Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een brief van Abdullah Haselhoef

Pagina's : [1] 2

A_Haselhoef
18-09-2003, 15:18

Een brief van Abdullah Haselhoef Beste vrienden, broeders & zusters Enigszins verlegen heb ik de diverse discussies over mijn persoon gevolgd. Mijn dank voor de goede en oprechte woorden van respect en liefde. Maar ook werkelijk bedankt voor de ‘slechte’ en eveneens eerlijke woorden van ieder die uit overtuiging een andere mening over mij koestert. Ik ben niet uit discussies weggebleven vanwege rancunes of wegens gekrenkte eergevoelens. Maar veeleer hebben gevoelens van onveiligheid ertoe bijgedragen tot mijn relatieve stilzwijgen. Een goed betaalde baan verliezen wegens het gebruik maken van je recht op vrijheid van meningsuiting. Een WW-uitkering die vervolgens wordt afgewezen ondanks acht jaar dienstverband. De brandstichting in mijn paardenstal, de mishandeling en doden van mijn paard en kippen door onbekenden. Maar ook de vele hate-mails en toegestuurde virussen door ‘vrienden’ en de ijzige stilte van jarenlange zogenaamde vrienden. Al met al de effecten hiervan op het welzijn en veiligheidsgevoel van mijn geliefde vrouw en vier kinderen zijn groot geweest. De financiële schade was en is groot. Maar de schade en vertrouwensbreuk die ik heb opgelopen met bijna alle officiële moslims vertegenwoordigende instanties bij overheid en gemeentebesturen zijn vele malen groter geweest. Deze besturen van Islamitische (koepel)organisaties en een deel van de media hebben actief en passief bijgedragen aan het vergruizelen van gevoelens van respect en vertrouwen jegens de Islam en mij als één van de 1.000.000 moslim vertegenwoordigers hiervan in Nederland in een donkere periode van na 11 september 2001, Fortuyn en de inval in Afghanistan. Juist in die periode waarin moslimorganisaties over elkaar aan stuntelen waren en de verhoudingen tussen moslims en andersgelovigen explosief was, was het belangrijk dat verschillende mensen tenminste probeerde één van de vele mooie vredige vormen van Islam aan het Nederlands publiek duidelijk te maken. Door mijn naïviteit en onervarenheid met de oneerlijkheid van sommige media ben ik in de vele honderden krantenartikelen, tv en radio optredens niet altijd voor de 100% hierin geslaagd. Integendeel soms heb ik door het open debat te voeren met andersgelovigen, kwaadwillenden de ruimte en ammunitie gegeven om nog feller en hetziger het debat en de criminalisering van de Islam en de moslims te voeren. IJverig geholpen door sommige moslims die volgens mij verblind door hun eigen jaloezie en minderwaardigheidscomplexen gemaskeerd door schijnheilige vroomheid de strijd tegen broeder Abdullah Haselhoef belangrijker en makkelijker vonden dan zelf de strijd te voeren met henzelf als eerste en vervolgens met anderen als doel de harten van mensen te winnen in het open debat voor een betere wereld ongeacht iemands geloof. Het dilemma tussen een open en eerlijk debat met als gevolg mogelijke financiële schaden en persoons en veiligheidsrisico’s versus stilzwijgen en je koesteren in de veiligheid van de anonimiteit is geen makkelijke en definitieve keuze. In de komende maanden ben ik uitgenodigd om publieke gespreksontmoetingen te hebben met professor Wim Drees, Bisschop Muskens, de burgermeester van Middelburg en ook met Ayaan Hirsi Ali. Al met al heb ik dus niet volledig gekozen voor het absolute stilzwijgen maar hoop verder op bescheiden wijze als één van de vele moslims die Nederland rijk is op persoonlijke titel aan het publieke debat te blijven meedoen. Met liefdevolle Salaam, Abdullah Haselhoef 18 september 2003, e-mail: Nieuwslicht@zeelandnet.

Bazba
18-09-2003, 15:39
Ik ben blij dat je weer van je laat horen Abdullah.

Willemien
18-09-2003, 15:54
Ik ben er helemaal een beetje stil van, van dit verhaal. Integer blijven, je niet laten intimideren, je niet laten frustreren. Het klinkt zo simpel, het klinkt zo "haalbaar" als je in Nederland woont. Maar dat is het dus duidelijk niet in dit geval, er is veel moed en kracht voor nodig geweest.

DonAgewan
18-09-2003, 16:01
Mensen vergeten heel snel dat er op dat moment niemand beschikbaar was om met de media in discussie te gaan. Ik vind het wel knap van je dat je je nek durfde uit te steken al vond ik je acties niet altijd echt geslaagd :) Waar waren de moslim organisaties die nu het hardst schreeuwen dat hij het verkeerd deed????????????? En nog steeds zijn ze niet goed georganiseerd om iemand de PR te laten doen of als aanspreekpunt te laten functioneren.

Maraccino
18-09-2003, 17:08

Abdullah welkom terug! Laat je niet gek maken hoor!

sahira
18-09-2003, 18:18
Origineel gepost door A_Haselhoef Een brief van Abdullah Haselhoef Beste vrienden, broeders & zusters Enigszins verlegen heb ik de diverse discussies over mijn persoon gevolgd. Mijn dank voor de goede en oprechte woorden van respect en liefde. Maar ook werkelijk bedankt voor de ‘slechte’ en eveneens eerlijke woorden van ieder die uit overtuiging een andere mening over mij koestert. Ik ben niet uit discussies weggebleven vanwege rancunes of wegens gekrenkte eergevoelens. Maar veeleer hebben gevoelens van onveiligheid ertoe bijgedragen tot mijn relatieve stilzwijgen. Een goed betaalde baan verliezen wegens het gebruik maken van je recht op vrijheid van meningsuiting. Een WW-uitkering die vervolgens wordt afgewezen ondanks acht jaar dienstverband. De brandstichting in mijn paardenstal, de mishandeling en doden van mijn paard en kippen door onbekenden. Maar ook de vele hate-mails en toegestuurde virussen door ‘vrienden’ en de ijzige stilte van jarenlange zogenaamde vrienden. Al met al de effecten hiervan op het welzijn en veiligheidsgevoel van mijn geliefde vrouw en vier kinderen zijn groot geweest. De financiële schade was en is groot. Maar de schade en vertrouwensbreuk die ik heb opgelopen met bijna alle officiële moslims vertegenwoordigende instanties bij overheid en gemeentebesturen zijn vele malen groter geweest. Deze besturen van Islamitische (koepel)organisaties en een deel van de media hebben actief en passief bijgedragen aan het vergruizelen van gevoelens van respect en vertrouwen jegens de Islam en mij als één van de 1.000.000 moslim vertegenwoordigers hiervan in Nederland in een donkere periode van na 11 september 2001, Fortuyn en de inval in Afghanistan. Juist in die periode waarin moslimorganisaties over elkaar aan stuntelen waren en de verhoudingen tussen moslims en andersgelovigen explosief was, was het belangrijk dat verschillende mensen tenminste probeerde één van de vele mooie vredige vormen van Islam aan het Nederlands publiek duidelijk te maken. Door mijn naïviteit en onervarenheid met de oneerlijkheid van sommige media ben ik in de vele honderden krantenartikelen, tv en radio optredens niet altijd voor de 100% hierin geslaagd. Integendeel soms heb ik door het open debat te voeren met andersgelovigen, kwaadwillenden de ruimte en ammunitie gegeven om nog feller en hetziger het debat en de criminalisering van de Islam en de moslims te voeren. IJverig geholpen door sommige moslims die volgens mij verblind door hun eigen jaloezie en minderwaardigheidscomplexen gemaskeerd door schijnheilige vroomheid de strijd tegen broeder Abdullah Haselhoef belangrijker en makkelijker vonden dan zelf de strijd te voeren met henzelf als eerste en vervolgens met anderen als doel de harten van mensen te winnen in het open debat voor een betere wereld ongeacht iemands geloof. Het dilemma tussen een open en eerlijk debat met als gevolg mogelijke financiële schaden en persoons en veiligheidsrisico’s versus stilzwijgen en je koesteren in de veiligheid van de anonimiteit is geen makkelijke en definitieve keuze. In de komende maanden ben ik uitgenodigd om publieke gespreksontmoetingen te hebben met professor Wim Drees, Bisschop Muskens, de burgermeester van Middelburg en ook met Ayaan Hirsi Ali. Al met al heb ik dus niet volledig gekozen voor het absolute stilzwijgen maar hoop verder op bescheiden wijze als één van de vele moslims die Nederland rijk is op persoonlijke titel aan het publieke debat te blijven meedoen. Met liefdevolle Salaam, Abdullah Haselhoef 18 september 2003, e-mail: Nieuwslicht@zeelandnet. :goedzo:

