Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vraag voor de meiden....

Pagina's : [1] 2

MISS_mezight
16-09-2003, 12:23

Een serieuze vraag!!! Hoe lopen jullie op straat als jullie met je moeder (boodschappen, winkelen of wat dan ook) gaan stappen??? En in Maroc? In Maroc is namelijk het volgende gebeurd..... Een moeder (met hoofdoekje uiteraard) liep samen met haar drie dochters op straat om de stad in te gaan voor wat spulletjes. Toen ze de taxi wouden nemen werd de moeder bekogeld met stenen, omdat haar dochter met singeletje liepen. Er werd naar de moeder geschreeuwd door jonens en mannen; Zehma je draagt hoofdoek en kijk hoe je dochters erbij lopen!!! Nou, ik hoor het wel....

Angel
16-09-2003, 12:26
zoals ik altijd loop. Ik ben niet een andere persoon met mijn ouders of zonder mijn ouders. en wat betreft dat voorval in maroc, dat is gewoon :jammer: wtf is hun probleem, gaat hun tog nix aan hoe een meisje er bij loopt. :rolleyes:

Selina
16-09-2003, 12:28
Origineel gepost door MISS_mezight Een serieuze vraag!!! Hoe lopen jullie op straat als jullie met je moeder (boodschappen, winkelen of wat dan ook) gaan stappen??? En in Maroc? In Maroc is namelijk het volgende gebeurd..... Een moeder (met hoofdoekje uiteraard) liep samen met haar drie dochters op straat om de stad in te gaan voor wat spulletjes. Toen ze de taxi wouden nemen werd de moeder bekogeld met stenen, omdat haar dochter met singeletje liepen. Er werd naar de moeder geschreeuwd door jonens en mannen; Zehma je draagt hoofdoek en kijk hoe je dochters erbij lopen!!! Nou, ik hoor het wel.... Zielig voor de moeder meskiena zij kan er ook niet aan doen dat die dochteres er zo bij lopen Tfoe 3la marka.. Ik loop er gewoon netjes gekleed bij..Maar sorry hoor wat is een singeletje?

Atlas_Gebergte
16-09-2003, 12:29
Ik loop hier ook samen met me moeder naar de supermarkt om boodschappen te doen, ik ben gewoon op islamitisch gekleed (hijaab,lange kleding) en me moeder ook. Wat is er zo erg aan niks toch???????? Wa Sallaam Alikoum

douniaberkania
16-09-2003, 12:30

sooooooo hallo!! alsof die jongens normaal zijn kijk alleen hoe ze zich gedragen tegen die vrouw, als je iemand wil corrigeren doe je dat niet op die manier met stenen gooien nog wel gewoon respectloos. En dat hun zaken niet, misschien heeft die vrouw wel alles geprobeert om te meiden om te praten om normaal te kleden ofzo want sommige meiden deugen gewoon niet...ze moeten niet zomaar conclusies trekken.

Safia21
16-09-2003, 12:31
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Ik loop hier ook samen met me moeder naar de supermarkt om boodschappen te doen, ik ben gewoon op islamitisch gekleed (hijaab,lange kleding) en me moeder ook. Wat is er zo erg aan niks toch???????? Wa Sallaam Alikoum :goedzo:

Itsjustme
16-09-2003, 12:37
gewooon mhtarma lopen zoals altijd klaar ik vind niet dat je je niet ineeens anders moet kleden omdat je naast pa of ma loopt be urself as usual

MISS_mezight
16-09-2003, 12:38
Singeletje is een hemd, maar dan met spaghettibandjes (touwtjes) over de schouder. Zijn best bloot. Je moet je zeker niet voordoen als iemand anders en altijd jezelf blijven. Ik zie in mijn omgeving meiden die een spijkerbroek met een kort truitje rondlopen, maar als ze met hun moeder ff weggaan zich aanpassen met hun kledij. "Respect?????"

