Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Emancipatie

Asri
16-09-2003, 19:22

De marokkaanse meid van tegenwoordig is geemancipeerd. Goede opleiding, leuke bijbaan, grote vriendenkring en plezier in het leven. Toch moet ik deze feestvreugde even indampen. Marokkaanse meisjes zijn zulke goede actrices dat er geen audities meer nodig zouden zijn als er een paar marokkaanse meisjes zouden doorbreken. Marokkaanse meisjes doen tegenwoordig een goede opleiding. Minimaal hbo hoor ik ze al snerpen. Das heel mooi maar een opleiding als sjd of p&o vind ik toch niet iets waar je trots op kan zijn. Nee dan de leuke bijbaan die ze hebben. Elke avond naar de plaatselijke supermarkt sjokken om achter de kassa te zitten. En dat voor een loon waar een dakloze niet eens voor op zou staan als ie heerlijk ligt te snurken in het park. Gelukkig hebben ze een vriendenkring waar ze altijd terecht kunnen. Jammer alleen dat de meeste meisjes over elkaar roddelen. En de jongens tja. Loop een keer met een vriend van je door de stad en zeg dan hard dat marokkanen een hekel hebben aan homo’s. je moet natuurlijk wel in de buurt staan van een marokkaans meisje. Mocht ze bij 1 opmerking niet reageren doe je et gewoon nog een keer. De reactie die het meisje dan geeft is meestal iets in de trant van: IK ben helemaal niet tegen homo’s. sterker nog, men beste vriend is zelf homo. Dat heb ik inmiddels zoooo vaak gehoord dat ik tevergeefs de stad inga om die homosexuele beste vriend eens een keer te vinden. Waloe!! Terwijl het er toch van zou moeten sti(n)kken zoals de marokkaanse meisjes beweren. Ach ja………………. Ik wil niet zeggen dat et alleen maar nadelen heeft hoor zo een marokkaans meisje. Want laten we eerlijk zijn, in deze tijden van economische achteruitgang is het toch fijn te weten dat de kappers (permanentje en blonderen aub), de zonnebankstudio’s (ik wil graag een extra plus een pakket) en de schoenverkopers (ik ben op zoek naar de schoen met de langste punt) goede zaken doen. Maar vanwaar komt opeens die drang naar emancipatie. Zijn marokkaanse meisjes ongelukkig als ze 11 uur per dag het huishouden moeten doen? Vinden ze het onprettig om met een hoofddoek over straat te lopen? Willen ze ook weleens gezellig babbelen met een leuke jongen? Lekker uitgaan? Gelukkig hebben marokkaanse meisjes voor alles een oplossing. De hoofddoek wordt gewoon strak op het hoofd gedragen. Dat combineert leuk met een strak truitje. En het zou zonde zijn om daar een wijde broek onder aan te trekken toch? Doe dan maar toch die strakke spijkerbroek. Een blik werpen in de spiegel en ze geeft zichzelf een compliment dat ze er zo ‘strak’ uitziet. Hoe lossen we het probleem op met de huishoudelijke klusjes?? Moet een vooraanstaand marokkaans meisje gedacht hebben. Aha, gewoon op school blijven hangen en als je thuiskomt zuchten en kreunen dat je zoveel huiswerk moet maken. Gelukkig werkt die smoes meestal wel want ouders vinden school belangrijk. Niet voor hun kind ben je gek. Nee ze kunnen er lekker over opscheppen tegen mede ouders. Jaaaa samira ist noe ha bie oe gedaan. Samira goet gelt verdient. En jij? Hoes miet fatima?? Genoeg gespreksstof dus voor de ouders in de moskee tussen de gebeden door. Waarom klagen marokkaanse meisjes altijd dat er geen leuke goede marokkaanse jongens zijn en zeggen de jongens precies hetzelfde over de meisjes?? Tja, daarvoor moeten we de geschiedenis induiken. Het begon allemaal toen achmed ‘knipoog’ een relatie kreeg met soumia ‘heks’. Na een tijde sniekie gedate te hebben besluiten ze om te trouwen. Soumia is helemaal in der nopjes en begint al haar vriendinnen te vertellen over het aanstaande huwelijk. Achmed daarentegen besluit om een vrouw uit marokko te halen om te trouwen met een maagd. Soumia voelt zich hierdoor verraden en neemt wraak door een surinaamse vriend te nemen. Al snel komt ze erachter dat de surinamer veel ‘ruim’denkender is dan achmed. Ze besluit om met hem door te gaan en achmed te vergeten. Moraal van deze korte anekdote: GEEN! Daarentegen is de moraal van dit hele verhaal dat marokkaanse meisjes zichzelf het beeld voorhouden dat ze geemancipeerd zijn. Maar zolang je geen marokkaanse jongen ziet lopen met een hoofddoek en een dweil in zen hand is de emancipatie nog ver te zoeken. -Y-

MeSmOeMaAtJe
16-09-2003, 19:24
Daarentegen is de moraal van dit hele verhaal dat marokkaanse meisjes zichzelf het beeld voorhouden dat ze geemancipeerd zijn. Maar zolang je geen marokkaanse jongen ziet lopen met een hoofddoek en een dweil in zen hand is de emancipatie nog ver te zoeken. waarom zoveel tekst dan????? :)

moiself
16-09-2003, 19:30
ok... Ik wordt er ene beedje stil van want je hebt gelijk maar gelukkig doe ik niet aan Haram relaties maar helaas de roddels wel soms probeer je t niet te doen maar dan tog helaas

moiself
16-09-2003, 19:32
Origineel gepost door Tamzaaa Als een vrouw vrijwillig en zelfstandig haar keuzes maakt is zij in mijn ogen geemancipeerd. Je laatste alinea slaat werkelijk op niets! Daarnaast zit er wel een kern van waarheid in je verhaal alleen "scheer niet iedereen over 1 kam" er lopen genoeg rotte appels rond zowel vrouwen als mannen, maar als je kijkt naar het aantal Marokkanen dat een HBO opleiding of hoger volgt, zie je dat dit in vergelijking met de laatste jaren is gestegen. Wat heeft dit laatste te maken met emancipatie? Hoe meer kennis er wordt opgedaan, hoe meer er kan worden geparticipeerd in de arbeidsmarkt, hoe zelfstandiger en geemancipeerde "ze" worden. Mijn opinie hierover. en jij hebt ook helemala gleijk meiss ;)

