Ou7obika_FillaH
14-05-2007, 10:08
Salaam 3leikom, Ik heb een vraag aan alle jonge moeders. Ik moet binnen een kort termijn kraamzorg regelen... Maar ik weet niet welke ik moet kiezen want na wat ervaring bij een aantal kraamzorg instellingen...heb ik toch wel zo mijn voorkeur.. Het gaat mij erom dat ik 1 dezelfde persoon krijg en iemand krijg die wat ervaring heeft, lief, rustig en GEWOON haar werk doet zonder fratsen. Ik heb in het verleden bij mijn zussen en schoonzussen niet altijd de meest vriendelijke kraamhulp meegemaakt...en dat is best wel vervelend voor degene die in bed ligt. om een aantal voorbeelden te noemen... Heel vaak te laat... Elke keer een andere kraamhulp... Heel lang aan de 'marokaanse thee' en de koekjes Zitten graven naar informatie... Te nieuwsgierig...Bijv: Wat doet je man? Werk je ook? Wat eten jullie? Waar wonen jullie in marokko? Hebben jullie daar een huis? Houden jullie een geboortefeest? Eten jullie heel de schaap op? Waar halen jullie de schaap vandaan..en ga zo maar door... :rolleyes: Brutaal tegen de mede familie... ( bijv: schoonmoeders, zussen, tegen de man, die worden gewoon weggejaagd, misschien herken je het wel) Sommigen lopen weg als het bed niet opgehoogd is...omdat het niet mogelijk is vanwege de bouw van het bed. En daar zit je dan... En sommige pakken de baby een beetje hard handig aan, koude handen, niet bepaald voorzichtig met het in bad doen...waardoor sommige baby's helemaal in paniek raken...snikkend en schreeuwend tijdens het in bad doen. Ze zijn niet allemaal zo...maar ik heb 36 nichtjes en neefjes en heb ze allemaal meegemaakt...en 70% van de kraamhulp komt echt wel eens in aanmerking met de reeds genoemde opmerkingen. (helaas:( ) Dus...dames..als iemand van jullie goed advies heeft, dan zie ik ze graag tegemoet. Alvast bedankt!:goedzo: