Bekijk originele versie : Hoofdoek dilema
Ik zit hier met een dilema....
Er is een jongen me hand komen vragen hij is just perfect van alle kanten en ik zou heel graag z'n vrouw willen worden. Alleen hij heeft 1 eis hij wilt dat ik me hoofdoek uit doe de eerste 3 jaar huwlijk zodat we onze eerste goude jaren van alles kunnen genieten in het leven allerlei leuke dingen zo als naar hawaai gaan, reizen skyen, uit gaan, niet echt uitgaan maar ja gewoon waar getrouwde stelletjes gaan natuurlijk... ja dat soort zaken staan vaak raar en je voelt je er ooook niet echt prettig bij op een jetsky of in hawaai met een hoofdoek of je wordt toch vaak beperkt in je doen en laten wat dat soort zaken betreft tenminste dat is zijn mening.....
Maar hij wilt dus dat ik hem weer na 3 jaar weer op doe en hij wilt ook al draag ik geen hoofdoek geen strakke kleren of kort of iets dergelijks
wat zouden jullie doen hij is echt de ideaale man buiten dat stuk dan echt ik kon gewoon niet slapen omdat ik zo onder de indruk van hem was wat moet ik doen...................
Whatsupnador
01-08-2002, 16:57
Ik vind het egoistisch. Zo van: nu eerst genieten en doek af en dan, als het ons beter uitkomt hem weer opzetten.
Muslimah
01-08-2002, 16:59
salaam zuster
Je kan toch je hoofdoek perfect aandoen als je opreis gaat. ik zie het verband niet waarom je het niet zou kunnen aan doen. Trouwens als je je verloofde uitlegt dat de hijab heel belangerijk is en dat je het niet zomaar kan uitdoen als je zin hebt moet hij het begrijpen vindt ik . Zo kan iedereen beginnen " ik ga niet bidden als ik opreis ga want dan kan ik me ni amuseren". En of je nu naar hawai, dubai of amerika gaat doet er toch niet toe, je kan je perfect amuseren met je hoofddoek.
Leg dit gewoon uit aan je verloofde en hij zal het begrijpen.
Islam staat altijd op de eerste plaats.
wa salaam
groetjes zuster Muslimah
By the way ik draag mijn hoofdoek wel van uit eigen overtuiging maar toch wil ik hem echt niet kwijt want hij is een kans die je niet zomaar laat schieten echt een super leuke jongen help me wat zouden jullie doen tuurlijk heb ik al gezegd dat hij me maar moet accpeteren zo als ik ben en bla bla maar ja... mijn hart wilt hem really bad..
Origineel gepost door yach
Er is een jongen me hand komen vragen hij is just perfect van alle kanten en ik zou heel graag z'n vrouw willen worden. Alleen hij heeft 1 eis hij wilt dat ik me hoofdoek uit doe de eerste 3 jaar huwlijk zodat we onze eerste goude jaren van alles kunnen genieten in het leven allerlei leuke dingen zo als naar hawaai gaan, reizen skyen, uit gaan, niet echt uitgaan maar ja gewoon waar getrouwde stelletjes gaan natuurlijk... ja dat soort zaken staan vaak raar en je voelt je er ooook niet echt prettig bij op een jetsky of in hawaai met een hoofdoek of je wordt toch vaak beperkt in je doen en laten wat dat soort zaken betreft tenminste dat is zijn mening.....
Maar hij wilt dus dat ik hem weer na 3 jaar weer op doe en hij wilt ook al draag ik geen hoofdoek geen strakke kleren of kort of iets dergelijks
wat zouden jullie doen hij is echt de ideaale man buiten dat stuk dan echt ik kon gewoon niet slapen omdat ik zo onder de indruk van hem was wat moet ik doen...................
Ik vind dat je voet bij stuk moet houden. Als hij echt van je houdt en echt met je wilt trouwen, dan zal hij het niet erg vinden dat je een hoofddoek draagt. Hij heeft het dan wel over drie jaar, maar hij heeft geen vooruitziende blik. Wat als je na 1 of 2 jaar komt te overlijden? Dan heb je om hem te plezieren een verplichting in de islam niet nagekomen. Hij zal daarvoor ter verantwoording worden geroepen, maar jij ook.
Er is een hadith geloof ik waarin iemand de keuze wordt gesteld: je leven of jouw islam. Die moslim kiest er dan voor om zich maar van het leven te laten ontnemen. De islam staat boven alles, ook in jouw geval.
En mocht hij jouw maktab zijn, dan zal hij toegeven. En anders zal Allah jou belonen voor je standvastigheid!!
aller eerst bedankt voor jullie reacties....
