Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help ik heb zo een pijn?

semra
23-05-2007, 15:52

Ik ben al paar keer achter elkaar gaan joggen, maar vandaag heb ik zo een pijn aan me enkels. Voorla me rechter. Die is ook wat opgezwollen? Heb ik wat verkeerds gedaan? Wie weet wat ik er tegen kan doen? Wil niet naar de dokter! :( Wie heeft dit ook gedaan en hoe is het over gegaan?

noor2006
23-05-2007, 16:04
Heb je wel goede schoenen die je enkels beschermen en de 'schokken' opvangen? Goede schoenen zijn echt belangrijk bij het hardlopen! Kan ook zijn dat je gewoon door je enkels bent gegaan zonder dat je t doorhebt.

Yasmina1
23-05-2007, 16:05
Ik ben al paar keer achter elkaar gaan joggen, maar vandaag heb ik zo een pijn aan me enkels. Voorla me rechter. Die is ook wat opgezwollen? Heb ik wat verkeerds gedaan? Wie weet wat ik er tegen kan doen? Wil niet naar de dokter! :( Wie heeft dit ook gedaan en hoe is het over gegaan? ben je gevallen ofzo? als dat zo is, zou ik toch naar de huisarts gaan voor de zekerheid zo niet, geef je enkel rust door hem hoger dan je hart te leggen bijvoorbeeld op een stapel kussens en gebruik je voet zo min mogelijk let de volgende keer goed op de warming up en cooling down...ook goed schoeisel is een aanrader....kijk het eventjes aan, heb je vrijdat nog last dan zou ik toch even langs de dokter gaan sterkte!

Yasmina1
23-05-2007, 16:06
owja, voor het ongetrainde lichaam is het verstandig om het langzaam op te bouwen en steeds minimaal een dag rust te houden alsvorens de volgende training te doen

semra
23-05-2007, 16:08

Heb je wel goede schoenen die je enkels beschermen en de 'schokken' opvangen? Goede schoenen zijn echt belangrijk bij het hardlopen! Kan ook zijn dat je gewoon door je enkels bent gegaan zonder dat je t doorhebt. Ik ren met puma's. Die gympjes voor dames. Ik kan me inderdaad herinneren dat ik door me enkel ben gegaan, maar dat was niet tijdens het joggen.

semra
23-05-2007, 16:10
ben je gevallen ofzo? als dat zo is, zou ik toch naar de huisarts gaan voor de zekerheid zo niet, geef je enkel rust door hem hoger dan je hart te leggen bijvoorbeeld op een stapel kussens en gebruik je voet zo min mogelijk let de volgende keer goed op de warming up en cooling down...ook goed schoeisel is een aanrader....kijk het eventjes aan, heb je vrijdat nog last dan zou ik toch even langs de dokter gaan sterkte! Ik begin meestal wat rustig te joggen en dan wat harder voor me warming up. Doe ik dit verkeerd misschien?

Its_Just_Me
23-05-2007, 16:25
laat je moeder je enkel flink masseren met warm water en zeep....het gaat wel erg pijn doen omdat ze er ruw mee om gaat...maar de pijn verlicht dan wel...

FarahNaz
23-05-2007, 16:50
Je hebt waarschijnlijk niet g0ed ge-warmingupt. v0ordat Je gaat j0ggen is het van belang dat Je spieren helemaal l0s en warm zijn. Je m0et eerst echt hele g0ede rek0efeningen d0en en DAN pas beginnen met heel langzaam j0ggen. Dan b0uw Je het 0p d0or snellere temp0. En als Je klaar bent sluit Je het af met weer dezelfde rek0efeningen. Ik z0u v0or nu maar even rust nemen en als Je er last van blijft h0uden even langs de huisarts. xx