lieve broeder, dit is nou één van de redenen waarom het verboden is contact/relaties op te bouwen met zusters.. Allah Subhana Wata3ala heeft dit niet zomaar verboden.. Allah Subhana Wata3ala wil alleen het goede voor ons, Hij wil ons beschermen voor dit soort zaken, maar helaas volgen we vaak de weg van de Sajtaan die ons uiteindelijk niets goeds opbrengt, alleen maar pijn en verdriet! Broeder toch.. Richt je tot Allah Subhana Wata3ala.. ipv te denken aan Zelfmoord! Allah Subhana Wata3ala zal nu erg boos zijn.. je verkiest haar boven Allah Subhana Wata3ala, terwijl Hij degene is die jou een leven heeft geschonken, die jou alles heeft gegeven, hoe durf je dat te doen! Als jij op dit moment zou moeten kiezen tussen haar goedkeuring en die van Allah Subhana Wata3ala, dan zou jij de goedkeuring van haar verkiezen boven die van jou Heer! Haar goed keuring is aangenamer voor jou, dan jou Heer te ontmoeten.. Jij wil liever dicht bij haar zijn, dan dicht bij Allah Subhana Wata3ala! Je doet er nu alles voor om het goed te maken met haar.. en als zij dat niet wilt, jou blijft negeren.. dan denk je aan zelfmoord! Zo belangrijk is zij voor jou.. Subhana Allah.. hoe belangrijk is Allah Subhana Wata3ala dan voor jou denk ik dan!!! :( Je hebt echt alles voor haar over.. je zou zo blij zijn als zij normaal tegen jouw zou doen! Je zou waarschijnlijk zo ver gaan.. dat Allah Subhana Wata3ala kwaad op je zal worden door haar tevreden te stellen ipv Allah Subhana Wata3ala te vreden te stellen! Je zou de belangen en de behoeftes van haar voorrang geven ipv voorrang te geven aan de gehoorzaamheid aan Allah Subhana Wata3ala! Vindt je het gek dat jij je nu zo rot voelt.. je hebt Allah Subhana Wat3ala de rug toegekeerd.. Jou hartje is nu gevuld met de liefde voor haar.. denk je dat er nog plaats is voor de liefde voor Allah Subhana Wata3ala en de liefde voor de zaken waar Hij van houdt.. Nee, die zal er niet zijn en dat doet Allah Subhana Wata3ala expres.. omdat je Hem niet wilt gehoorzamen! Als je zo goed je best zou doen om Allah Subhana Wata3ala te vreden te stellen zou je je echt niet zo voelen! Broeder, het gaat om slechts één enkele weg en één enkele keuze.. Bepaal dus je bestemming en kies één van de twee wegen.. Als je de liefde voor Allah Subhana Wata3ala kiest.. dan zal dit enkel verwezenlijkbaar zijn als jou hartje reinigt van de liefde voor alles wat Hij, Allah Subhana Wata3ala verafschuwt heeft! Maar als jij vasthoudt aan iets anders, hoe kan je dan het genot van het geloof en de smaak van de gehoorzaamheid ondervinden??? Maar goed, verder is het aan jou welke liefde voor jou belangrijker is.. jou liefde voor haar of voor Hem, Onze Heer, Allah Subhana Wata3ala die geven en nemen kan.. en die alleen het goede voor ons wil.. Hier en in het Hier Na Maals! Moge Allah Subhana Wata3ala jou op het goede leiden en al het slechte van buiten af.. ver van jou houden, Amien Ya Rab! Ghair Insha Allah broeder.. Asalaamoe 3alaykom!

BentDagilia
30-05-2007, 09:44
Je hebt er echt niks aan als je jezelf vermoord voor een hechte vriendschap. Probeer haar anders los te laten en ga gewoon door met je leven. Het leven is al kort en omslachtig en daar moet je mee leren omgaan. Niet alles verloopt naar wensen. Jezelf vermoorden lost niet alle problemen op. Je hoeft mss geen ziekenfonds meer te betalen en belasting maar je gaat boete voor veel ergere dingen.. voor altijd. BD

Personality
30-05-2007, 20:04
:'(off...ik weet echt niet haar haat tegen mijn is zo zelf pijnlijker dan dat er vliegtuig op mijn neerstort.Ze is de enige persoon die mijn op 2 voete kan houden Elhamdullilah Allah ook maar als menselijke is zij de enige maar ik kwam toch raad vragen bij landgenoten van haar die zullen altijd het beste weten een vrouw is niet zomaar boos.....als overlijd er een naast van haar, zeker als je aangeeft dat zij een oprecht, lieve meid is- wat ik opmaak uit jouw verhaal. Vraag jezelf eens echt werkelijk af, wat jij voor actie hebt gedaan, dat haar zo boos heeft gemaakt? Nederig zijn en kwetsbaar opstellen, bereikt men veel meer...;) een goede moslima met een zacht hart op de juiste plek....draagt haat niet lang bij haar.......daarom komt het goed....en schrap de dood, dat is een list van sjaitan.. succes bro....aleikom salaamaaa

3_ling
31-05-2007, 10:17
waarom praat je niet met haar?

Oguzhan
31-05-2007, 16:35
Salaamoe 3alaykom, Broeder.. wat is voor jou belangrijker.. jou liefde voor Allah Subhana Wata3ala.. Of jou liefde voor haar??? Je zegt dat je zelfmoord wilt plegen.. waar denk je dat je terecht zal komen.. "Is zij het waard om jezelf zo kapot te maken, is zij het waard om uiteindelijk in de Hel te belanden?" Lieve broeder, dit is nou één van de redenen waarom het verboden is contact/relaties op te bouwen met zusters.. Allah Subhana Wata3ala heeft dit niet zomaar verboden.. Allah Subhana Wata3ala wil alleen het goede voor ons, Hij wil ons beschermen voor dit soort zaken, maar helaas volgen we vaak de weg van de Sajtaan die ons uiteindelijk niets goeds opbrengt, alleen maar pijn en verdriet! Broeder toch.. Richt je tot Allah Subhana Wata3ala.. ipv te denken aan Zelfmoord! Allah Subhana Wata3ala zal nu erg boos zijn.. je verkiest haar boven Allah Subhana Wata3ala, terwijl Hij degene is die jou een leven heeft geschonken, die jou alles heeft gegeven, hoe durf je dat te doen! Als jij op dit moment zou moeten kiezen tussen haar goedkeuring en die van Allah Subhana Wata3ala, dan zou jij de goedkeuring van haar verkiezen boven die van jou Heer! Haar goed keuring is aangenamer voor jou, dan jou Heer te ontmoeten.. Jij wil liever dicht bij haar zijn, dan dicht bij Allah Subhana Wata3ala! Je doet er nu alles voor om het goed te maken met haar.. en als zij dat niet wilt, jou blijft negeren.. dan denk je aan zelfmoord! Zo belangrijk is zij voor jou.. Subhana Allah.. hoe belangrijk is Allah Subhana Wata3ala dan voor jou denk ik dan!!! :( Je hebt echt alles voor haar over.. je zou zo blij zijn als zij normaal tegen jouw zou doen! Je zou waarschijnlijk zo ver gaan.. dat Allah Subhana Wata3ala kwaad op je zal worden door haar tevreden te stellen ipv Allah Subhana Wata3ala te vreden te stellen! Je zou de belangen en de behoeftes van haar voorrang geven ipv voorrang te geven aan de gehoorzaamheid aan Allah Subhana Wata3ala! Vindt je het gek dat jij je nu zo rot voelt.. je hebt Allah Subhana Wat3ala de rug toegekeerd.. Jou hartje is nu gevuld met de liefde voor haar.. denk je dat er nog plaats is voor de liefde voor Allah Subhana Wata3ala en de liefde voor de zaken waar Hij van houdt.. Nee, die zal er niet zijn en dat doet Allah Subhana Wata3ala expres.. omdat je Hem niet wilt gehoorzamen! Als je zo goed je best zou doen om Allah Subhana Wata3ala te vreden te stellen zou je je echt niet zo voelen! Broeder, het gaat om slechts één enkele weg en één enkele keuze.. Bepaal dus je bestemming en kies één van de twee wegen.. Als je de liefde voor Allah Subhana Wata3ala kiest.. dan zal dit enkel verwezenlijkbaar zijn als jou hartje reinigt van de liefde voor alles wat Hij, Allah Subhana Wata3ala verafschuwt heeft! Maar als jij vasthoudt aan iets anders, hoe kan je dan het genot van het geloof en de smaak van de gehoorzaamheid ondervinden??? Maar goed, verder is het aan jou welke liefde voor jou belangrijker is.. jou liefde voor haar of voor Hem, Onze Heer, Allah Subhana Wata3ala die geven en nemen kan.. en die alleen het goede voor ons wil.. Hier en in het Hier Na Maals! Moge Allah Subhana Wata3ala jou op het goede leiden en al het slechte van buiten af.. ver van jou houden, Amien Ya Rab! Ghair Insha Allah broeder.. Asalaamoe 3alaykom! Selamun aleykum. pff...ik word gek gestoord ....Mijn zuster je hebt me echt aan het denken gezet maar wil ejd an ook snappen ik sterf echt voor haar Elhamdullulah Allah staat boven Alles maar ja het is gewoon raar ik kan het niet uitleggen she is to important to me zou ik maar zeggen. Ve Aleykum Selam Zuster