Bekijk originele versie : A.U.B HELP Besnijdenisfeest
Honey2006
16-05-2007, 21:25
Salam dames,
Hebben jullie ook een feestje gegeven in huis of zaal? en hebben jullie veel of weinig mensen uitgenodigd,
en hoe hebben jullie het georganiseerd wat voor eten hebben jullie geserveerd?
en is het nou dat je een dag van te voren henna moet doen voor je zoontje
en wat voor kleding droeg je de marokkaanse jurk of gewoone kleren.
en wat hebben jullie als bedankje geven.
ik hoop snel antwoord te krijgen ik weet niet wat ik moet doen dit is voor het eerst dat ik een besnijdenis feesje geef en ik geef een feesje gewoon bij mijn in huis.
alavst bedankt
Honey
Tomb_Raider
16-05-2007, 21:26
Heb toevallig aanstaande zaterdag een besnijdenisfeestje en de week erop ook :D Dubbel pret, dubbel uit mijn dak gaan :boogie:
:banana:
Wat betreft kleding, geen marokkaanse soepjurken voor mij op die dag maar wat stijlvoller heb afgesproken met wat meiden om iets klassieks aan te trekken, aangezien er alleen maar vrouwen komen.... mag het best een beetje bloot.. Dus word het een zwart strak strapless jurkje met en split aan de achterkant zwarte naaldhakken en een vleeskleurige panty. Naaldhakken gaan uiteraard uit als ik ga dansen :hihi: Ik heb parel oorbellen en parel ketting aangeschaft en mijn haar steek ik op :D
Honey2006
16-05-2007, 21:46
Heb toevallig aanstaande zaterdag een besnijdenisfeestje en de week erop ook :D Dubbel pret, dubbel uit mijn dak gaan :boogie:
:banana:
Wat betreft kleding, geen marokkaanse soepjurken voor mij op die dag maar wat stijlvoller heb afgesproken met wat meiden om iets klassieks aan te trekken, aangezien er alleen maar vrouwen komen.... mag het best een beetje bloot.. Dus word het een zwart strak strapless jurkje met en split aan de achterkant zwarte naaldhakken en een vleeskleurige panty. Naaldhakken gaan uiteraard uit als ik ga dansen :hihi: Ik heb parel oorbellen en parel ketting aangeschaft en mijn haar steek ik op :D
gezellig is de feest in huis of ga je naar een zaal.
oem_mujahid2
16-05-2007, 21:59
Salam dames,
Hebben jullie ook een feestje gegeven in huis of zaal? en hebben jullie veel of weinig mensen uitgenodigd,
en hoe hebben jullie het georganiseerd wat voor eten hebben jullie geserveerd?
en is het nou dat je een dag van te voren henna moet doen voor je zoontje
en wat voor kleding droeg je de marokkaanse jurk of gewoone kleren.
en wat hebben jullie als bedankje geven.
ik hoop snel antwoord te krijgen ik weet niet wat ik moet doen dit is voor het eerst dat ik een besnijdenis feesje geef en ik geef een feesje gewoon bij mijn in huis.
alavst bedankt
Honey
Niks moet meid, een feestje geven voor de besnijdenis heeft geen bron in de islaam het is niet bekend in de soennah van onze profeet (saws), maar als je toch een feestje wilt geven doe het gewoon op de manier hoe jij het leuk vind.;)
OemmyAicha
17-05-2007, 00:37
Niks moet meid, een feestje geven voor de besnijdenis heeft geen bron in de islaam het is niet bekend in de soennah van onze profeet (saws), maar als je toch een feestje wilt geven doe het gewoon op de manier hoe jij het leuk vind.;)
Precies dat wou ik ook zeggen.
Mijn zoontje is vandaag besneden en we hebben helemaal geen feestje gegeven. Mijn man had dat aan mij overgelaten en ik heb zoiets van Nee, het is niet van de Islam dus waarom zou ik.:rolleyes:
Hij heeft leuke kadootjes van zijn pa en mij gekregen en lekkere hapjes thuis en hij mocht extra lang opblijven om met ons te spelen maar dat is het.