Okay tuurlijk komt geloof op de eerste plaats en eigenlijk heb je wel een beetje gelijk zo van ja nu komt het niet uit maar hij wilt eerst gewoon genieten en daarna serieus met het geloof bezig houden tenminste dat is wat hij zegt kunnen jullie met goede argumeneten komen om tegen hem te gebruiken en dat ik het tegelijkere tijd niet kwijt raak door alleen dat ik een hoofdoek draag dit is namelijk al eens eerder gebeurt en wil niet dat het weer gebeurt...
Okay tuurlijk komt geloof op de eerste plaats en eigenlijk heb je wel een beetje gelijk zo van ja nu komt het niet uit maar hij wilt eerst gewoon genieten en daarna serieus met het geloof bezig houden tenminste dat is wat hij zegt kunnen jullie met goede argumeneten komen om tegen hem te gebruiken en dat ik het tegelijkere tijd niet kwijt raak door alleen dat ik een hoofdoek draag dit is namelijk al eens eerder gebeurt en wil niet dat het weer gebeurt...
Dan zijn ze jou niet waard meisje! Een man die de islam belangrijk vindt, zal juist erg gelukkig zijn als zijn vrouw een hoofddoek draagt.
lhashmohamed
01-08-2002, 17:20
maw je hou meer van hem dan de Ilsam ...... :kwaad: :kwaad:
thalla
Ik zeg niet dat ik van hem hou daar is het ten eerste nog te vroeg voor ik vind hem alleen super leuk en het geloof staat ook op nummer 1 daar heb ik het niet eens over daarom vraag ik om goede argummenten...
Najib bedankt voor jouw advies :)
Origineel gepost door Faissa
Dit verhaal doet me denken aan iemand in mijn omgeving.....Zij droeg een hoofddoek maar hij was daar nie zo happy mee....Ze hadden vaak personeels feestjes op zn werk waarbij de vrouwen ook waren uitgenodigd...Hij durfde niet met zijn vrouw te gaan omdat ze een hoofddoekje op droeg......Maar zij had zoiets van duhhhhh, bekijk het maar deze hoofddoek hoort bij mij...Naderhand heeft hij zn verontschuldigingen aangeboden....
Doe geen dingen om alleen maar je ( aanstaande) man te plezieren maar denk aan je geloof en het respect dat je voor jezelf moet hebben!.....
In dat geval zou ik er voor kiezen om dan maar niet naar die personeelfeestjes te gaan. Als je een keer aanwezig MOET zijn, dan zou ik gewoon zeggen dat mevrouw niet kan en als ze toch zou meegaan, dan gewoon met hijab.
hij wilt niet z'n gouden jaren beleven nee hij wilt z'n eerste goude jaren van een huwlijk want hij is geen kleine jongen of zo hor hij is al 31
even recht zetten ;) maar ja more advise pls ben bijna overtuigd thx
fatimael
02-08-2002, 11:33
Laat gewoon je hoofdoek aan.
een jongen van 31 jaar zou echt beter moeten weten.
(hope i didn't offend you!!!!)
samia19nl
02-08-2002, 11:49
dit is echt te gek voor woorden!!
Meid , houd gewoon voet bij stuk, uiteindelijk draait hij toch bij!!
Maar haal aub de hoofddoek niet af, omdat hij dat wil.Want hoe leuk hij ook is , als hij deze eis blijft stellen dan is jou niet waard!!!
Hij moet jou accepteren zoals je bent.........zoniet dan vraag ik me af wat de reden dat hij met je wil trouwen :confused: .......
Thalla!
The_Jackal
02-08-2002, 12:27
pas jezelf aan aan de islam,
niet de islam aan jou !!!
islam is niet momentgebonden (de ene keer naakt door het stad om mijn buur te plezieren, de andere keer volledig bedekt omdat ik het graag wil, de ene keer zina plegen omdat mijn secretaresse het graag heeft, de andere keer mijn vrouw trouw blijven omdat ik het graag wil, ...)
zo ridicuul komt jou bericht over bij mij
ofwel kies je voor Hem (die er altijd voor jou is !!)
ofwel kies je voor je vriendje (die er precies op dit moment niet voor jou zal zijn !)
Zijn (swt) liefde is onbegrensd terwijl die van jou vriendje grenzen heeft (het houdt op als je niet doet wat ie zegt !!)
enz...
balans?
jouw vriendje is het niet waard om je zo te gedragen, je verdient een betere sukkel dan degene die jouw gebied om zonder hoofddoek en wat nog allemaal rond te kopen,
je kan ook met een hoofddoek plezier maken, of was het jou niet doorgedrongen
(ik haat zulke mannen die dergelijke zaken opeisen van hun vrouw, ENKEL islam kan iets eisen van een vrouw (en man) en niet een man, tenzij het elementaire zaken zijn)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.