Bekijk originele versie : Nederlanders?!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
T-ManiaC
20-09-2003, 02:18
Ik ben het zat om elke x vage vragen te krijgen...:
Waarom draag jij nou geen hoofddoek?
En ga je dan ook elke dag naar de moskee?
Mag je tijdens het vasten niet drinken?
Nederlanders moeten ook intergreren!
Ja vind ik wel! :)
KouZiNaFeMaLe
20-09-2003, 02:31
Helemaal gelijk in
Multiculturele samenleving, zoals ze willen, dan moet hun ook integreren!!!! En niet elke keer vragen waarom dit? waarom dat?
:zwaai:
T-ManiaC
20-09-2003, 02:45
Pista wat ben je onbeschoft zeg.. en dat voor iemand die niet in Nederland woont maar in Belgie!!! :)
Wie zegt dat IK niet wil intergreren?? En een Nederlander kan wel degelijk intergreren aangezien er in Nederland een groot aantal allochtonen wonen!
Goed lezen pista ;)
Vg. Een oud bekende met een nieuw nicknaam. :D
T-ManiaC
20-09-2003, 02:58
Wat kinderachtig zeg...
Na ja ik zie dat je graag de allochtonen wilt zien oprotten van Nederland hé... hadden ze toch gelijk over je.
Jammer valt me vies van je tegen.
T-ManiaC
20-09-2003, 03:09
Moest je daar nou zo om lachen.. ???
Ik loop achter niemand aan.. maar ik heb genoeg over je gezien in het verleden dat me deed denken dat je een eerlijke man was die juist geen rasistiche opmerkingen had. Na dit heb ik gelukkig me eigen mening en conclussie kunnen trekken. ;)
Toedels. :zwaai:
arabchrstn
20-09-2003, 03:28
Origineel gepost door T-ManiaC
Fijn toch als men belangstellend is naar je geloof...
IntEGratie is bullshit. Men dient zich aan de Nederlandse normen en waarden aanpassen. Aan welke? Mij is dat nog nooit uitgelegd ... je krijgt alleen van dat soort holle frasen als 'je moet tolerant zijn' ed.
Ik heb mij wel aangepast, maar meer naar de westerse waarden, dan specifiek Nederlandse...
babyvanbelisma
20-09-2003, 10:23
Het kan toch ook dat ze die vragen stellen uit belangstelling? Beter dat dan dat ze je gewoon negeren toch?...
Mee eens. Nederlanders mogen onderhand wel eens wat weten van de islam. Het is niet alsof de eerste moslim gisteren in Nederland is gearriveerd!
Maar wat Babyvanbelisma zegt, het kan ook interesse zijn. De gemiddelde Nederlander weet wel hoe het zo'n beetje zit met hoofddoeken, maar drinken tijdens het vasten dat gaat toch ietsje verder. (Volgens mij mag dat niet, maar een slokje water om je mond te spoelen mag dat ook niet?)
DonAgewan
20-09-2003, 11:52
Wat zijn de Nederlandse normen en waarden?
DonAgewan
20-09-2003, 12:05
Origineel gepost door buddy
om enkele te noemen: Nederlands spreken, niet op straat hangen, ook verantwoordelijkheid nemen als ze niet in huis zijn etc. etc.
goh Nederlands spreken is dat een norm in Nederland?? Vertel. En die andere zijn universeel niks nederlands aan.
MELILLENSE
20-09-2003, 12:25
Wat kinderachtig zeg...
Na ja ik zie dat je graag de allochtonen wilt zien oprotten van Nederland hé... hadden ze toch gelijk over je.
Jammer valt me vies van je tegen.
T-ManiaC,
Vikker, inmiddels een vijftiger met moeilijkheden om zich nog aan te passen aan een snel evoluerende maatschappij, is ooit zelf moeten verhuizen uit Antwerpen en woont nu momenteel in een dorpje, ergens in Oost-Vlaanderen, ver weg van de Marokkanen....althans zolang ze zich aldaar niet komen vestigen.
Vandaar ook zijn mening dat, als je je niet kunt integreren in de maatschappij, neem je biezen en vertrek.....zoals hij heeft gedaan. Zo zie je maar dat zelfs sommige niet-Marokkanen problemen hebben met zich te integreren in de samenleving waarin ze leven. En vandaar dus ook zijn frustraties jegens allochtonen die van integratie geen punt maken, met behoud van hun eigen identiteit.
Eén ding moet je hem toegeven, hij laat duidelijk zien wie hij is en wat hij voelt en denkt aangaande zijn medemens die ogenschijnlijk anders is.
MELILLENSE :belgie:
appelsap
20-09-2003, 12:27
word er ook moe van..en ze herhalen de vraag elke keer weer...
Origineel gepost door appelsap
word er ook moe van..en ze herhalen de vraag elke keer weer...
draag jij ook een hoofddoek dan??
appelsap
20-09-2003, 12:30
Origineel gepost door sahira
draag jij ook een hoofddoek dan??
een :D tulband :D ..met een dolk aan me zijde :D
DonAgewan
20-09-2003, 12:31
Origineel gepost door vikker
Tja, als je die nog niet kent is de integratie ver weg denk ik.
Maar ja, waarom zou men integreren. :rolleyes:
Ik ken Marokkanen die wel geïntegreerd zijn...mensen die de normen en waardn van het land als het hunne aanvaarden en toch Marokkaan kunnen blijven...ze wonen tenslotte toch in België!
Zij zeuren niet over discriminatie of integratie, zij leven samen met de anderen in die grote pot. Het zijn net Belgen. ;)
Is dus perfect mogelijk...zij die niet willen integreren geef ik steeds dezelfde goede raad...vertrek naar het land waar je jezelf het beste voelt..en dat is voor hen waarschijnlijk niet Nederland of België...dan hoeven ze niet steeds over integratie te zeuren of zich te wentelen in zelfbeklag.
En niet zeiken over discriminatie... dus discriminatie bestaat volgens jou niet of als het bestaat moet men het maar accepteren en er niet over klagen?
In eerste plaats ben ik individu dus jij moet je net zoveel aanpassen aan mij als ik aan jou als individu bevalt je dat niet vertrek dan zelf!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.