De meeste mensen weten geneens dat hij vandaag besneden is.
Ik kan ze op de hand tellen die het wel weten.
ik ook geen poes pas denk je nou echt dat zo een jonge daarop zit te wachten lekker thuis in bed met mama papa en niet te zwaar eten en geen sinasappelsap lekker met zijn drieen
Ilhampje
17-05-2007, 11:23
Geen feest voor mij...is echt niet nodig vind ik persoonlijk!
Atlas_Gebergte
17-05-2007, 11:38
Ik zou zelf persoonlijk geen feest geven, toen me zoontje in maart besneden werd, heb ik gewoon een etentje gegeven voor me ouders/getrouwde zus/broer en de aanhang, verder niks.
OemmyAicha
17-05-2007, 11:42
ik ook geen poes pas denk je nou echt dat zo een jonge daarop zit te wachten lekker thuis in bed met mama papa en niet te zwaar eten en geen sinasappelsap lekker met zijn drieen
Ja ik bedoel ik heb genoeg om handen en zo n kleintje wil ook alleen maar dan rusten in mama of papa de armpjes, die loopt heus niet te wachten op al die lawaai en rwina.
Honey2006
17-05-2007, 17:31
ik heb geen saba3 feest gegeven en wil nou besnijdenis feest geven
hij is al besneden bijna 2 maanden geleden en nu wil ik toch een feestje voor hem geven het wordt wel kleine feest niet zo groot.
maar voor de dames die ook een feest hebben gegeven in huis hoe hebben jullie het georganiseerd en wat hadden jullie aan marokkaanse jurk of gewone kleding.en is er ook gedanst.
en wat als eten gegeven en bedankjes enz.
groetjes
Doenya25
17-05-2007, 18:05
Precies dat wou ik ook zeggen.
Mijn zoontje is vandaag besneden en we hebben helemaal geen feestje gegeven. Mijn man had dat aan mij overgelaten en ik heb zoiets van Nee, het is niet van de Islam dus waarom zou ik.:rolleyes:
Hij heeft leuke kadootjes van zijn pa en mij gekregen en lekkere hapjes thuis en hij mocht extra lang opblijven om met ons te spelen maar dat is het.
De meeste mensen weten geneens dat hij vandaag besneden is.
Ik kan ze op de hand tellen die het wel weten.
Mabrouk met deze gezegende dag.... :gefeli:
:kus: aan je kleintje...
Honey2006
17-05-2007, 18:38
Mabrouk met deze gezegende dag.... :gefeli:
:kus: aan je kleintje...
soukran
Ik moest bij de besnijdenis van mijn zoontje een witte takschita aan. Ze hadden zijn handjes met henna gedaan. En er was couscous gemaakt die versierd was met snoep. Ja er werd gezongen en gedanst. Bij mij was het ook niet druk, maar was wel heeeeeeeel gezellig.
Oja en hij had een witte foukia aan met een groen hesje en zo'n bandje rond zijn enkel en een groene tarbousch op. Persoonlijk vind ik deze tradities SUPER!!!!
Ik heb geen saba3 gegeven, omdat ik het makkelijker vind om het vlees als sadaka aan moskee te geven. Je hebt na een bevalling al genoeg aan je hoofd.
En een besnijdenisfeest zal ik nooit geven. Het idee al: ik vier feest, omdat het voorhuid van mijn zoontje eraf is gehaald:S
Ik vind het echt een onzinfeest. Zoiets is persoonlijk. Ik heb mijn zoontje alle rust en aandacht gegeven. Lekker thuis met zijn ouders om zich heen.
Daarnaast, met het geld zou ik iets voor mijn kind kunnen doen wat hij ook leuk zal vinden en niet wat de mensen leuk vinden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.