MeSmOeMaAtJe
16-09-2003, 19:37

Trouwens hou toch eens een keer op met dat gezeik over marokkaanse meiden dit marokkaanse meiden dat!!! ik word er schijtziek van, kijk eens een keer naar jullie zelf net alsof jullie lieverdjes zijn, de grootste criminelen zijn de marokkanen en de grootste drugsdealers. en dan nog durven zeiken over marokkaanse meiden, kijk als jullie nou 100% goed waren dan mag je ons de "les" komen voorlezen, maar jullie zijn gewoon tien keer zo erger!!!!!

Tecra
16-09-2003, 19:44
MeSmOeMaAtJe Je bent niet de enige die er doodziek van wordt, hier namelijk nog een.

moiself
16-09-2003, 19:49
Origineel gepost door Tamzaaa Mag hij hierover niet zijn mening geven? Dat er over "ons" Marokkaanse vrouwen vaak wordt geklaagd door het andere geslacht is een bekend fenomeen. Maar wij vrouwen hebben hierover onze mondje wel klaar staan. Je moet dit soort discussies niet uit de weg lopen "conflicten" moet je juist uitpraten zodat ieder elkaars mening hierover ziet en wellicht tevreden zal zijn en zich een volgende keer milder of niet negatief hierover zal uitspreken. Daarnaast blijft het maar een mening en als iemand zich aangesproken voelt, dan laat zo iemand alleen maar blijken dat degene die dit verhaal heeft geplaatst gelijk heeft. Ik voel mij niet aangesproken daarom kan ik over dit onderwerp uren doorgaan. Ik voel me helaas op een paar dingetjes wel aan gesproken maar voel me niet geprikkelt hor hij heeft deels tog gelijk. En ik kan er ook wel uren over door praten. Uitkomen voor je fouten ;)

MeSmOeMaAtJe
16-09-2003, 19:50
Origineel gepost door Tamzaaa Mag hij hierover niet zijn mening geven? Dat er over "ons" Marokkaanse vrouwen vaak wordt geklaagd door het andere geslacht is een bekend fenomeen. Maar wij vrouwen hebben hierover onze mondje wel klaar staan. Je moet dit soort discussies niet uit de weg lopen "conflicten" moet je juist uitpraten zodat ieder elkaars mening hierover ziet en wellicht tevreden zal zijn en zich een volgende keer milder of niet negatief hierover zal uitspreken. Daarnaast blijft het maar een mening en als iemand zich aangesproken voelt, dan laat zo iemand alleen maar blijken dat degene die dit verhaal heeft geplaatst gelijk heeft. Ik voel mij niet aangesproken daarom kan ik over dit onderwerp uren doorgaan. wil je me nu ze3ma gaan zeggen dat ik me aangesproken voel???? JAZEKER VOEL IK ME AANGESPROKEN!!!!! ik ben toch ook een marokkaanse meid of niet soms a slimme!!! en als ik zoiets lees dan zeg ik er wat van PUNT UIT!! want ik word er gewoon schijtziek van en dat van een marokkaanse jongen te horen, hoe durft ie net alsof hij een lieverdje is, ze3ma ons de les komen voorlezen van hoe en wat we moeten doen tazzzzzzzzz dat ie gaat spelen!!!!!

Asri
16-09-2003, 23:34
Gezien de reacties behoeft verder geen commentaar Alles met korreltje mla7 nemen hoor :p Eentje voor jongens komt wel -Y-

Amira_s
16-09-2003, 23:45
Eentje voor jongens komt wel -Y- [/B][/QUOTE] Daar zit ik met smart op te w8en!!

Asri
16-09-2003, 23:47
Origineel gepost door Amira_s Eentje voor jongens komt wel -Y- Daar zit ik met smart op te w8en!! [/B][/QUOTE] :D Ik zal 'em morgen posten Okey? -Y-

Amira_s
16-09-2003, 23:52
Origineel gepost door Asri Daar zit ik met smart op te w8en!! :D Ik zal 'em morgen posten Okey? -Y- [/B][/QUOTE] Ben benieuwd.................. :rolleyes: :zwaai:

MeSmOeMaAtJe
19-09-2003, 14:18
IK WACHT!!!!!!

Asri
20-09-2003, 10:53
Emancipatie boys (http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=143365) :D

Amal112
20-09-2003, 11:12

Ik moet je bekennen dat ik het een interessante topic vind..weet niet waarom maar misschien omdat jij nu de marokkaanse meisjes een andere naam geeft....geëmancipeerd(maar na het lezen van je topic ben ik tot de conclusie gekomen dat je de emancipatie dezelfde definitie geeft als het zijn van een Piep)... Spijtig...ik denk zelf dat je jezelf tekort doet...het gaat niet om de studie die je volgt...geloof me dat getuigt alleen van een zekere intelligentie...een studerende meid kan ook de drang hebben een man te vinden die haar kan omtoveren tot ee keuken prinses...dus hoezo geëmancipeerd