Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het eind van de verzorgingsstaat in zicht???

mobo24
16-09-2003, 16:16

Het zal iedereen natuurlijk niet zijn ontgaan dat de economie in een recessie zit... Voor sommigen is dit geen reden tot paniek.. "na regen komt immers zonneschijn"..zo redeneren zij. Waar ik mij echter des te meer zorgen over maak is het feit dat Nederland steeds meer wordt geregeerd naar het Amerikaanse model. Dit is een ontwikkeling die mij zorgen baart, wat zal op lange c.q. korte duur het gevolg hiervan zijn..sociale voorzieningen die wegvallen bejaarden die op hun 80 nog werken?? Dit alles naar aanleiding van de uitspraak die door Dhr.Balkenende vandaag(voor degenen die het is ontgaan Prinsjesdag) is gedaan, ik citeer :"De tijd dat de overheid van de wieg tot aan het graf voor mensen zorgt is voorbij. De traditionele verzorgingsstaat zoals die in de jaren zestig en zeventig is opgebouwd, wordt afgeslankt" Hoe staan jullie t.o.v. bovenstaande ontwikkelingen en uitspraken, reden tot paniek of is er zoals gesteld door sommigen "niets aan het handje"?? MoBo

Fikra
16-09-2003, 20:54
Nou ik ben zeker wel geschrokken na vandaag wat ik allemaal heb gehoord waar ze op willen gaan bezuinigen en aanpassingen aan willen gaan doen. Ik denk dat dat er ook wel meerdere zijn of niet?

an3sdej
16-09-2003, 23:34
Het is goed dat de vanzelfsprekendheid dat de overheid alles voor je regelt, nu eens gestopt wordt. Voorheen was de WAO een gemak voor werkgevers.Het personeel dat ze niet meer konden gebruiken dumpten ze gewoon in de WAO. Het is goed dat alleen de 100% WAOers deze uitkering krijgen. Het is goed dat de overwaarde van een huis in een nieuw te kopen huis gestopt moet worden. Het is goed dat fysiotherapie uit het ziekenfonds gaat. Zolang eigen risico t.a.v. gezondheidszorg fiscaal gecompenseerd wordt aan de laagste inkomens is dat OK. Hoe vaak gaan mensen niet naar de huisarts als de klacht minimaal al verholpen kan worden met een aspirientje. Er zijn best wel goede kanten aan het verminderen van de verzorgingsstaat. Sociale vangnetten dienen er alleen te zijn voor echte noodgevallen.

Bidawi_Mazlot
17-09-2003, 00:35
Wat betreft economie zal Nederland uiteraard wel terug krabbelen maar de kloof tussen nederlandse marokkanen en nederlanders zal groter worden....ik geef Nederland niet lang meer en de boel staat op ontploffen....er wordt angst en haat gecreerd beste mensen....je ontkomt er niet aan.....al is het maar om tijdens koffiepauzes over te gaan 'brainstormen'....nee Nederland verliest haar gezicht....economisch gezien hoeven de nederlandse marokkanen zich niet druk te maken maar dat tolerante schijn gedoe is over en uit.....kaarten zijn gespeelt.....ik houd mijn hart en broek vast :D

HeyoanQT
17-09-2003, 02:44

Dit komt omdat er allemaal uitkerings geld naar Marokko toegesluist wordt met de miljoenen, ik heb gehoord dat je in Marokko nu met je 55 ste met pensioen kunt gaan dankzij Nederland :D , Wallah we kunnen weer terug verhuizen naar Marokko, de zaken gaan heel heel goed :)