Bidawi_Mazlot
18-09-2003, 20:07
Origineel gepost door A_Haselhoef Een brief van Abdullah Haselhoef Beste vrienden, broeders & zusters Enigszins verlegen heb ik de diverse discussies over mijn persoon gevolgd. Mijn dank voor de goede en oprechte woorden van respect en liefde. Maar ook werkelijk bedankt voor de ‘slechte’ en eveneens eerlijke woorden van ieder die uit overtuiging een andere mening over mij koestert. Ik ben niet uit discussies weggebleven vanwege rancunes of wegens gekrenkte eergevoelens. Maar veeleer hebben gevoelens van onveiligheid ertoe bijgedragen tot mijn relatieve stilzwijgen. Een goed betaalde baan verliezen wegens het gebruik maken van je recht op vrijheid van meningsuiting. Een WW-uitkering die vervolgens wordt afgewezen ondanks acht jaar dienstverband. De brandstichting in mijn paardenstal, de mishandeling en doden van mijn paard en kippen door onbekenden. Maar ook de vele hate-mails en toegestuurde virussen door ‘vrienden’ en de ijzige stilte van jarenlange zogenaamde vrienden. Al met al de effecten hiervan op het welzijn en veiligheidsgevoel van mijn geliefde vrouw en vier kinderen zijn groot geweest. De financiële schade was en is groot. Maar de schade en vertrouwensbreuk die ik heb opgelopen met bijna alle officiële moslims vertegenwoordigende instanties bij overheid en gemeentebesturen zijn vele malen groter geweest. Deze besturen van Islamitische (koepel)organisaties en een deel van de media hebben actief en passief bijgedragen aan het vergruizelen van gevoelens van respect en vertrouwen jegens de Islam en mij als één van de 1.000.000 moslim vertegenwoordigers hiervan in Nederland in een donkere periode van na 11 september 2001, Fortuyn en de inval in Afghanistan. Juist in die periode waarin moslimorganisaties over elkaar aan stuntelen waren en de verhoudingen tussen moslims en andersgelovigen explosief was, was het belangrijk dat verschillende mensen tenminste probeerde één van de vele mooie vredige vormen van Islam aan het Nederlands publiek duidelijk te maken. Door mijn naïviteit en onervarenheid met de oneerlijkheid van sommige media ben ik in de vele honderden krantenartikelen, tv en radio optredens niet altijd voor de 100% hierin geslaagd. Integendeel soms heb ik door het open debat te voeren met andersgelovigen, kwaadwillenden de ruimte en ammunitie gegeven om nog feller en hetziger het debat en de criminalisering van de Islam en de moslims te voeren. IJverig geholpen door sommige moslims die volgens mij verblind door hun eigen jaloezie en minderwaardigheidscomplexen gemaskeerd door schijnheilige vroomheid de strijd tegen broeder Abdullah Haselhoef belangrijker en makkelijker vonden dan zelf de strijd te voeren met henzelf als eerste en vervolgens met anderen als doel de harten van mensen te winnen in het open debat voor een betere wereld ongeacht iemands geloof. Het dilemma tussen een open en eerlijk debat met als gevolg mogelijke financiële schaden en persoons en veiligheidsrisico’s versus stilzwijgen en je koesteren in de veiligheid van de anonimiteit is geen makkelijke en definitieve keuze. In de komende maanden ben ik uitgenodigd om publieke gespreksontmoetingen te hebben met professor Wim Drees, Bisschop Muskens, de burgermeester van Middelburg en ook met Ayaan Hirsi Ali. Al met al heb ik dus niet volledig gekozen voor het absolute stilzwijgen maar hoop verder op bescheiden wijze als één van de vele moslims die Nederland rijk is op persoonlijke titel aan het publieke debat te blijven meedoen. Met liefdevolle Salaam, Abdullah Haselhoef 18 september 2003, e-mail: Nieuwslicht@zeelandnet. Het is betreuringswaardig wat jou is overkomen maar soms denk ik dat je het zelf op je af hebt laten komen....het zal je misschien niet ontgaan zijn dat de media bijna over de hele wereld gecontroleert wordt door het zionistisch systeem....ze kennen de waarheid donders goed maar toegeven zullen ze nooit doen...veelste veel belangen en noem maar op....en dan kom jij ff jezelf laten zien dat de islam vredelievend etc is?....ik begrijp héél goed wat jij bedoeld en wat jij wil/wou bereiken maar heb je er weleens bij stil gestaan met wie jij te maken hebt?....volgens mij niet en het resultaat is nu ook duidelijk....uiteraard zullen er islamitische instanties aanwezig zijn die jou goed in de gate gehouden hebben zoals iedere 'leek' thuis' jouw vele optredes gevolgt hebben....het is niet makkelijk eigelijk onbegonnen werk om een 'produkt' te facen wat klaar staat met verdraaide 'feiten', waarheid ontkennend etc. ....heb jij wel eens een dialoog gezien, gehoort tussen een 3aliem(hoog islamitisch geleerde) en zionitische media?.....ik nog nooit en begrijpelijk.....hoe wil jij of iemand anders zo'n stap wel nemen met als argument...stilzwijgen kunnen en mogen we niet doen....ik zwijg liever en organiseer mezelf tot een sterk geheel dan dat ik me ga 'uitsloven' op tv en koek van eigen deeg krijg....privé naar de kloten, doelgroep is geen doelgroep meer maar een tweede vijand....waar is dit goed voor beste Haselhoef?.....dan ben je tegen homo's en plotseling ga je met hen dansen etc. .....ben je als moslim geloofwaardig voor je medemoslims?....denk het niet....geloofwaardig voor de media?.....ze geloofde niet en wilde je een oor aannaaien en daar zijn ze als beste in.... Neem er een leering van want jij hebt kwaliteiten die je op een andere amnier tot hun recht kunt brengen en laat media voor wat het is....je zult datgene wat je voor ogen had niet bereiken.

