Bekijk originele versie : wat vindt jij hiervan... emancipatie moslimvrouwen??????
Emancipatie moslimvrouwen
http://www.amsterdamleeftsamen.nl/als/binaries/powergirl.jpg
Zijn moslimvrouwen minder geëmancipeerd dan autochtone vrouwen? En is dat erg? De gemeente wil graag weten wat de Amsterdammers hiervan vinden. Moet de gemeente de emancipatie van moslimvrouwen aanmoedigen? En op welke manier moet dat dan? Of heeft de gemeente hier niets mee te maken?
Bij elke tram/bushalte kun je deze reclame vinden....
wat vindt jij hiervan.. is dit terecht wat zij doen.. of doen zij dit om de Moslimvrouwen weer in de 'spotlights' te zetten...
Willemien
16-09-2003, 16:16
Niet alleen bij de bushalte als je op deze site goed hebt opgelet :D
Klik erop ..hierboven .. kom je vanzelf op een website .. en kun je alle achtergrondinfo lezen !!
Ezzedine
16-09-2003, 16:21
De emancipatie van de vrouw staat in de koran lees het maar en al je antwoorden zijn benantwoord
Ja ik heb het gezien ook hierboven staat het...
Tuurlijk mogen zij in de spotlight.... Maar ik zal je een ding vertellen. Deze discussie heeft al genoeg discussies gelokt en meningsverschillen... Het is goed om erover te praten... maar de een of ander manier lokt het ook tot pittige discussies...
ieder z'n mening.. ik vroeg naar die van jullie..:)
Willemien
16-09-2003, 16:29
Origineel gepost door ffeiza
Ja ik heb het gezien ook hierboven staat het...
Tuurlijk mogen zij in de spotlight.... Maar ik zal je een ding vertellen. Deze discussie heeft al genoeg discussie gelokt en verschilsmeningen... Het is goed om erover te praten... maar de een of ander manier lokt het ook tot pittige discussies...
ieder z'n mening.. ik vroeg naar die van jullie..:)
Ik vind het bijna ondoenlijk om mijn mening hierover in een paar regels samen te vatten, dus ik begin er maar niet aan.
Op zich hebben ze in Amsterdam wel hun best gedaan om het vraagstuk wat positiever te benaderen dan ze in Rotterdam doen met hun "allochtonenstop" en zo...
En ach ... autochtonen ergeren zich bijvoorbeeld als ze een groepje moslimvrouwen midden op het fietspad zien lopen, terwijl de stoep ernaast ligt, nog breder is, en bovendien helemaal leeg.
Heeft dat iets met moslim zijn te maken ? Heeft dat iets met marokkaans te maken ? Heeft dat iets met vrouwenemancipatie te maken ?
Volgens mij is elke discussie tussen allochtonen en autochtonen over dit soort onderwerpen bij voorbaat al gedoemd te mislukken en te vervallen tot cliche-discussies die nergens over gaan, maar misschien ben ik te cynisch :rolleyes:
Wat wordt er hier bedoeld met emancipatie?
Willemien
16-09-2003, 16:35
Origineel gepost door platje
Wat wordt er hier bedoeld met emancipatie?
Goeie vraag.
Ik hoop dat ze bedoelen met emancipatie dat vrouwen hun eigen beslissingen nemen in hun eigen leven.
Misschien bedoelen ze ook wel dat vrouwen -economisch en maatschappelijk- even zelfstandig als mannen (kunnen) zijn / worden.
Willemien
16-09-2003, 16:37
Origineel gepost door Kruisvaarder69
De ideeen over vrouwen emancipatie bij de Marokkaanse gemeenschap zijn niet veel veranderd met betrekking tot de situatie in Marokko toen de gastarbeiders hierheen kwamen.
Die situatie kun je goed vinden of minder goed.
Niet mee eens !!
Kijk naar de 2e, 3e generatie moslimmeiden / vrouwen !!!
Die willen zelfstandig zijn, zelf werken, niet alleen thuiszitten met de kinderen, zoals hun moeders deden. Dat is al een wereld van verschil !!
