Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Laptop met Tweetalig Toetsenbord

Lesha
14-05-2007, 11:49

Hallo Allemaal, In september ga ik de studie Arabische taal en Cultuur volgen in Nijmegen. Nu ben ik op zoek naar een laptop met zowel de nederlandse als de arabische leestekens op het toetsenbord? Weet iemand waar je zo'n laptop kunt krijgen? Xxxx

Goodwife
14-05-2007, 18:04
in marokko heb k ze gezien maar weet niet waar je ze hier kan krijgen....... wat voor kanten kan je allemaal op met deze studie leek mij nl eerst ook leuk kusz

Lesha
15-05-2007, 11:29
Ik heb ze in Egypte ook verschillende keren gezien, wilde er daar eerst eentje kopen maar was bang dat de kwaliteit anders was dan hier. De opleiding is heel breed. Je begint met het klassiek arabisch, na een half jaar kies je een dialect (marokkaans of egyptisch). Je krijgt ook Islamologie, Geschiedenis, Cultuur, Recht, Politiek, Economie, Antropologie. En dan allemaal gebaseerd op het midden-oosten. Je kunt ook een bepaalde richting kiezen en 3 maanden op stage gaan naar Rabat of Cairo Je kunt gaan werken bij Justitie of bij buitenlandse zaken of bij de immigratiedienst. Of als tolk of bij een groot bedrijf wat zaken doet in de arabische wereld. Je kunt er veel kanten mee op

_DeWareJacob_
15-05-2007, 11:39
Goeiedag Lesha, Je hebt daar stickers voor die je kunt kopen en dan boven de toetsen van je toetsenbord kunt plakken. Een voorbeeld is: http://www.datacal.com/arabic-overlays.htm Ze laten op deze website ook meteen zien hoe je de arabische taal kan instellen in windows xp..

Lesha
15-05-2007, 11:54

Goeiedag Lesha, Je hebt daar stickers voor die je kunt kopen en dan boven de toetsen van je toetsenbord kunt plakken. Een voorbeeld is: http://www.datacal.com/arabic-overlays.htm Ze laten op deze website ook meteen zien hoe je de arabische taal kan instellen in windows xp.. Heeeel erg bedankt, ik ga direct een kijkje nemen. Xxx

zahra6
16-05-2007, 19:36
Ik heb arabisch keyboard gezien op maarktplaats maar helaas geen laptop met arabisch keyborad ,والسلام

Marwan
16-05-2007, 23:49
Hallo Allemaal, In september ga ik de studie Arabische taal en Cultuur volgen in Nijmegen. Nu ben ik op zoek naar een laptop met zowel de nederlandse als de arabische leestekens op het toetsenbord? Weet iemand waar je zo'n laptop kunt krijgen? Xxxx Hallo Lesha, Ik denk dat het dan een dure grap gaat worden. Ik raad je een een usb arabic keyboard te kopen. Die zijn overal te verkrijgen (in brussel had ik ze laatste gezien). Je installeerd 2 talen in je laptop : NL en AR. Wanneer je arabisch wilt typen verander je het in AR en je steekt usb kabel erin en je bent klaar. Marwan

Lesha
17-05-2007, 00:30
Dankjewel voor al jullie tips, ik was al bang dat ze hier niet te krijgen waren. Ik zal alles noteren en ik ga het noteren van die usb arabic keyboard. Xxx

3abbes
19-01-2008, 20:12
Ik heb een oplossing voor jou, reageer snel!!!!

BetterThanU
19-01-2008, 21:54
Zwarte Markt, computer hal.

BetterThanU
19-01-2008, 21:56
ow sorry ik d8 dat je een keyboard bedoelde.... Enige oplossing voor een laptop is om zowel de arabische taal erop te laten installeren als de nederlande en dan moet je inderdaad aan de gang met plakkertjes op je keyboard . Of je koopt een laptop in het Midden-Oosten, maarja daar zijn computers en laptops vrij prijzig.

Studente__
19-01-2008, 23:09
Hey meid Ik studeer zelf arabisch-frans en heb van mijn docent stickers gekregen voor 3 euro... Je kan ze gewoon vinden in Brussel ofzo... je moet echt geen dure laptop gaan kope hoor, ik heb de stickers erop geplakt met een handleiding van mijn docent... Je moet dan eerst het arabisch toetsenbord installeren via je landinstellingen... veel succes nog

Jamil
30-12-2008, 22:11
omdat ik al vroeger arabisch leerde typen, ken ik nu blindloos arabisch typen op een computer. Een voorwaarde dat ik een arabisch programma op de computer moet hebben staan.