Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Oudere Marokkanen gezonder dan Nederlanders

miss_couscous
19-09-2003, 22:03

Oudere Marokkanen gezonder dan Nederlanders VOORBURG - Marokkanen boven de 35 hebben minder kans op met name longkanker en hart- en vaatziekte dan autochtone Nederlanders. Zij komen hierdoor naar verhouding minder vaak voor in de sterftecijfers. Dat blijkt uit een analyse van de sterftecijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag vrijgaf. Tot hun 35e lopen Marokkanen meer risico op overlijden, onder andere door niet-natuurlijke oorzaken en aangeboren afwijkingen. Zijn ze eenmaal boven de 35 dan daalt het zogeheten sterfterisico onder dat van autochtonen. De onderzoekers van het CBS vermoeden dat de traditioneel gezondere levensstijl een rol speelt bij de oudere Marokkanen. Zij roken en drinken minder en hun voedingspatroon is gezonder. Andere groepen niet-westerse allochtonen komen naar verhouding vaker voor in de sterftecijfers.

Bent_Fes
20-09-2003, 14:44
CousCous is gezond.... :D

HeyoanQT
20-09-2003, 22:26
Ik heb gehoord dat veel van die oudere Marokkanen boven de 35 een uitkering hebben en thuis zitten, daar ga je niet zo snel dood als de gemiddelde Nederlander die wel werkt denk ik.

sahira
20-09-2003, 22:27
Origineel gepost door HeyoanQT Ik heb gehoord dat veel van die oudere Marokkanen boven de 35 een uitkering hebben en thuis zitten, daar ga je niet zo snel dood als de gemiddelde Nederlander die wel werkt denk ik. Heb je het van de oudere marokkanen zelf gehoord? vast niet!

HeyoanQT
21-09-2003, 01:41

Hang jij de vuile was buiten? , het staat gewoon zo geregistreert, en zo'n onderzoeks orgaan brengt dat dan naar buiten puur voor de statistiek.

JETLI
22-09-2003, 00:32
Komt door de olijvenolie!!!

Dj_maroc
22-09-2003, 00:35
ZITOUN

Dj_maroc
22-09-2003, 00:37
en BATATA!!!

morpheus
22-09-2003, 11:28
Origineel gepost door HeyoanQT Ik heb gehoord dat veel van die oudere Marokkanen boven de 35 een uitkering hebben en thuis zitten, daar ga je niet zo snel dood als de gemiddelde Nederlander die wel werkt denk ik. De onderzoekers van het CBS vermoeden dat de traditioneel gezondere levensstijl een rol speelt bij de oudere Marokkanen. Zij roken en drinken minder en hun voedingspatroon is gezonder. Toch wat anders dan jou theorie.

HeyoanQT
29-09-2003, 02:16
Denk niet dat ze echt veel ouder worden door dat voedsel, als ik er naar kijk dan wordt ik al grijs van afschuw :( bah , schapenvlees, ewwww daar wordt je niet oud van al dat vet.