Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help!!! Mijn zusje is eerder dan mij getrouwd

Pagina's : [1] 2

josira
18-09-2003, 15:24

Help!!! Mijn zusje is eerder getrouwd!!! (Bericht #) Mijn zusje is eerder dan mij getrouwd, ik dacht zelf dat ik daar niet zo veel moeite mee zou hebben, maar helaas...ik heb er erg veel moeite mee, mede dankzij mijn omgeving. Sinds zij getrouwd is, wordt ik binnen de familie en door vrienden/kenissen beschouwd alsof er iets mis met mij is. Ze gedragen zich anders tegen mij, ze gaan het in allerlei hoeken zoeken, van het kwade oog tot ik weet niet waar. Ik heb niemand, dus ik zie mijzelf ook niet getrouwd binnen korte tijd.Dus de geruchten nemen alleen maar toe. Mijn zelfvertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen. Ik heb eigenlijk altijd in de schaduw gestaan van mijn zusje, zij is mooier, slimmer etc. en zeker nu zij eerder getrouwd is, voel ik mij echt een lelijk eendje... Ik heb er heel vaak aan gedacht, waarom zij niet nog ff wat langer kon wachten, waarom zij mij geen kans heeft gegeven, want ik vind het heel frustrerend, dat zij in principe alle zelfstandigheid heeft verkregen door haar status als getrouwde vrouw en ik nog voor alles toestemming moet vragen. Ik voel mij nu minderwaardig en diep in mijn ziel geraakt. En iedere dag voel ik mij depressiever worden. Ik voel mij schuldig dat ik jaloers ben op mijn zusje en zit erg in de knoop met mijn gevoelens. Heeft iemand hier ervaring mee of een wijze raad voor mij?? Want ik merk gewoon dat ik er erg slecht mee om kan gaan. Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van mijn zusje als zij op vakantie gaat, omdat ik haar ga missen, maar tegelijkertijd huil ik om mijn lot, omdat ik niet op vakantie mag zolang ik niet getrouwd ben. Ik wil het loslaten, maar mijn omgeving vraagt om de haverklap wanneer ik ga trouwen, ik wordt er gewoon ziek van en kan er echt niet normaal meer op reageren. En al mijn nichtjes en neven gaan trouwen binnen een jaar en ik ben de oudste van allemaal en dat is in onze cultuur best wel pijnlijk, want je wordt gewoon met scheve ogen aangekeken, terwijl ik er echt niets aan kan doen. Ik ben een leuk en aardig meisje maar daar is toch echt weinig van overgebleven na die hele actie van mijn zusje. Ik kan het haar niet kwalijk nemen, maar ik merk dat ik het toch onbewust doe en dat vind ik heel erg. Ik hou heel veel van mijn zusje, maar het lijkt erop alsof daar geen plaats meer voor is. Ik voel mij echt schulig... zijn er meer meiden van wie de zusjes eerder zijn getrouwd en hoe gaan jullie ermee om?? Of hoe gaan de zusjes ermee om dat ze eerder zijn getrouwd dan hun zus??

josira
18-09-2003, 16:08
Heb je haar ooit gevraagd wat zij ervan vindt ?? En wat vindt de omgeving ervan?? Want iedereen roept el mektab, maar tegelijkertijd zetten ze vraagtekens bij je. Ik zelf had het geactepteerd maar mijn omgeving reageert er erg slecht op, waardoor ik er in de loop der tijd ook steeds negatiever tegen ben gaan kijken.

slimiatje
18-09-2003, 16:11
Origineel gepost door josira Heb je haar ooit gevraagd wat zij ervan vindt ?? En wat vindt de omgeving ervan?? Want iedereen roept el mektab, maar tegelijkertijd zetten ze vraagtekens bij je. Ik zelf had het geactepteerd maar mijn omgeving reageert er erg slecht op, waardoor ik er in de loop der tijd ook steeds negatiever tegen ben gaan kijken. mensen zullen altijd praten, en je kan het niet meer terug draaien. probeer het van je af te zetten.

Figaro
18-09-2003, 16:35
:wow: Goh!!!...jeetje...ik wist niet dat sommige meiden zich rot voelden als hun jongere zusje eerder trouwt?!