Itsjustme
16-09-2003, 12:39
uuh nee scheinheil sorry dat is mijn mening

Angel
16-09-2003, 12:40
Origineel gepost door MISS_mezight Singeletje is een hemd, maar dan met spaghettibandjes (touwtjes) over de schouder. Zijn best bloot. Je moet je zeker niet voordoen als iemand anders en altijd jezelf blijven. Ik zie in mijn omgeving meiden die een spijkerbroek met een kort truitje rondlopen, maar als ze met hun moeder ff weggaan zich aanpassen met hun kledij. "Respect?????" dat is pas BULL, als je alleen loopt, lkkr korte kleding en als je met je ma loopt lange kleding :rolleyes: dat doen ze dan zeker thuis ook :confused:

Eliza
16-09-2003, 12:45
Origineel gepost door MISS_mezight Een serieuze vraag!!! Hoe lopen jullie op straat als jullie met je moeder (boodschappen, winkelen of wat dan ook) gaan stappen??? En in Maroc? In Maroc is namelijk het volgende gebeurd..... Een moeder (met hoofdoekje uiteraard) liep samen met haar drie dochters op straat om de stad in te gaan voor wat spulletjes. Toen ze de taxi wouden nemen werd de moeder bekogeld met stenen, omdat haar dochter met singeletje liepen. Er werd naar de moeder geschreeuwd door jonens en mannen; Zehma je draagt hoofdoek en kijk hoe je dochters erbij lopen!!! Nou, ik hoor het wel.... Met een singletje lopen op straat is vragen om aandacht, zeker in een land als Marokko. Is gewoon zo! Waar kijkt iemand sneller naar, een meid met een hijaab en bedekte kleding of naar iemand die half naakt rond loopt? Dat weten jullie zelf denk ik ook wel. Wat vele dan gaan zeggen: ‘Ja, Hallo die jongens moeten maar hun kijkertjes dicht houden’ of ‘Het is snikki heet!’ of ‘Hoe moet ik dan anders bruin worden!’ Dan kan er zoiets gebeuren als een paar stenen die op je af komen vliegen.

afdroger
16-09-2003, 12:53
Dan hebben ze het recht om dat vrouw met stenen te bekogelen. Kom nou, Denk je dat ze in Marokko allemaal in een zelab lopen. Mooi niet, je moet eens de grote steden bezoeken., dan kunnen we over dit geval praten. Je weet niet half hoe ze daar lopen. Ik vind de meisjes in Nederland veel rustiger en minder schijnheilig dan meisjes in Maroc.

MISS_mezight
16-09-2003, 12:56
Nou, ik ken genoeg meiden die niet naar hun moeder luisteren i.v.m. wat ze (willen) dragen. In dat geval kan de moeder er niets aan doen. Dan heb ik het over de "oudere wijze (maar niet heus)" dochters.

tachelhit102
16-09-2003, 13:24
Origineel gepost door MISS_mezight Een serieuze vraag!!! Hoe lopen jullie op straat als jullie met je moeder (boodschappen, winkelen of wat dan ook) gaan stappen??? En in Maroc? In Maroc is namelijk het volgende gebeurd..... Een moeder (met hoofdoekje uiteraard) liep samen met haar drie dochters op straat om de stad in te gaan voor wat spulletjes. Toen ze de taxi wouden nemen werd de moeder bekogeld met stenen, omdat haar dochter met singeletje liepen. Er werd naar de moeder geschreeuwd door jonens en mannen; Zehma je draagt hoofdoek en kijk hoe je dochters erbij lopen!!! Nou, ik hoor het wel.... Als ik met mijn ouders ben, loop ik er bij zoals gewoonlijks. Hoofddoek en netjes gekleed, zowel in marokko als hier.

Atlas_Gebergte
16-09-2003, 13:27

Sallaam het gaat hier om de islam, waarom zou je op straat iets anders dragen en met je ouders weer iets anders? gaat het hier of je bang bent voor je ouders of Allah??????????? Allah ziet alles dus je hoeft je niet anders voor te doen. Ik loop thuis en buiten in mijn lange kleding dus ik doe me niet voor als iemand anders, zo bedrieg je jezelf en je ouders, maar Allah ziet alles. Wa Sallaam Alikoum

Pagina's : [1] 2