Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : dwaling of niet?

sword
16-09-2003, 13:35

Geachte, Klaarblijkelijk bestaat er een stroming binnen de Islam die de hedendaagse gebeurtenissen in de wereld tracht te verklaren aan de hand van verzen uit de Koran. Ook enkele forumleden bedienen zich van deze bedenkelijke methode om hun argumentatie te onderbouwen en hun woorden kracht bij te zetten! Volgens mijn mening is het een dwaling van jewelste om bepaalde verzen van de Koran uit hun context te lichten en deze te gebruiken om hedendaagse gebeurtenissen te verklaren! Op deze wijze verlagen ze het niveau van de Koran naar deze van kwakzalvers als een Nostradamus! Graag jullie mening hierover :zwaai: Sword

babyvanbelisma
16-09-2003, 13:50
Mee eens, natuurlijk bepaalt de koran voor ons wat haram en halal is maar het is niet de bedoeling van het geloof om ons een excuus te geven voor alles waar wij achter staan. Het is een kwestie van intrepetatie en dat moet je niet te lichtzinnig doen...

Khanoussi
16-09-2003, 15:12
/me is het eens met Sword alhoewel ik die dingen van Nostrodamus wel interessant vind , niet dat ik het geloof , maar wel leuk.

Peej
16-09-2003, 17:14
Ik ben niet gelovig en ik zeg eerlijk dat ik weinig weet van de Koran. Maar ik heb wel de indruk dat die Koran vaak geïnterpreteerd word naar de eigen wensen van de lezers. Zo is er bijvoorbeeld een wereld van verschil tussen de ideeën van Taliban in Afghanistan en de over het algemeen zeer gematigde Indonesische Moslims (met uitzondering van de extremisten daar). Ze lezen hetzelfde boek maar leggen het compleet anders uit. En tussen die twee in zitten nog een hele hoop verschillende stromingen die er allemaal anders over denken. Vaak heeft dat zelfs tot gevolg dat ze elkaar naar het leven staan. Maar datzelfde geld voor de Bijbel, de Thora, de geschriften van Nostradamus en de horoscoop in de Telegraaf. Je kunt al die geschriften precies zo interpreteren zoals je dat zelf wilt. Ik ben katholiek opgevoed maar heb me afgekeerd van de godsdienst. Alleen al omdat de meeste grote conflicten in de wereld een godsdienstige achtergrond hebben. Ik heb mijn eigen normen en waarden. Heb respect voor de meeste van mijn medemensen en heb een hekel aan discriminatie. Waar ik een hekel aan heb zijn mensen (die al of niet met een boek in de hand) intolerantie opwekken en moord en doodslag propageren. Zoals hier bijvoorbeeld; http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=142469 Mensen die dit soort ideeën in hun hoofd hebben moeten mijns inziens onder behandeling worden gesteld of een heropvoedingscursus krijgen. Dit is het type mensen die hun eigen godsdienst en hun eigen bevolkingsgroep in een zeer kwaad daglicht stelt.

Ezzedine
16-09-2003, 17:29

Sword ji jprobeert nu de koran te ontkennen met deze beschuldigen ik zou het niet te licht op vatten,want in Saudi Arabie zou jij een aantal stokslagen krijgen voor deze lasterij

Jupiter
16-09-2003, 17:32
Origineel gepost door sword Geachte, Klaarblijkelijk bestaat er een stroming binnen de Islam die de hedendaagse gebeurtenissen in de wereld tracht te verklaren aan de hand van verzen uit de Koran. Ook enkele forumleden bedienen zich van deze bedenkelijke methode om hun argumentatie te onderbouwen en hun woorden kracht bij te zetten! Volgens mijn mening is het een dwaling van jewelste om bepaalde verzen van de Koran uit hun context te lichten en deze te gebruiken om hedendaagse gebeurtenissen te verklaren! Op deze wijze verlagen ze het niveau van de Koran naar deze van kwakzalvers als een Nostradamus! Graag jullie mening hierover :zwaai: Sword Het hele leven is een interpretatie door jezelf. Aan de hand van wat je bent en wat je mee maakt probeer je dingen voor jezelf te verklaren, zodat ze passen in jouw beeld over het leven. Dat je daarbij ook de koran gebruikt is normaal, menselijk gedrag.

sword
16-09-2003, 22:33
Origineel gepost door Ezzedine Sword ji jprobeert nu de koran te ontkennen met deze beschuldigen ik zou het niet te licht op vatten,want in Saudi Arabie zou jij een aantal stokslagen krijgen voor deze lasterij Ezzedine, wat als mocht blijken dat jij diegene bent die dwaalt, ga je dan jezelf ook stokslagen toedienen of heb jij het steeds bij het rechte eind? :zwaai: Sword

HeyoanQT
17-09-2003, 02:53
Koran is gewoon een eigen Versie van Mohammeds kopie op de thora, oud nieuws dus

babyvanbelisma
17-09-2003, 08:33
Origineel gepost door HeyoanQT Koran is gewoon een eigen Versie van Mohammeds kopie op de thora, oud nieuws dus De Koran is het letterlijke woord van Allah swt en dient dus met respect behandeld te worden.

sword
17-09-2003, 08:48
Origineel gepost door HeyoanQT Koran is gewoon een eigen Versie van Mohammeds kopie op de thora, oud nieuws dus Er bestond al geen originele thora meer in de tijd van de profeet mohammed (vzmh), de romeinen hebben zo grondig huisgehouden in het Palestina van toen dat men vrijwel met zekerheid kan stellen dat het originele joodse geloof van de aardbodem is verdwenen. Je gelooft dus zelf in een tweëndertigstehandsversie van de thora mijn beste, triest hé ! Men kan de profeet Mohammed(vzmh) valselijk beschuldigen van plagiaat maar één zaak staat wel vast, de koran is in zijn originele vorm opgeschreven geweest en overgeleverd naar de volgende generatie moslims! :zwaai: Sword

babyvanbelisma
17-09-2003, 09:14
Iedereen heeft de originele koran, want er is namelijk nooit een letter in verandererd. Dat is het unieke van de koran in vergelijking met andere heilige boeken.

sword
17-09-2003, 09:25
Origineel gepost door Defender Baarlijke nonsense. Al lang voor de Romeinen het land Israel als staat vernietigden was de Thora al over de hele wereld verspreid, steeds zorgvuldig overgeschreven. De Dode Zee rollen laten zien dat er in elk geval voor die stokken geen veranderingen zijn opgetreden in de tekst sinds de romeinse tijd. Maar ik begrijp dat jij nog een originele door Mohammed zelf geschreven Koran op je nachtkastje hebt liggen? :D Kom nou deflowerdje, De Tempel en de daarbijbehorende bibliotheek is volledig in de as gelegd door de Romeinen. Het feit dat de thora al verspreid was over de ganse wereld is een fabeltje hoor die je me zonder enige wetenschappelijk bewijs niet op de mouw kunt spellen! Wist je dat er in Oman een koran is gevonden die dateert van 1 jaar na het overlijden van de profeet Mohammed (vzmh) :zwaai: Sword

Bazba
17-09-2003, 09:41
Mijn geloof is beter dan de jouwe! En mijn Boek ook! En ik heb ook een mooiere auto!