Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse Rijbewijs - Wie heeft er ervaring hier mee?

Layla_88
23-05-2007, 10:01

Wie weet wat Marokkaanse Rijbewijs te koop is? En wat zal het ongeveer kosten? En heeft er iemand ook ervaring ermee van als je in bezit bent van een Marokkaanse rijbewijs hoef je geen Theorie afteleggen wel gewoon stedelijke examen klopt dat?

Globi
23-05-2007, 11:10
Zover ik weet moet je gewoon alles opnieuw doen. Wel mag je nog een half jaar gebruik maken van je 'oude' rijbewijs.

Globi
23-05-2007, 11:10
Gewoon RDW opbellen....dan weet je het zeker.

ballarina
23-05-2007, 14:40
Dat was in het verleden zo, maar het is nu weer veranderd. Toen mijn man naar hier kwam had ie ook een marokkaans rijbewijs en toen kon die alleen de praktijkexamen doen, kwam nog goed uit ook want zn nederlans was toch al niet denderend.Hij had het gelukkig in een keer gehaald.

as_la3rossa
23-05-2007, 14:52

Zover ik weet moet je gewoon alles opnieuw doen. Wel mag je nog een half jaar gebruik maken van je 'oude' rijbewijs. dit klopt je mag als er een verblijf is afgegeven 6 maanden na aankomst nog gebruik maken van je rijbewijs. Verder moet je een aantal rijlessen nemen en een theorieexamen afleggen met evt een tolk. en als je dit hebt gehaald dan mag je pratijkexamen doen de eerste keer dat je afrijdt hoeft dat niet via de cbr maar bij zo'n bureau waar mensen afrijden als ze meer dan 5 keer zijn gezakt maar zoals globi zei vraag het rdw zij kunnen je verder helpen en anders het cbr suc6