Maar ja, bij hollanders is het allemaal nooit goed genoeg, en waardering ver te zoeken vaak, helaas :(
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Helaas zijn goed opgeleide vrouwen niet erg populair bij de Marokkaanse jongens in Nederland. :(
Zodra ze de eerste loonstrookje van hun hoogopgeleide vrouw zien, zal hun mening daar snel over veranderen........... :D
Eindelijk een mooie auto en een eigen huis kopen........ :D
Origineel gepost door Jupiter
Zodra ze de eerste loonstrookje van hun hoogopgeleide vrouw zien, zal hun mening daar snel over veranderen........... :D
Eindelijk een mooie auto en een eigen huis kopen........ :D
Dat valt in de praktijk vies tegen!
Het ego van de meeste mannen kan er niet tegen als hun vrouw meer verdient dan zij. (Geldt trouwens niet alleen voor Marokkaanse mannen, Nederlandse mannen hebben daar ook last van.) Zo'n goedgebekte, slimme en haar eigen centjes verdienende vrouw vinden de meeste mannen maar eng. Bovendien zijn ze bang dat zo'n dame niet zo goed voor ze zal zorgen als hun moeder doet. Stelletje zieligerds! Kunnen ze niet voor zichzelf zorgen?
Dus halen Marokkaanse mannen hun vrouwen massaal uit Marokko en Nederlandse mannen uit Polen ofzo.
Origineel gepost door tonk
Het ego van de meeste mannen kan er niet tegen als hun vrouw meer verdient dan zij. (Geldt trouwens niet alleen voor Marokkaanse mannen, Nederlandse mannen hebben daar ook last van.) Zo'n goedgebekte, slimme en haar eigen centjes verdienende vrouw vinden de meeste mannen maar eng. Bovendien zijn ze bang dat zo'n dame niet zo goed voor ze zal zorgen als hun moeder doet. Stelletje zieligerds! Kunnen ze niet voor zichzelf zorgen?
Dus halen Marokkaanse mannen hun vrouwen massaal uit Marokko en Nederlandse mannen uit Polen ofzo.
Dan kom jij andere mensen tegen dan ik. Ik moet de eerste man die liever geen dubbelinkomen heeft omdat zijn vrouw anders hem overvleugeld nog zien!
Weet je wel wat je tegenwoordig allemaal kan kopen? Geloof me geld is een prima smeermiddel.
Origineel gepost door tonk
In welk gat zat jij verstopt? Nu je toch met je vinger aan het wijzen bent, de Marokkaanse meiden trouwen sneller uit Marokko dan de jongens. De jongens zijn sneller geneigd om 'taboes' te doorbreken. En hun eigen wil te volgen. Door bijvoorbeeld met Nederlandse vrouwen een gezin te stichten. Dit is een veel vaker voorkomend fenomeen, dan wat jij hierboven schetst. Dit was 10 jaar geleden veel aanwezig, nu niet meer zo. Tegenwoordig is er een soort van sociale druk van de omgeving om snel jezelf te voorzien van een 'succesvol' gezin. Huisje kopen, stationwagon voor de deur, zoon voetballen, dochter ballet. Het lijkt wel een soort van bewijzingsdrang, zo van "Wij Marokkanen kunnen het ook!" (Wat ik persoonlijk een belachelijke motivatie vind)
En ik meen een sterk aanwezige agressie te proeven in jouw stukje schrijven tegen de Marokkaanse jongen, heb ik dat goed?
DonAgewan
16-09-2003, 18:40
Ik vind dat moslim vrouwen veel verder zijn dan de meeste Nederlanders willen geloven. Ik heb het idee dat zodra een Nederlander ( niet allemaal) een hoofddokje ziet dan gelijk denkt dat die vrouw geen gebruik maakt van haar rechten. Nou dat zijn nou net de meiden die het hardst gebruik maken van hun rechten.
En wat is de maatstaf voor emancipatie?
Origineel gepost door DonAgewan
En wat is de maatstaf voor emancipatie?
My question exactly!
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er met die moslimvrouwen aan de hand is, we kunnen niet kort genoeg wachten voordat zij eindelijk gezamenlijk de eervolle status van stuk vee,bestaand als vlees om slechts te bekijken door geile mannen , bereiken, en vooral niet gewaardeerd worden door hun hersens of moederlijke gevoelens, en ook moeten we zo snel mogelijk iedere vrouw hier, voor het genot van de man, een minderwaardigheidscomplex zien aan de praten wanneer ze niet minder wegen dan 40 kg en niet perfecte topmodellen zijn.
(ps im being sarcastic ik doe slechts ayaan na.)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.