Bekijk originele versie : belgie -route???
misslatifa
17-05-2007, 21:51
lieve mensen...
inshallah dat jullie mij kunnen helpen..
wie o wie kan mij informatie geven belgie route..
ik wil namelijk trouwen met min toekomstiuge uit marokko.. maar heb begrepen dat het via belgie sneller gaat.. maar wie kan mij eventuele site`s geven!!!???
mochten jullie me kunnen helpen dan heel erg ebdankt..
ma3aslama :goedzo:
misslatifa
17-05-2007, 21:57
niemand??????
ps. jullie mogen me ook pm`en
:goedzo:
foreverappie
18-05-2007, 12:33
ik ben dat ook inshallah van plan
vandaar deze sites:
www.ind.nl
foreverappie
18-05-2007, 12:34
of www.buitenlandsepartner.nl
misslatifa
21-05-2007, 09:15
ik ben dat ook inshallah van plan
vandaar deze sites:
www.ind.nl
ik wens jou heel veel succes en geluk!!! dank je wel :kus:
misslatifa
xxHibaxx
23-04-2008, 17:46
Het gaat als volgt :
Als je NON EU partner illegaal in NL verblijft dan kunnen jullie samen naar Belgie verhuizen. Jullie moeten wel getrouwd zijn ( in marokko natuurlijk ).
Met de marokkaanse huwelijksakte die je MOET legaliseren bij de Belgische ambassade in marokko.
Zodra je een huisje heb gehuurd in Belgie ga jij en je NON EU partner erheen, jullie melden je beide aan bij de desbetreffende gemeente, je neemt je gelegaliseerde huwelijksakte mee en jou paspoort.
Dit is slechts de aanmelding, daarna ga je naar huis en moet je op een wijkagent wachten, die doet woonstcontrole om te checken of jij en je NON EU partner werkelijk op dat adres verblijven.
Nadat de wijkagent is langs geweest krijg je van een formulier mee waarop staat dat hij jullie thuis heeft aangetroffen en dat hij het goedkeurt.
Daarmee ga je naar het gemeentehuis en moeten jij en je NON EU partner een pasfoto inleveren en dan krijgen jullie beide een 5 maandenkaart. ( dat is een soort verblijfsvergunning voor 5 maanden ).
Als jij als Nederlandse een baan hebt in NL of in Belgie met een vast contract of een 1 jarig contract dan kan je meteen een 5 jarenkaart aanvragen. Je NON EU partner niet. Die heeft 5 maanden de tijd om een baan te vinden in Belgie, als je man een baan heeft gevonden en een vast contract krijgt of een 1 jarig contract dan krijgt jou man na die 5 maanden een 5jarenkaart.
Als jullie beide de 5jarenkaart hebben ontvangen kan je een EU toetsing aanvragen om terug te keren naar NL.
Als je toch liever in Belgie wilt blijven en niet terug te keren naar NL, dan behoudt je man gewoon zijn 5 jarenkaart en na 5 jaar krijgt hij een Nederlands paspoort.
Stel dat jij tijdens je verblijf in Belgie je Nederlandse nationaliteit opgeeft om een Belg te worden dan krijgt je man na 5 jaar een Belgisch nationaliteit en niet de Nederlandse.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Ik zie nu pas dat dit een topic is van 1 jaar geleden, maar ik reageer voor andere leden die willen weten wat de Belgie route inhoudt..
Groetjes
werk jij?
al je geen vast werk hebt in belgie dan ga je het je niet lukken
xx
xxHibaxx
23-04-2008, 21:38
Je kan je in Belgie aanmelden bij de gemeente als werkzoekende.
Dan krijg je de 5 maandenkaart en dan heb je 5 maanden de tijd om werk te zoeken, als het binnen die 5 maanden niet is gelukt wordt je kaart maar 1 keer verlengd. Maar moet toch lukken om binnen 5 maanden werk te vinden, mits je alle kansen en niks links laat liggen.
Maar het is niet waar dat je je niet Belgie kan vestigen als je geen werk hebt. Dat is onzin.
