Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Terorisme

Pagina's : [1] 2 3

aknoech
18-09-2003, 21:51

Terorisme Graag meer andacht voor Deze woord Terrorisme Eindelijk een excuus voor de staten om mensen te liquideren zonder iemand iets van zegt.

Heiba
19-09-2003, 07:59
Origineel gepost door vikker Dit woord.....terrorisme, heeft aandacht genoeg gekregen. Terrorisme...mensen in wtc torens liquideren die onschuldig zijn. Bedoelde je dat? Ik denk dat hij meer bedoeld dat liquidatie's ook onder terrorisme valt.

morpheus
19-09-2003, 09:30
Origineel gepost door vikker Dit woord.....terrorisme, heeft aandacht genoeg gekregen. Terrorisme...mensen in wtc torens liquideren die onschuldig zijn. Bedoelde je dat? Of een stad als Hiroshima opblazen. Vindt het overigens vreemd dat we daar nooit eens een minuutje bij stil staan, grootste misdaad aller tijden waarbij de gevolgen nu nog te zien zijn bij die arme mensen.

babyvanbelisma
19-09-2003, 09:57
Het stomme is dat wanneer het oorlog heet, is alles okee... dan gaan ze gewoon hun gang en kunnen ze ongestraft moorden en verwoesten, maar als het terrorisme heet is het opeens het ergste kwaad van de wereld. Lekker hypocriet zeg! :jammer:

babyvanbelisma
19-09-2003, 10:21

Origineel gepost door vikker Je kan oorlog niet vergelijken met de terroritische acties van moslimextremisten die in vredestijd in twee buildings vliegen met als doel zoveel mogelijk onschuldige mensen te doden... Ik vind dat je dat op zekere hoogte wel kunt doen. Bij een oorlog wordt er ook niet op een onschuldig leventje of twee gekeken hoor! Kijk maar naar Hiroshima, was dat normale oorlogsvoering? Mensen hebben er nu nog last van! Nou sorry maar daar kan ik bozer om worden dan om twee vliegtuigen die in gebouwen vliegen (begrijp me goed dat maakt het niet minder erg). En wat dacht je van bacteriele oorlogsvoering, virussen enz enz... Oorlog is terrorisme, maar dan met een wederzijds afgesproken reden.

Willemien
19-09-2003, 10:25
Origineel gepost door babyvanbelisma Het stomme is dat wanneer het oorlog heet, is alles okee... dan gaan ze gewoon hun gang en kunnen ze ongestraft moorden en verwoesten, maar als het terrorisme heet is het opeens het ergste kwaad van de wereld. Lekker hypocriet zeg! :jammer: Terrorisme is als jij met je collega op derde etage van het WTC rondloopt, en je vervolgens samen met je buurvrouw wordt weggeblazen door een vliegtuig, omdat er een stelletje luitjes nou eenmaal een hekel heeft aan amerikanen. Terrorisme is als jij in Spanje in een toeristisch restaurantje zit te eten met je vrienden, en er ineens een bom afgaat, omdat er nou eenmaal een groepje ETA-lui zijn die een beetje geirriteerd zijn dat ze van Spanje niet onafhankelijk mogen worden. Terrorisme is als jouw kind in Noord-Ierland naar een katholieke school loopt, en vervolgens wordt doodgeschoten door iemand die nou eenmaal een hekel heeft aan die katholieke ieren. Maar als jij dat hetzelfde vindt als twee soldaten die elkaar naar het leven staan omdat hun regeringen elkaar de oorlog hebben verklaard .. tsja ... :(

morpheus
19-09-2003, 10:31
Origineel gepost door vikker Je kan oorlog niet vergelijken met de terroritische acties van moslimextremisten die in vredestijd in twee buildings vliegen met als doel zoveel mogelijk onschuldige mensen te doden... Grappig dat je er nu opeens het woord vredestijd bij zet, zal je vast wel iets mee bedoelen. Het woord moslimextremist is ook weer eens gevallen, hoor over de Ieren nooit dat ze extreem Protestants zijn of fundamentalistische Christen de ETA in Spanje zijn natuurlijk ook niet extreem Christelijk....

babyvanbelisma
19-09-2003, 10:32
Origineel gepost door Willemien Terrorisme is als jij met je collega op derde etage van het WTC rondloopt, en je vervolgens samen met je buurvrouw wordt weggeblazen door een vliegtuig, omdat er een stelletje luitjes nou eenmaal een hekel heeft aan amerikanen. Terrorisme is als jij in Spanje in een toeristisch restaurantje zit te eten met je vrienden, en er ineens een bom afgaat, omdat er nou eenmaal een groepje ETA-lui zijn die een beetje geirriteerd zijn dat ze van Spanje niet onafhankelijk mogen worden. Terrorisme is als jouw kind in Noord-Ierland naar een katholieke school loopt, en vervolgens wordt doodgeschoten door iemand die nou eenmaal een hekel heeft aan die katholieke ieren. Maar als jij dat hetzelfde vindt als twee soldaten die elkaar naar het leven staan omdat hun regeringen elkaar de oorlog hebben verklaard .. tsja ... :( Ik heb het niet over de soldaten in die oorlog. Dat zijn op dat moment militairen en de algemene mening is dan dat zij wel gewond mogen raken en dood mogen gaan want het zijn militairen en dat is een eervolle dood. Well excuse me, maar dood is dood! Dat wat betreft de militairen. Dan de onschuldige burgers in de oorlog. Maakt het echt uit of je op de 50e verdieping van het WTC nietsvermoedend in vergadering zit en een vliegtuig op je hoofd krijgt of dat je maandenlang, misschien wel jarenlang in angst leeft, uitgehongerd wordt, in kampen opgesloten wordt, van je familie gescheiden wordt om vervolgens door een bombardement om het leven te komen? Dood is dood, maar in een oorlog gaan er vaak nog meer kwellingen aan vooraf dan een onverwachte terroristische aanval. Begrijp goed dat ik terrorisme niet wil goedpraten of wil rechtvaardigen, ik denk alleen dat het voor een slachtoffer bar weinig uitmaakt of je dood gaat in de oorlog of in een terroristische aanval. Dood is dood. Wat Bush doet, vind jij dat meer kunnen dan wat Saddam heeft gedaan al die jaren? Ik namelijk niet, alleen Bush heeft het woord discretie goed geleerd. Saddam niet. Als wij ooit zouden weten wat er allemaal schuil gaat achter de westerse, en in het bijzonder amerikaanse politiek (wat nooit zal gebeuren) dan zullen wij stijl achterover slaan van verbazing!! Maar goed om een lang verhaal kort te maken: snap je wat ik bedoel met mijn opmerking van eerder? Groetjes BabyvanB.