an3sdej
18-09-2003, 21:27
Helaas was de Ummah voor jou te heftig. Je hebt de kracht van de Ummah onderschat broeder. De NEGATIEVE krachten bedoel je zeker Saïma??

ZieNador
18-09-2003, 21:30
Meneer Hasselhoef. Dank voor uw tevergeefse inspanning en voor de moeite. Maar de vraag zal blijven of het allemaal waard is geweest. De mosliminstantie hebben in iedergeval geen recht van spreken. Zelf stonden ze aan de zijlijn en hebben zich niet goed naar buiten toe kunnen organiseren, profileren en presenteren. Anders had jij er misschien nooit hoeven staan.

Bidawi_Mazlot
18-09-2003, 23:15
Origineel gepost door jacko Werkt de Ummah met het doden van paarden ? Het klinkt alsof iemand het zwijgen op is proberen te leggen met grove en intimiderende middelen. Sterkte haselhoef, laat je niet het zwijgen opleggen... Hey stuk onbenul, What the fu.ck ga jij nu een link leggen tussen het doden van z'n paarden en Ummah?....het kan jouw kaaskop buurman zijn geweest of een andere kaaskop debiel....ezel

Bidawi_Mazlot
18-09-2003, 23:29
Origineel gepost door A_Haselhoef Een goed betaalde baan verliezen wegens het gebruik maken van je recht op vrijheid van meningsuiting. Een WW-uitkering die vervolgens wordt afgewezen ondanks acht jaar dienstverband. De brandstichting in mijn paardenstal, de mishandeling en doden van mijn paard en kippen door onbekenden. Maar ook de vele hate-mails en toegestuurde virussen door ‘vrienden’ en de ijzige stilte van jarenlange zogenaamde vrienden. Al met al de effecten hiervan op het welzijn en veiligheidsgevoel van mijn geliefde vrouw en vier kinderen zijn groot geweest. De financiële schade was en is groot. Maar de schade en vertrouwensbreuk die ik heb opgelopen met bijna alle officiële moslims vertegenwoordigende instanties bij overheid en gemeentebesturen zijn vele malen groter geweest. Deze besturen van Islamitische (koepel)organisaties en een deel van de media hebben actief en passief bijgedragen aan het vergruizelen van gevoelens van respect en vertrouwen jegens de Islam en mij als één van de 1.000.000 moslim vertegenwoordigers hiervan in Nederland in een donkere periode van na 11 september 2001, Fortuyn en de inval in Afghanistan. Er staat duidelijk onbekende en 'vrienden' Het zou eerlijker zijn om eerst na te gaan wie die onbekende zijn en wie die 'vrienden' zijn alvorens te gaan schreeuwen....Jacko geef gewoon toe dat jij helemaal niets te maken hebt met Haselhoef en dat je de islam in z'n geheel zwart wil maken met de meeste belachelijke achterbakse argumenten.....nu vind je hem zgm zielig en wil hem een hart onder de riem steken....terwijl jij de gehele islam incl. Haselhoef naar de klote zou willen zien gaan...jij bent echt een viezerik bah!

