Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moeder van vondeling voor rechter

Pagina's : [1] 2

Solid
17-09-2003, 14:38

De politierechter heeft woensdag de 20jarige R.D. en haar 42-jarige moeder H. el M. veroordeeld tot elk drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. El M. liet op 22 januari 2002 de circa 2,5 maand oude dochter van D. achter in een hal van het Slotervaartziekenhuis. Het kind, verwekt door een vriend van D., dreigde de familie zo te schande te maken dat moeder en dochter gezamenlijk besloten het te vondeling te leggen. De politierechter was van mening dat D. en El M. een andere oplossing hadden kunnen en ook moeten zoeken voor de netelige, sterk door hun Marokkaanse achtergrond bepaalde situatie.

rnaj
17-09-2003, 14:56
Schande en schaamte is voor mensen een reden om zichzelf de meest vreselijkste dingen aan te doen. Begrijp niet waarom de politie rechter zich hier mee bezig moet houden. De moeder is al lang gestraft en gevangenis straf (gelukkig dit keer voorwaardelijk) lost niets op.

Solid
17-09-2003, 15:00
wat ik zelf schandalig vind is dat ze het kind fhal chi vuil "weggooien"... gebeurd is gebeurd en nu zorgen voor het kind..... vergeten bron te vermelden.... Bron:AT5 (amsterdam Televisie 5)

Bazba
17-09-2003, 15:03
Origineel gepost door rnaj Schande en schaamte is voor mensen een reden om zichzelf de meest vreselijkste dingen aan te doen. Begrijp niet waarom de politie rechter zich hier mee bezig moet houden. De moeder is al lang gestraft en gevangenis straf (gelukkig dit keer voorwaardelijk) lost niets op. Dat de politierechter zich er mee bemoeit is logisch; er is een wet overtreden. Je mag een kind niet te vondeling leggen, verwaarlozen of anderszins in gevaar brengen wanneer je er zorg voor draagt. Of je je door dat kind te schande bent gemaakt doet voor de wet niet ter zake. Of het veel helpt is inderdaad de vraag. Vandaar waarschijnlijk ook die voorwaardelijke straf.

RitaMaria
17-09-2003, 15:04

Origineel gepost door Solid De politierechter heeft woensdag de 20jarige R.D. en haar 42-jarige moeder H. el M. veroordeeld tot elk drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. El M. liet op 22 januari 2002 de circa 2,5 maand oude dochter van D. achter in een hal van het Slotervaartziekenhuis. Het kind, verwekt door een vriend van D., dreigde de familie zo te schande te maken dat moeder en dochter gezamenlijk besloten het te vondeling te leggen. De politierechter was van mening dat D. en El M. een andere oplossing hadden kunnen en ook moeten zoeken voor de netelige, sterk door hun Marokkaanse achtergrond bepaalde situatie. Beschamend :jammer: Je eigen kind, je eigen vlees en bloed achterlaten.. welke moeder raadt dit haar dochter nu aan... Ik kom echt woorden te kort..

rnaj
17-09-2003, 15:04
Origineel gepost door Solid wat ik zelf schandalig vind is dat ze het kind fhal chi vuil "weggooien"... gebeurd is gebeurd en nu zorgen voor het kind..... vergeten bron te vermelden.... Bron:AT5 (amsterdam Televisie 5) Ik denk dat je als moeder het heel moeilijk moet hebben voordat je op zo'n mannier afstand doet van je eigen kind. Zal dus niet snel oordelen over een moeder die dat doet. Wat mij zorgen maakt dat je dit jaar in Amsterdam een enorme toename ziet van vondelingen. Ben dan ook voorstander van een zogenaamd babyluik, dan weet je zeker dat het kind goed terecht komt.

Bazba
17-09-2003, 15:12
Origineel gepost door rnaj Ik denk dat je als moeder het heel moeilijk moet hebben voordat je op zo'n mannier afstand doet van je eigen kind. Zal dus niet snel oordelen over een moeder die dat doet. Wat mij zorgen maakt dat je dit jaar in Amsterdam een enorme toename ziet van vondelingen. Ben dan ook voorstander van een zogenaamd babyluik, dan weet je zeker dat het kind goed terecht komt. Een babyluik is een beetje een dubbele boodschap. Of je staat het toe en regelt de opvang van "ongewenste" kinderen goed. Of je bestrijdt het en vervolgt mensen die deze wet overtreden en hun kinderen in de steek laten. 't Is wel een interessant moreel dilemma. Mag je je kind verlaten?

rnaj
17-09-2003, 15:19
Origineel gepost door Bazba Een babyluik is een beetje een dubbele boodschap. Of je staat het toe en regelt de opvang van "ongewenste" kinderen goed. Of je bestrijdt het en vervolgt mensen die deze wet overtreden en hun kinderen in de steek laten. 't Is wel een interessant moreel dilemma. Mag je je kind verlaten? Wat er nu gebeurd is zeker niet goed voor het kind. Een vrouw wordt zwanger, weet zich 9 maanden geen raad , verstopt waarschijnlijk de zwangerschap. baart haar kind, meestal in haar eentje, lijkt me al geen beste omstandigheden. Wikkeld het kind in een doek en legt het ergens neer. Lijkt mij vanuit het oogpunt van het kind niet wenselijk. ook als je vanuit de moeder kijkt denk ik dat ze gelukkiger wordt als zij zeker wet dat er via het babyluikje beter voor het kind gezorgt gaat worden. tegenstanders roepen dan dat door zo'n babyluikje het aantal ongewenste zwangerschappen zal toenemen. Dat geloof ik niet, een vrouw wordt niet zwanger om het kind naar het luikje te bengen. ik denk dat dit een verkeerd signaal is dreigde de familie zo te schande te maken dat moeder en dochter gezamenlijk besloten het te vondeling te leggen. Daar moet de maatschappij iets aan doen

Bazba
17-09-2003, 15:27
Origineel gepost door rnaj Wat er nu gebeurd is zeker niet goed voor het kind. Een vrouw wordt zwanger, weet zich 9 maanden geen raad , verstopt waarschijnlijk de zwangerschap. baart haar kind, meestal in haar eentje, lijkt me al geen beste omstandigheden. Wikkeld het kind in een doek en legt het ergens neer. Lijkt mij vanuit het oogpunt van het kind niet wenselijk. ook als je vanuit de moeder kijkt denk ik dat ze gelukkiger wordt als zij zeker wet dat er via het babyluikje beter voor het kind gezorgt gaat worden. tegenstanders roepen dan dat door zo'n babyluikje het aantal ongewenste zwangerschappen zal toenemen. Dat geloof ik niet, een vrouw wordt niet zwanger om het kind naar het luikje te bengen. Je biedt een alternatief voor abortus, voorbehoedsmiddelen en onthouding, dus in die zin kan 't het aantal ongewenste zwangerschappen doen toenemen, maar ik denk dat dat wel meevalt. Voor mij staat centraal de vraag waarom dat in het geniep moet via een obscuur luikje? Een kind is geen zak was of vuilnis dat je ergens deponeert! Als je een kind krijgt ben je verantwoordelijk voor dat schepseltje. Als dat betekent dat je er, om het kind een betere toekomst te bieden, er afstand van moet doen dan kan ik dat begrijpen. Er zijn dan ook andere wegen dan een luikje. Wie is er dan verantwoordelijk voor dat kind terwijl het in een luikje ligt? Ik persoonlijk vind het leven van een kind veel belangrijker dan de eer van de familie. Misschien moeten degenen die hier ander over denken eens goed achter hun oren krabben.

Heiba
17-09-2003, 15:33
lekker voor ze, dat ze moeten zitten hiervoor omdat ze een schande wouden ontlopen, hebben ze nog een ergere schande begaan. Je kind dumpen als een stuk vuil, je eigen vlees en bloed, waar gaat het heen met de wereld!

rnaj
17-09-2003, 15:37
Je biedt een alternatief voor abortus, voorbehoedsmiddelen en onthouding, dus in die zin kan 't het aantal ongewenste zwangerschappen doen toenemen, maar ik denk dat dat wel meevalt. Maar dan moet je dus arbortus stimuleren, en de tegenstanders van het babyluikje zijn meestal ook geen voorstander van arbortus. Voor mij staat het belang van het kind voorop, en als ik moet kiesen voor een moeder die het kind ergens in het park of op straat achter laat of bij het luikje. Dan kies ik voor het luikje

Bazba
17-09-2003, 15:43
Origineel gepost door rnaj Maar dan moet je dus arbortus stimuleren, en de tegenstanders van het babyluikje zijn meestal ook geen voorstander van arbortus. In welke categorie mijn mening thuishoort weet ik niet, ik denk niet in hokjes. Ik heb mijn eigen mening (althans, ik doe heel goed alsof). ;) Voor mij staat het belang van het kind voorop, en als ik moet kiesen voor een moeder die het kind ergens in het park of op straat achter laat of bij het luikje. Dan kies ik voor het luikje Dat ben ik met je eens. Nog beter vind ik dat ze anoniem bij een vertrouwensarts terecht kunnen voor hulp, eventueel met als consequentie dat ze hun baby achterlaten.

rnaj
17-09-2003, 15:48
En nog veel beter zou zijn dat de omgeving van de moeders zo open zijn dat het kind gewoon geboren kan worden en dat de moeder kan besluiten om het gewoon op te voeden. en mocht dat door ernstige zaken echt niet mogelijk zijn kan het kind gewoon voor adoptie worden afgestaan. Hoeveel schande en schaamte moet een vrouw ondergaan voordat zij een kind ter vondeling legt, dat is wat ik mij afvraag

Bazba
17-09-2003, 15:54
Origineel gepost door rnaj En nog veel beter zou zijn dat de omgeving van de moeders zo open zijn dat het kind gewoon geboren kan worden en dat de moeder kan besluiten om het gewoon op te voeden. en mocht dat door ernstige zaken echt niet mogelijk zijn kan het kind gewoon voor adoptie worden afgestaan. Hoeveel schande en schaamte moet een vrouw ondergaan voordat zij een kind ter vondeling legt, dat is wat ik mij afvraag Daar vraag je nogal wat. Wat is je eigen ervaring met de openheid van de omgeving wanneer je een boodschap of situatie hebt waarop een taboe rust. Wat "open" is en wat "zedenloos" of "onverschillig" is ook altijd punt van discussie.

rnaj
17-09-2003, 15:56

Wat bedoel je met eigen ervaring, wat ik zelf persoonlijk heb meegemaakt of wat ik persoonlijk zelf zie gebeuren? Een taboe onderwerp schud ik als homosexueel zo uit mijn mouw

Pagina's : [1] 2