morpheus
19-09-2003, 10:33
Origineel gepost door vikker Oorlog gaat om zijn minst tussen twee partijen. De mensen in de wtc torens waren helemaal geen partij in wat dan ook. Gewoon mensen zoals jij en ik die om de brode gingen werken, 's morgens nog afscheid namen van vrouw en kinderen..en nooit meer terug kwamen.. Een vergelijk met Hiroshima komt hier niet van pas. We kunnen misschien nog effe terug gaan naar de gewelddaden van de vele volkeren die elkaar voortdurend naar het leven stonden..er zijn hier figuren genoeg die liefst terugkeren naar de middeleeuwen en de kruisvaarders om aan te tonen hoe slecht wij niet zijn. :rolleyes: Hiroshima heeft een einde gemaakt aan de oorlog op een vreselijke wijze, die gelukkig sindsdien niet meer herhaald werd..ook de Amerikanen hebben het vernietigende effect ervan gezien en zijn waarschijnlijk zelf aardig geschrokken. Maar gebruik dit niet om een vergelijk te maken met 11/9...want dan zit je er volledig naast. Het ging trouwens om Hiroshima en Nagasaki.

babyvanbelisma
19-09-2003, 10:34
Wat ik nog wilde zeggen, ik vind IRA en de situatie in Noord Ierland niet onder terrorisme vallen maar onder oorlog.

sword
19-09-2003, 10:44
Origineel gepost door vikker Oorlog gaat om zijn minst tussen twee partijen. De mensen in de wtc torens waren helemaal geen partij in wat dan ook. Gewoon mensen zoals jij en ik die om de brode gingen werken, 's morgens nog afscheid namen van vrouw en kinderen..en nooit meer terug kwamen.. Een vergelijk met Hiroshima komt hier niet van pas. We kunnen misschien nog effe terug gaan naar de gewelddaden van de vele volkeren die elkaar voortdurend naar het leven stonden..er zijn hier figuren genoeg die liefst terugkeren naar de middeleeuwen en de kruisvaarders om aan te tonen hoe slecht wij niet zijn. :rolleyes: Hiroshima heeft een einde gemaakt aan de oorlog op een vreselijke wijze, die gelukkig sindsdien niet meer herhaald werd..ook de Amerikanen hebben het vernietigende effect ervan gezien en zijn waarschijnlijk zelf aardig geschrokken. Maar gebruik dit niet om een vergelijk te maken met 11/9...want dan zit je er volledig naast. Het is dus weer louter toeval hé rukkertje ! het Westers crapuul dat verantwoordelijk is geweest voor de kruistochten, slavernij, kolonisatie, gaskamers en andere genocides ook verantwoordelijk is voor het droppen van een atoombom! Om dan nog te zwijgen over al die staatsgrepen die gepleegd zijn door de CIA en consoorten om gruwelijke dictators in het zadel te helpen en gehele onschuldige bevolkingen uit te moorden om hun natuurlijke rijkdommen te exploiteren! en dan zeiken over twee torentjes, up your's rukkertje!!! :zwaai: Sword

morpheus
19-09-2003, 10:45
Wil trouwens niet goedkeuren wat er met de WTC gebeurd is, had die vliegtuigen liever de White House en de Pentagon in zien vliegen. Amerika had zoiets ook niet verw8 in eigen land aangezien ze altijd hen sooitje buitenslands oplossen.

sword
19-09-2003, 10:51
Origineel gepost door vikker Jaja...westers crapuul...neem me dan niet kwalijk dat ik op jou niveau blijf en jou een acherlijke islamiet noem...? wees gerust rukkertje, eens crapuul altijd crapuul hoor! daar maakt de onderdrukte en uitgebuite wereldgemeenschap zich allang geen illusies meer over. :zwaai: Sword

Guy
19-09-2003, 10:53
AMERIKA IS HYPOCRIET

sword
19-09-2003, 11:56

Origineel gepost door vikker En zo blijft een acherlijke islamiet steeds een achterlijke islamiet..daar maakt de westerse wereld zich geen illusies meer over? :D :zwaai: met één verschil natuurlijk: die achterlijke islamiet heeft alleen twee torentjes op zijn geweten! maar het gewetensloze Westers crapuul daarentegen :D :zwaai: Sword

Pagina's : [1] 2 3