Bidawi_Mazlot
18-09-2003, 23:40
Origineel gepost door jacko Ik wil de Islam helemaal niet zwartmaken en als het een moslim was geweest (ik weet het inderdaad niet zeker, dat geef ik je maar het zou kunnen toch?) dan zou dat een would-be Moslim zijn. Maar wat ik bij jou proef daar blijf ik bij. Je vindt het in feite zijn eiegn schuld en bent blij dat ie door de dreigementen zijn mond houdt. Dat maakt van jou een ongelofelkijke klo*otzak..... En jij betrekt een Ummah in dit verhaal....wat heeft de Ummah jou aangedaan om hen gelijk hierbij te betrekken?....je zag een alinea in Haselhoef's verhaal over islamitische instanties en gelijk heb je ONBEKENDEN en 'VRIENDEN' ingevult....echte dwaas ben je....en was je ineens vergeten dat er ook duidelijk bij stond ten deels media?....de media heeft hem naarzich toe getrokken om hem vervolgens als stuk vuil weg te pleuren dus wat kom jij mij nu vertellen dat het de ummah wel zou zijn geweest.....Haselhoef had 100x moeten nadenken alvorens in zee te gaan met de zionitische media van Nderland ja!....ezel ben je en blijf je

Bidawi_Mazlot
19-09-2003, 00:22
Origineel gepost door jacko Ik begin niet over de Ummah. Dat doet je Zuster.... Maar laten we mekaar geen mietje noemen zoals jij wel graag anderen noemt. Wie denk JIJ dat het is geweest? Ik vraag het jou want jij bent de enige hier die kan nadenken zonder door de zionistische bril te kijken. Jij bent werkelijk van onschatbare waarde.... Ik weet niet wat jij allemaal aan het roeren bent in die kop maar ik gedraag me gewoon zoals ik ben, dat jij mij van onschatbare waarde maakt is jouw probleem ni.cht(miet?). Jij betrekt de gehele Ummah* bij het verhaal van Mazzelhoofd....nogmaals wat heeft de Ummah jou aangedaan....trauma?....en noem maar op.....vertel het mij....wat is er loos in dat vervuilde hoofd van je?...kword kotsmisselijk van schijnheile faggots als jij ik meen het....zelf fu.cking klo.te maar niet toegeven dat je klo.te bent.....Mazzelhoofd is een moslim zoals je hoop ik weet en dat blijft ie ook als het goed is..... *= de gehele moslim gemeenschap

Bidawi_Mazlot
19-09-2003, 00:32
Origineel gepost door jacko Helaas begon zus Saima over de Ummah en zijn werking en niet ik. Dus laten we die kwestie rusten beste vriend. En ik ben je gescheld gewoon ff beu.... Zoek het mmaar uit, je bent de moeite niet... Je praat als een varken en ik heb vandaag al gegeten... Dit moet weer geviert worden:letsparty :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Wat is er loos nic.ht? :D

Bidawi_Mazlot
19-09-2003, 00:40

Origineel gepost door jacko Helaas begon zus Saima over de Ummah en zijn werking en niet ik. Dus laten we die kwestie rusten beste vriend. En ik ben je gescheld gewoon ff beu.... Zoek het mmaar uit, je bent de moeite niet... Je praat als een varken en ik heb vandaag al gegeten... En ik geloof inderdaad dat Haselhoef een moslim is. Over jou heb ik zo mn twijfels. Kan je die man zn naam niet spellen? Het is wel verrektes erg met jou gesteld als ik dit allemaal onder een loep neem.....even dit er tussen gooien wie weet ben ik nu wel doeltreffend En ik geloof inderdaad dat Haselhoef een moslim is. Over jou heb ik zo mn twijfels. Kan je die man zn naam niet spellen? En daar gaan we weer :letsparty :hoera: :lol: :letsparty :hoera: Jacko ben je zo onzeker? :D

Pagina's : [1] 2