Bekijk originele versie : moeders even een actueel onderwerp
excesivo
24-05-2007, 10:10
Kom op dames Geef je mening over het volgende
[India eist gestolen adoptiekind terug
Uitgegeven: 22 mei 2007 09:14
Laatst gewijzigd: 22 mei 2007 09:17
HILVERSUM - Een Indiaas jongetje dat zes jaar geleden door een Nederlands echtpaar werd geadopteerd, moet terug naar zijn geboorteland. Indiase autoriteiten eisen dat het kind een DNA-test ondergaat en wordt herenigd met zijn biologische ouders.
Uit politieonderzoek in India zou blijken dat het kind niet vrijwillig ter adoptie is afgestaan, maar gestolen en verkocht aan een kindertehuis.
Dat meldt het tv-programma Netwerk dinsdagavond op basis van politierapporten en onderzoek in India. De Nederlandse adoptieouders ontvingen in februari een brief van de Indiase politie met het verzoek het kind terug te brengen.
Kidnappers
Uit de rapporten die in het bezit zijn van Netwerk blijkt dat het jongetje in 1999 midden in de nacht uit zijn ouderlijk huis is verdwenen. In 2005 arresteerde de Indiase politie een bende kidnappers, die verklaarden onder anderen het jongetje te hebben gestolen en verkocht aan een kindertehuis.
Via een bemiddelingsbureau is het kind ter adoptie aangeboden, met naar nu blijkt een valse afstandsverklaring en verzonnen familieachtergronden, aldus Netwerk.
Rechtszaak
Toen de biologische moeder hoorde dat haar kind nog in leven is, liet ze weten er alles aan te zullen doen het jongetje terug te krijgen. "Sommige mensen zeggen: jouw kind leeft onder goede omstandigheden daar, laat het daar toch. Maar ik wacht op mijn kind." Vorig jaar begon de moeder een rechtszaak in India om haar kind terug te krijgen. De rechter heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan.
De adoptieouders hebben laten weten de situatie verschrikkelijk te vinden, ook voor de biologische ouders. Het is onduidelijk of ze het kind willen teruggeven aan de biologische ouders. Het Nederlandse paar doet een klemmend beroep op de media hen met rust te laten in het belang van het kind.
(c) ANP ]
excesivo
24-05-2007, 10:11
Ik ben zelf nog geen moeder, maar zoals ik er nu over denk, Ben ik zoooooo BOOSSS :kwaad: :kwaad: :kwaad:
Ik vind dat dat kind terug moet, wat is dat nu voor onzin dat het kind hier blijft :hadj:
Ja die kind moet echt wel terug, want kon die moeder er aan doen kind is toch gestgolen :moe:
excesivo
24-05-2007, 10:25
nu in het nederlands alsjeblieft..
grapje, maar idd Ik kan me er zo kwaad om maken, wat denken die mensen wel niet?
Voor die adoptieouders lijkt het me wel moeilijk, maar dat de rest gewoon zegt dat dat kind nu nederlands is en dus hoeft het niet terug omdat het een ander leven heeft.
Wat een grote onzin zeg, iemand is alleen nederlands als het hun uitkomt.
Om dat het toevallig om nederlandse ouders gaat, kan het opeens. Halllooooo het is ontvoerd !!!!!!
Mocht het zo zijn dat het andersom gebeurt was, dus dat er een hollands kind ontvoerd is naar het buitenland en verkocht is dan heb je de poppen aan het dansen en gaan ze dat kind persoonlijk halen, maar omdat het die zielige armoezaaiers zijn dan kunnen ze toch niks maken?!?!?!?
roemaisa78
24-05-2007, 10:29
ik vind dat het kind ook terug moet naar zijn biologische ouders.
ik moet er niet aan denken wat voor ellende die biologische moeder heeft moeten doorstaan na die ontvoering.
gewoon verschrikkelijk.
excesivo
24-05-2007, 10:32
Ja erg he..
Het is zo egoistisch...
Ik vind dat het kind terug moet. Ikzelf ben ook moeder en het idee al dat ik mijn zoon kwijt ben maakt me al misselijk, laat staan dat het ook gebeurd.
Leila1982
24-05-2007, 11:51
Dit is verschrikkelijk! zowel voor de biologische als voor de adoptie-ouders. maar het lijkt mij logisch dat het kind dan terug gaat naar de ouders. Misschien kan de nederlandse regering regelen dat die mensen naar nederland komen, dan kunnen ze samen tot een oplossing komen, want om nou zomaar na jaar je kind weer terug te brengen lijkt me verschrikkelijk.
Leila1982
24-05-2007, 11:53
grapje, maar idd Ik kan me er zo kwaad om maken, wat denken die mensen wel niet?
Voor die adoptieouders lijkt het me wel moeilijk, maar dat de rest gewoon zegt dat dat kind nu nederlands is en dus hoeft het niet terug omdat het een ander leven heeft.
Om dat het toevallig om nederlandse ouders gaat, kan het opeens. Halllooooo het is ontvoerd !!!!!!
Mocht het zo zijn dat het andersom gebeurt was, dus dat er een hollands kind ontvoerd is naar het buitenland en verkocht is dan heb je de poppen aan het dansen en gaan ze dat kind persoonlijk halen, maar omdat het die zielige armoezaaiers zijn dan kunnen ze toch niks maken?!?!?!?
Het gaat erom dat de adoptie-ouders het als hun eigen kind hebben opgevoed, de band is groter dan de band die het kind met de biologische ouders heeft. natuurlijk moet het kind herenigd worden met de biologische ouders, maar dat is niet zo gemakkelijk... voor niemand eigenlijk.
:lekkerpuh :lekkerpuh
nasssira
24-05-2007, 12:06
Het jongetje moet terug naar zijn biologische ouders! Zijn ouders hebben hem niet weggegeven.
tharifith
24-05-2007, 13:01
tuurlijk moet het kind terug
Ik krijg er gewoon rillingen van
Het zal je maar over komen Allah aghfed
excesivo
24-05-2007, 14:10
Dit is verschrikkelijk! zowel voor de biologische als voor de adoptie-ouders. maar het lijkt mij logisch dat het kind dan terug gaat naar de ouders. Misschien kan de nederlandse regering regelen dat die mensen naar nederland komen, dan kunnen ze samen tot een oplossing komen, want om nou zomaar na jaar je kind weer terug te brengen lijkt me verschrikkelijk. Het is voor iedereen moeilijk, nederlandse regering roept gelijk dat het een hollands kind is en een leven heeft opgebouwd dus niet terughoeft :kwaad:
excesivo
24-05-2007, 14:19
Het gaat erom dat de adoptie-ouders het als hun eigen kind hebben opgevoed, de band is groter dan de band die het kind met de biologische ouders heeft. natuurlijk moet het kind herenigd worden met de biologische ouders, maar dat is niet zo gemakkelijk... voor niemand eigenlijk.
Dat begrijp ik, het is daarom ook een heel moeilijke situatie, maar er dient wel gelijk gehandelt te worden en niet een nederlander constant voortrekken.
Het is allemaal zogenaamd in het belang van het kind, maar wat vindt dat kind ervan dat hij gejat is van zijn biologische moeder en nooit is teruggegeven? Zijn leven zal zoiezo moeilijk worden.
En als het ze echt om een beter leven gaat, dan kunnen ze ook wat regelen met de biologische ouders, dat ze hun financieel steunen, ofdat het kind op zijn 18 terugkomt naar nederland om te studeren of iets dergelijks.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.