Hijra_20
18-09-2003, 19:31

bismillah irahman irahim, salam alaykoum warahmatoelahi wabarakatoeh, Josri?? wat maakt het uit of je zus eerder dan jou getrouwd is en wat maakt het uit wat de mensen zeggen, ieder zijn eigen leven en ieder zijn eigen graf, mensen moet hun eigen leven en niet dat van een ander als ze zich zo al zitten te bemoeien met u leven dan weet je al genoeg er scheelt iets met hun en niet met u. Insha'Allah de dag dat u mektab afkomt zul je gewoon geen nee kunnen zeggen, u mektab is gewoon nog niet gepasseerd. dus alhamdoelieh heeft geen zin om erover te piekeren en je zegt zelf van ik zie mezelf nog niet getrouwd. Ogtie leef je eigen leven wat je zus doet of wie dan ook is haar zaak, je moet jou geluk niet maken om het feit datn een ander al dan niet gelukkig is. Nee , concentreer je op je eigen leven, en idd ieder zijn mektab insha'Allah, en dit geld niet alleen voor het huwelijk maar voor alles. mijn raad aan u , laat u niet slecht voelen door wat anderen tegen je zeggen, ze hebben geen zaken met u. Ge leeft u eigen leven alhamdoelielh . voel je je slecht om anderen dingen en zit het dieper dan het feit dat jezus getrouwd is en wat mensen denken of zeggen, iwa oegthie probeer eraan te wwerken en probeer je te concentreren op anderen dingen. onbewust, lijkt het of je jezelf wil bewijzen tov anderen, maar zoals ik je zei , he tis niet hoe je overkomt bij anderen dat belangrijk is maar alleen het feit of je al dan niet gelukkig bent als eigen persoon en niet als zus van, dochter van of wat dan ook nee als je eigen "ik". Ben ervan overtuigd dat je helemaal geen reden hebt om je slecht te voelen , wat maakt het uit nu uit hoe een ander is , zo kan je blijven voortgaan is het je zus niet dan is het je schoonzus, is het je schoonzus niet dan is het je nicht, en is het je nicht niet dan is het je buurmeisje en ga zo maar verder. Nee !! het lijkt tegenwoordig of anderen al dan niet gelukkig zijn om het feit hoe anderen over hen denken. Maar je hebt het antwoord al op je vraag: wat maakt het uit wat anderen van je denken, is het niet over het huweljk dan zal het wel om iets anders zijn, dus mijn raad aan jou, leef je eigen leven , wees gelukkig omdat JIJ gelukkig bent en niet omdat anderen TROTS op je zijn or what ever.... nee, el yawm el kiyama zul JIJ je moeten verantwoorden over jezelf dit zegt dan ook genoeg over deze dunia... vergelijk jezelf met niemand , iedereen is uniek op zijn eigen. zeg alhamdoelileh, ik ken je helemaal niet, heb totaal geen beeld over je maar alhamdoeleh oegthie je hebt het goed, je hebt het echt goed, mensen klagen te veel, dat is een feit. Alhamdoeleh alhamdoelileh. Moge Allah ta'ala je dat slecht gevoel (dat je denkt te hebben) wegnemen en je doen beseffen hoe goed je het hebt, je zult geen tranen meer hebben uit verdriet maar tranen van geluk. Allahoema ameen wasalamoe alaykoum warahmatoelahi wabarakatoeh

Bent_Fes
18-09-2003, 20:50
Waarom druk maken om mensen in je omgeving, daar moet je niks van aantrekken. Mensen praten toch, getrouwd of niet getrouwd. Je moet er ook geen punt van maken dat je zusje eerder dan jou, in het huwelijksbootje is gestapt...zij heeft de juiste persoon in haar ogen gevonden, en was er blijkbaar klaar voor. Dat was haar lot, en Ins' Allah komt jouw tijd ook met de juiste persoon. Veel geluk toegewenst...

Moeslimma87
18-09-2003, 21:07
salaamoe alaykoem, lieve zuster, trek jou eigen er niks van aan wat andere mensen over jou denken!! want als je dat gaat doen dan ga je jou eigen helemaal kapot maken. en lieve zus ieders zijn eigen maktaab, dat was het lot dat zij eerder dan jou zou trouwen, en weet, dat alles wat er gebeurd in deze doenia allemaal een test is. Allah swt wil zien hoe jij erop gaat reageren, dus laat satan geen part spelen in die test!!!! Jou mooie dag komt nog inchallah, heb geduld meid!! alles op zijn tijd!! wa salaamoe alaykoem

josira
19-09-2003, 13:52
Bedankt voor de reacties lieve zusters!!! Als ik het nu terug lees kan ik het steeds meer en meer een plaatsje geven!! Ik bid tot ALLAH dat ik hij mij vergeeft voor mijn slechte gevoelens en ik hoop dat hij mij vergeeft omdat ik heb gedwaald......