Een EU onderdaan mag en kan zich vestigen en zich aanmelden als werkzoekende.
Als je het hebt over een visum voor gezinshereniging dan moet je uiteraard wel werk hebben want je NON EU partner moet natuurlijk jou loonstrookjes voorleggen in zijn visum dossier op de ambassade in land van herkomst.
Maar als jullie samen in Belgie aanmelden dan hoef je geen werk te hebben, ik herhaal, je kan je dus als werkzoekende aanmelden.
Groetjes.
hoi
ik woon ook in belgie en ben getrouwd met iemand uit maghreb
heb heel de procedure meegemaakt
ik weet waarover ik spreek
xxx
vis_meisje
24-04-2008, 08:58
Je kan je in Belgie aanmelden bij de gemeente als werkzoekende.
Dan krijg je de 5 maandenkaart en dan heb je 5 maanden de tijd om werk te zoeken, als het binnen die 5 maanden niet is gelukt wordt je kaart maar 1 keer verlengd. Maar moet toch lukken om binnen 5 maanden werk te vinden, mits je alle kansen en niks links laat liggen.
Maar het is niet waar dat je je niet Belgie kan vestigen als je geen werk hebt. Dat is onzin.
Een EU onderdaan mag en kan zich vestigen en zich aanmelden als werkzoekende.
Als je het hebt over een visum voor gezinshereniging dan moet je uiteraard wel werk hebben want je NON EU partner moet natuurlijk jou loonstrookjes voorleggen in zijn visum dossier op de ambassade in land van herkomst.
Maar als jullie samen in Belgie aanmelden dan hoef je geen werk te hebben, ik herhaal, je kan je dus als werkzoekende aanmelden.
Groetjes.
Je MOET een vast contract laten zien of in sommige gevallen vinden ze een 1 jarige contract ook goed. voor je 5 jarenkaart. heb je geen vast werk dan verlenen ze elke keer je 5 maanden kaart (mits je werk hebt en dat kan aantonen) En geen 5 jarige kaart betekend geen aanvraag kunnen doen
xxHibaxx
24-04-2008, 11:16
Je MOET een vast contract laten zien of in sommige gevallen vinden ze een 1 jarige contract ook goed. voor je 5 jarenkaart. heb je geen vast werk dan verlenen ze elke keer je 5 maanden kaart (mits je werk hebt en dat kan aantonen) En geen 5 jarige kaart betekend geen aanvraag kunnen doen
Dat zeg ik toch ook in mijn reactie.:)
Maar het klopt niet wat oujit zegt dat je werk MOET hebben om aan de route te beginnen.
Ik spreek zelf ook uit ervaring, mijn man en ik hebben ons samen aangemeld in Antwerpen als werkzoekende. Ik had al een huisje gehuurd, toen ik me 5 maandenkaart had, toen had ik 1 maand daarna pas een baan, en daarna had ik aanvraag gedaan voor de 5 jarenkaart.
Wat ik duidelijk wil maken aan anderen die het niet weten, je kan je als werkzoekende inschrijven, je hebt niet perse een baan nodig om aan de Belgie route te beginnen.:goedzo:
xxHibaxx
24-04-2008, 11:18
hoi
ik woon ook in belgie en ben getrouwd met iemand uit maghreb
heb heel de procedure meegemaakt
ik weet waarover ik spreek
xxx
Nou, als je de hele procedure hebt meegemaakt dan weet je ook dat je niet PERSE een baan nodig hebt voor de 5 maandenkaart en dat je je in kan schrijven als werkzoekende:goedzo: .
20anoniempje84
24-04-2008, 11:23
Je hebt ook van die lastige wijkagenten daar moet je ook voor uitkijken!
het kan messchien dat jij geen werk moest heben
maar bij mij moest het wel
xxx
xxHibaxx
24-04-2008, 11:25
Je hebt ook van die lastige wijkagenten daar moet je ook voor uitkijken!
Haha ja precies.
Nee bij mij was hij relaxed, aardige man.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.