Bekijk originele versie : Vraagje????
Wie weet hoe de Arabische schijftaal is ontstaan?????
Is dan nou begonnen sinds de Koran naar de aarde is neergezonden?????
allah oe a3lam ik weet het in ieder geval niet;)
Volgens mij Is die voor de islam ontstaan
Origineel gepost door Selina
Volgens mij Is die voor de islam ontstaan
"Volgens', Ik moet het zeker weten, maar thanks voor je ant..
Origineel gepost door Salaama
"Volgens', Ik moet het zeker weten, maar thanks voor je ant..
Zoek even op google
s_soumaya18
18-09-2003, 21:29
ithrane slim van je you've got a POINT THERE
je hebt gelijk
xxx nadiaa
praatjes
18-09-2003, 21:33
waarom wil je het weten Salama? Bots je soms met indentiteit...misschien kan ik helpen
Origineel gepost door ITHRANE
Ik zelf denk eerder WANT zal ff uitleggen waarom ik dat denk:
Jullie kennen de film AL RISALA allemaal wel (denk ik)
In die film hebben ze het overgehad dat de profeet mohammed saw analfabeet was........ meerdendeels van de mensen konden wel lezen en schrijven, Er worden meerdere malen een stuk papier tevoorschijn gehaald met een tekst erop in het arabisch dat word voorgelezen ook werd voorgelezen aan mohammed saw ... dus ik DENK dat het eerder was maar ja zoals ze al zeiden
allah oe ahlem
Rissala is nagemaakt
Ik zelf denk eerder WANT zal ff uitleggen waarom ik dat denk:
Jullie kennen de film AL RISALA allemaal wel (denk ik)
In die film hebben ze het overgehad dat de profeet mohammed saw analfabeet was........ meerdendeels van de mensen konden wel lezen en schrijven, Er worden meerdere malen een stuk papier tevoorschijn gehaald met een tekst erop in het arabisch dat word voorgelezen ook werd voorgelezen aan mohammed saw ... dus ik DENK dat het eerder was maar ja zoals ze al zeiden
allah oe ahlem
Hmmm Je hebt gelijk, als de Arabische schrift eerder dan de Koran te voorschijn kwam dan betekent het dus dat Allah de Koran in de taal heeft geschreven dat de mensen al beheersen..
:rolleyes: ik weet ook wel dat rissala is nagemaakt, en nogmaals ik zei wat ik DACHT en dat ik het niet WEET
Maar is wel nagemaakt hoe de onze profeet geleefd heeft en wat hij heeft meegemaakt toch??
en insha'allah zal allah swt mij vergeven als ik verkeeds zeg
Nou Nou Adem In Adem Uit
Origineel gepost door praatjes
waarom wil je het weten Salama? Bots je soms met indentiteit...misschien kan ik helpen
We moeten morgen een cusus geven aan je eigen klas, ik ga ze Arabische les geven, en ik wil eerst beginnen met een stukje voorgeschiedenis, dus vandaar de vraag..
Ik zit met alleen Nederlanders in de klas dus dat wordt lachen..
Ik wou het eerst over Islam hebben, maar daar heb ik meer voorbereiding voor nodig, dus vandaar Arabische les..
Bydeway ik worstel niet met mijn indentiteit, daar ben ik juist trots op.
Selina :D zo moest het niet overkomen :(
wilde ff duidelijk zijn :D
Nou dat kwam heel duidelijk over hoor :D
Origineel gepost door Selina
Zoek even op google
Ik ben hier en daar aan het surfen, maar nog niks gevonden tot nu toe..Thanks voor de tip..
Dussssss als iemand mee wil zoeken en het antwoord hier oplakken,,gaan we een wedstrijdje doen wie her eerst de antwoord vind :D
Origineel gepost door Salaama
Ik ben hier en daar aan het surfen, maar nog niks gevonden tot nu toe..Thanks voor de tip..
Dussssss als iemand mee wil zoeken en het antwoord hier oplakken,,gaan we een wedstrijdje doen wie her eerst de antwoord vind :D
Hahahahah :rolleyes: Dus Niet :p
Safie dit ga ik als Inleiding vertellen..ook goed..
Het Modern Standaard Arabisch, een Semitische taal, is de officiële taal van het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Het Arabisch wordt gebruikt in formele situaties, zoals bijvoorbeeld tussen regeringsleiders, in studieboeken, op het journaal, in officiële persoonlijke documenten, als schrijftaal en in de krant. Kinderen beginnen met het leren van deze standaardvorm van het Arabisch wanneer zij naar school gaan. Het Arabisch is eigenlijk van niemand de moedertaal. Deze rol komt toe aan de diverse Arabische dialecten die er gesproken worden welke van gebied tot gebied en vaak ook van stad tot stad verschillen, bijvoorbeeld het Palestijns, het Syrisch, het Marokkaans, het Egyptisch en het Caïreens. Het Arabisch is fundamenteel verschillend van de Indo-Europese talen, niet alleen wat betreft grammaticale structuur, maar ook wat betreft het schrift en de klanken die gebruikt worden. Het Arabisch alfabet telt 28 karakters die worden geschreven van rechts naar links. Hoofdzakelijk bepalen de medeklinkers de structuur van de woorden. Korte klinkers worden niet geschreven, dus voor de uitspraak is het belangrijk dat je de woorden kent, evenals voor de betekenis die weer afhangt van de semantische context. De schrijfwijze van de karakters is afhankelijk van de positie in het woord, aan het begin, in het midden of aan het einde.
En Bedankt voor jullie antwoorden;)
Ma'Salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.