najiba05
20-09-2003, 13:12
Ik ken een meid die haar zus had verboden om eerder dan haar te trouwen. Ze kon het niet accepteren dat haar zusje eerder gevraagd zou worden dan zij. Dus heeft ze er voor gezorgd dat haar zusje niet verloofd. Ja, zo kan het ook. Nu is zij getrouwd en haar zusje wacht rustig totdat ze de ware tegen komt. Mischien heb je wel niets aan dit verhaal maar er gebeuren zulke dingen een maal.

josira
22-09-2003, 13:43
Soms maken wij(marokkanen) het ons zelf gewoon moeilijk. Ik bedoel waarom speelt dit probleem niet bij nederlanders b.v.?? Waarom moeten marokkanen (meiden) voor een bepaalde leeftijd getrouwd zijn, anders is hun tijd geweest of er is dan iets mis met ze etc. Ik ben 27 jaar en als ik mensen vertel dat ik nog niet getrouwd ben, dan schrikken mensen en vragen mij waarop ik dan nog aan het wachten ben?? Het komt niet bij ze op dat ik wil trouwen met iemand van wie ik hou, met wie ik het goed kan vinden etc. en dat ik daar best op wil wachten. En door die druk die er heerst op het trouwen maken heel veel meiden een verkeerde keus. Ze trouwen voor het getrouwd zijn, of voor het feestje(aandacht) of omdat ze zich opgejaagd voelen door hun leeftijd. Heel jammer, want trouwen uit dat soort overwegingen lopen helaas heel slecht af.

doc25
22-09-2003, 14:12
Origineel gepost door josira Soms maken wij(marokkanen) het ons zelf gewoon moeilijk. Ik bedoel waarom speelt dit probleem niet bij nederlanders b.v.?? Waarom moeten marokkanen (meiden) voor een bepaalde leeftijd getrouwd zijn, anders is hun tijd geweest of er is dan iets mis met ze etc. Ik ben 27 jaar en als ik mensen vertel dat ik nog niet getrouwd ben, dan schrikken mensen en vragen mij waarop ik dan nog aan het wachten ben?? Het komt niet bij ze op dat ik wil trouwen met iemand van wie ik hou, met wie ik het goed kan vinden etc. en dat ik daar best op wil wachten. En door die druk die er heerst op het trouwen maken heel veel meiden een verkeerde keus. Ze trouwen voor het getrouwd zijn, of voor het feestje(aandacht) of omdat ze zich opgejaagd voelen door hun leeftijd. Heel jammer, want trouwen uit dat soort overwegingen lopen helaas heel slecht af. ik heb wel een kandidaat voor jou :stout:

josira
22-09-2003, 14:48
Bedankt, maar ik ben een tijdje terug iemand tegengekomen bij wie ik mij erg op mijn gemak voel en met wie ik het goed kan vinden, dus wie weet...InchALLAH

doc25
22-09-2003, 15:05
Origineel gepost door josira Bedankt, maar ik ben een tijdje terug iemand tegengekomen bij wie ik mij erg op mijn gemak voel en met wie ik het goed kan vinden, dus wie weet...InchALLAH inshallah ikemmel bigir :)

josira
22-09-2003, 15:39
AMIN!!!!!!!!!!!!!

Bent_Fes
22-09-2003, 20:10

Origineel gepost door josira Soms maken wij(marokkanen) het ons zelf gewoon moeilijk. Ik bedoel waarom speelt dit probleem niet bij nederlanders b.v.?? Waarom moeten marokkanen (meiden) voor een bepaalde leeftijd getrouwd zijn, anders is hun tijd geweest of er is dan iets mis met ze etc. Ik ben 27 jaar en als ik mensen vertel dat ik nog niet getrouwd ben, dan schrikken mensen en vragen mij waarop ik dan nog aan het wachten ben?? Het komt niet bij ze op dat ik wil trouwen met iemand van wie ik hou, met wie ik het goed kan vinden etc. en dat ik daar best op wil wachten. En door die druk die er heerst op het trouwen maken heel veel meiden een verkeerde keus. Ze trouwen voor het getrouwd zijn, of voor het feestje(aandacht) of omdat ze zich opgejaagd voelen door hun leeftijd. Heel jammer, want trouwen uit dat soort overwegingen lopen helaas heel slecht af. :goedzo: Juist je hebt helemaal goed gezegd, veel meiden trouwen om de "verkeerde" redenen....een huwelijk is een hele grote stap; het houd niet op bij het feestje, maar gaat veel verder...

Pagina's : [1] 2