Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Doen of niet...?!?

Pagina's : [1] 2

LellaMarrakchia
23-05-2007, 23:46

Hey moeders... Ik heb een vraagje...ik zie het steeds vaker gebeuren dat ouders hun kinderen naar marokko sturen om daar te studeren..Ik ben zelf nog geen moeder maar ik zou het niet kunnen...tenzij ik zelf mee zou gaan anders niet!!! maar ik zie het zoooo vaak gebeuren. Dus nu is mijn vraag aan jullie...zouden jullie jullie kinderen naar marokko sturen om daar te studeren? :kus: LellaMarrakchia

Safia21
23-05-2007, 23:46
Nee ik zou dat niet doen....

Safia21
23-05-2007, 23:48
Als ze later zelf met de keus komen om ergen anders te gaan studeren dan is dat hun keus en zal ik achter ze staan maar ik moet er nu al niet aan denken..... m'n kleine meisjes....

Gypsymeid
23-05-2007, 23:50
Nee man, ze moeten allemaal bij mij blijven . Ik zou gek worden haha. Nee toevallig vandaag of uhm gister had ik het er met me man over, hij wil later terug naar Marokko. Dus zei ik nou de kinderen moeten we hier gaan studeren, ze hebben er ook meer aan en dan kunnen ze uiteindelijk na de middelbare school altijd nog in het buitenland hun studie volgen, maar dan is het hun keuze. Ik ben overigens geen Marokkaanse. Voorlopig wil ik in Europa blijven, het liefste Spanje... Over 20 jaar richting Marokko, inchallah

boug85
24-05-2007, 00:04

Never nooit!

maysa84
24-05-2007, 00:13
Nee! genoeg opleidingen in Nederland.. en trouwens tegenwoordig zie je het juist omgekeerd dat er meer mensen vanuit Marokko hier naar toe komen om te studeren.. Of ze echt daarover hier komen is nog maar de vraag:cool:

hetleven
24-05-2007, 06:47
Hey moeders... Ik heb een vraagje...ik zie het steeds vaker gebeuren dat ouders hun kinderen naar marokko sturen om daar te studeren..Ik ben zelf nog geen moeder maar ik zou het niet kunnen...tenzij ik zelf mee zou gaan anders niet!!! maar ik zie het zoooo vaak gebeuren. Dus nu is mijn vraag aan jullie...zouden jullie jullie kinderen naar marokko sturen om daar te studeren? :kus: LellaMarrakchia Voor geen cent zou ik ze naar daar willen sturen, zeker en vast niet, wat betreft studeren moet mijn keuze geen rol spelen in hun leven, ze moeten maar zelf kiezen wat ze willen doen, maar dat ik het hun zou opleggen om in marokko te studeren, no way!

AnJari
24-05-2007, 07:26
Mijn kinderen zullen vrij zijn om te studeren wat en waar ze willen. Marokko zou ik alleen maar aanmoedigen omdat ik er dan vaak ben en er familie woont die een oogje op ze houdt.

Moslima27
24-05-2007, 09:20
NO WAY.als ze wat ouder zijn en ze willen verder studeren in marokko hou ik ze niet tegen maar nu...........NEE

roemaisa78
24-05-2007, 09:36
ik speel al een tijdje met die gedachten. ik wou zelf met de kinders een aantal jaar terug. maar mijn man wil niet dat ik ga. hij heeft zoiets ben ik eindelijk verlost van marokko en wil jij terug. dus zit ik nu met het idee om mijn kinders alleen te sturen. maar ik zit met een dilemma. bij welke leeftijd is het verantwoord om ze naar marokko te sturen. gelijk na de basisschool. of juist de basisschool in marokko laten doen. of na de middelbare school. en zit ik nog met meisje en jongens gedoe. is het wel verantwoord om een meisje van 12 naar marokko te sturen. net in de pubertijd. opvang is geen probleem voor mij. ik heb daar zat familie leden. alleen die fam. leden hebben wel zoons. dus ik zit een beetje vast.

email
24-05-2007, 09:49
[quote=roemaisa78;33641321]ik speel al een tijdje met die gedachten. ik wou zelf met de kinders een aantal jaar terug. maar mijn man wil niet dat ik ga. hij heeft zoiets ben ik eindelijk verlost van marokko en wil jij terug. dus zit ik nu met het idee om mijn kinders alleen te sturen. maar ik zit met een dilemma. bij welke leeftijd is het verantwoord om ze naar marokko te sturen. gelijk na de basisschool. of juist de basisschool in marokko laten doen. of na de middelbare school. en zit ik nog met meisje en jongens gedoe. is het wel verantwoord om een meisje van 12 naar marokko te sturen. net in de pubertijd. Ik zou het echt niet doen als ik jou was, ze zijn daar veel te jong voor. En wie houdt er een oogje in het zeil? Er kan van alles gebeuren, natuurlijk is alles maktab, maar ik zou er niet aan moeten denken dat er wat gebeurd met mijn kinderen en dat ik er dan niet was om hun te beschermen. Familieleden, ik zou daar zeer zeker niet op vertrouwen, tenzij het je ouders zijn. Wat is de reden dat je je kinderen daar wil laten studeren.

ellae
24-05-2007, 09:51
ik denk asl ouder dat je ze heeeel snel gaaat missen, ik zou het absoluut niet kunne:(

roemaisa78
24-05-2007, 11:18
Ik zou het echt niet doen als ik jou was, ze zijn daar veel te jong voor. En wie houdt er een oogje in het zeil? Er kan van alles gebeuren, natuurlijk is alles maktab, maar ik zou er niet aan moeten denken dat er wat gebeurd met mijn kinderen en dat ik er dan niet was om hun te beschermen. Familieleden, ik zou daar zeer zeker niet op vertrouwen, tenzij het je ouders zijn. Wat is de reden dat je je kinderen daar wil laten studeren. de reden dat ik ze daar wil laten studeren is dat ze de arabische taal onder de knie krijgen. en ook de marokkaanse normen en waarde mee krijgen. mijn kinderen spreken nu op dit moment geen woord marokkaans. ze verstaan een klein beetje. maar een tel. gesprek met oma dat kunnen ze niet. en ik denk dat het ook goed is voor de lui van tegenwoordig dat ze zien waarom onze ouders naar nl zijn gekomen. en ik vind ook de jeugd van tegenwoordig heeft ook zo'n rare manier van denken. dus vind ik ook dat je als marokkaan een echte marokkaan moet wezen. gewoon je eigen land goed kennen en de taal ook goed kennen.dus zowel spraak als schrift. maar ook de islam.

roemaisa78
24-05-2007, 11:22
mijn zoontje wordt na de zomervakantie 4. dus heb ik zo van heeft ie voldoende nl meegekregen om op 7 jarige leeftijd naar marokko te gaan. zodat als ie terug komt. beheerst ie dat nl nog. of moet ie pas na de basisschool naar marokko. want ik wil wel dat ze gewoon nl spreken als ze terug komen en dat ze hier gewoon kunnen door vloeien naar de studie die ze willen. heeft iemand hier ervaring mee.,

Mysticalia
24-05-2007, 11:24

m n schoonzus had haar 2zoons daar een jaar gelaten om te studeren. één was 15 de ander 13j. hun arabisch en kennis van qouran is er op vooruitgegaan :goedzo: maar ze heeft hen terug naar hier gehaald,waardoor ze het jaar moesten overdoen op school. en de 15jarige heeft ook vele zaken gezien dat je echt niet moet zien :jammer: en ik vind zelf dat hij veranderd is, zijn blik is glashard geworden na zijn terugkeer. Puberteit én jaartje marokko, geen ideale combinatie.

Pagina's : [1] 2