Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaan even bang als Nederlander

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

platje
16-09-2003, 10:53

Politiewetenschappers Eric Bervoets en Wouter Stol concluderen in hun onderzoek Opvattingen van Marokkanen en Nederlanders over veiligheid en leefbaarheid in de woonwijk, dat Marokkanen zich even onveilig voelen als autochtone Nederlanders. Tussen de twee groepen bestaat geen enkel verschil in de top 3 die ze als oorzaken voor hun gevoel van onveiligheid aangeven: 1) groepen jongeren, 2) angst om zelf slachtoffer te worden en 3) berichtgeving in de media. Vooral groepen jongeren op straat, in deze wijken doorgaans Marokkaanse jongeren, zijn zowel voor Nederlanders als voor Marokkanen de belangrijkste oorzaak van het gevoel van onveiligheid. Er is overigens wél een groot verschil tussen Marokkaanse en autochtone bewoners daar waar het gaat om de vraag waarom mensen die groepen jongeren een probleem vinden: Nederlanders ervaren de overlast van rondhangende groepjes Marokkaanse jongens als een inbreuk op hun bewegingsvrijheid. De Marokkaanse bewoners zelf vrezen vooral een verdere aantasting van hun reputatie. Uit het onderzoek blijkt verder dat Nederlanders jonger dan 40 jaar banger zijn voor groepen Marokkaanse jongeren dan Marokkanen in dezelfde leeftijdsgroep, omdat ze vrezen dat die groepen hen iets aandoen. Overigens worden Marokkanen even vaak als Nederlanders slachtoffer van bedreiging, geweld en straatroof. Verder viel het de onderzoekers op dat ze in de drie onderzochte wijken weinig gemengde groepen aantroffen. bron (http://restricted.editie.telegraaf.nl/daily/2003/9/16/TE/TE_1S_20030916_9/articles/artikel_TE_1S_20030916_9_5338.php)

rnaj
16-09-2003, 11:00
Ik wist het wel, Marokkanen zijn net hollanders... :D

Heiba
16-09-2003, 11:02
Voor het geval dat jullie het nog niet hadden door hadden: Marokkanen en Nederlanders zijn van het zelfde ras het mensen-ras. We zijn het zelfde soort, :wow: shokking he? :eek:

The_Gambino
16-09-2003, 11:02
Origineel gepost door rnaj Ik wist het wel, Marokkanen zijn net hollanders... :D Oehhhhhhhhhh je bevindt je op glad ijs! :o :rolleyes:

rnaj
16-09-2003, 11:04

Origineel gepost door The_Gambino Oehhhhhhhhhh je bevindt je op glad ijs! :o :rolleyes: Daar voel ik mij als kaaskop wel op thuis. ;)

redcat
16-09-2003, 11:07
Origineel gepost door rnaj Daar voel ik mij als kaaskop wel op thuis. ;) :lol: Whahahahahahaha!!!!

rnaj
16-09-2003, 11:11
Maar even serieus, angst zit voor 70% tussen de oren. Wij (en uit onderzoek is dus gebleken dat ik hier inderdaad over WIJ kan praten) hebben ons een probleem laten aanpraten. Als je naar de cijfers kijkt, daalt de misdaad waar wij als normale burgers last van hebben.

platje
16-09-2003, 11:12
Origineel gepost door rnaj Maar even serieus, angst zit voor 70% tussen de oren. Wij (en uit onderzoek is dus gebleken dat ik hier inderdaad over WIJ kan praten) hebben ons een probleem laten aanpraten. Als je naar de cijfers kijkt, daalt de misdaad waar wij als normale burgers last van hebben. Bedoel je hiermee de overdreven invloed van media?

redcat
16-09-2003, 11:16
Origineel gepost door platje Bedoel je hiermee de overdreven invloed van media? Zal me nix verbazen! Alles wordt gewoon verschrikkelijk opgeblazen! Ga maar eens na, iedereen heeft wel een mening over een andere bevolkingsgroep, terwijl ze vaak genoeg niet 1 iemand van die groep kennen! 'Maar het stond in de krant dat Marokkanen/ Turken/ Antillianen altijd..........' Blegh! Da's dus geen argument! Vell mensen zouden zich ook eens af moeten vragen waar de uitdrukking 'liegen dat het gedrukt staat' vandaan komt.....

The_Gambino
16-09-2003, 11:17
Origineel gepost door rnaj Maar even serieus, angst zit voor 70% tussen de oren. Wij (en uit onderzoek is dus gebleken dat ik hier inderdaad over WIJ kan praten) hebben ons een probleem laten aanpraten. Als je naar de cijfers kijkt, daalt de misdaad waar wij als normale burgers last van hebben. Dit is allemaal waar, maar serieus moest er hier nou echt een onderzoek voor an te pas komen om tot deze conclusie te komen? :confused: :D Het verschil zit 'm in het omgaan met de angst, ik als Marokkaan denk bij mezelf als er een klojo langs komt en mij wil bedreigen of beroven dan denk ik gewoon ik slaam 'm helemaal verrot :stout: :eek: :p. En een Hollander denkt ik ren keihard weg en dan zet ik het morgen in de krant MET KOEIELETTERS om HUN terug te pakken. :o :cool: :D.

rnaj
16-09-2003, 11:18
Origineel gepost door platje Bedoel je hiermee de overdreven invloed van media? Yep, iedereen denkt dat de criminaliteit toeneemt omdat er zoveel zendtijd is. Als er in timboektoe ergens achter in groningen een zakkenroller actief is zend SBS6 dat uit en schijt half Amsterdam van angst in zijn broek. En niemand vraagt zich af of die zakkenroller misschien 8 jaar geleden ook door timboektyoe zwierf om de straten onveilg te maken.

Bazba
16-09-2003, 11:18
Origineel gepost door rnaj Maar even serieus, angst zit voor 70% tussen de oren. Wij (en uit onderzoek is dus gebleken dat ik hier inderdaad over WIJ kan praten) hebben ons een probleem laten aanpraten. Als je naar de cijfers kijkt, daalt de misdaad waar wij als normale burgers last van hebben. Waar zit die overige dertig procent? Ik voel angst vaak ergens in m'n buik. Zou het daar zitten?

redcat
16-09-2003, 11:19
Origineel gepost door The_Gambino En een Hollander denkt ik ren keihard weg en dan zet ik het morgen in de krant MET KOEIELETTERS om HUN terug te pakken. :o :cool: :D. Ben ik niet met je eens. Als iemand mij iets aan wil doen, zal ik mijn uiterste best doen om hem/haar dat direct maar even af te leren!

The_Gambino
16-09-2003, 11:22
Origineel gepost door redcat Ben ik niet met je eens. Als iemand mij iets aan wil doen, zal ik mijn uiterste best doen om hem/haar dat direct maar even af te leren! Uitzondering bevestigd de regel! :maf2: :stout:

rnaj
16-09-2003, 11:25

Origineel gepost door The_Gambino Dit is allemaal waar, maar serieus moest er hier nou echt een onderzoek voor an te pas komen om tot deze conclusie te komen? :confused: :D Het verschil zit 'm in het omgaan met de angst, ik als Marokkaan denk bij mezelf als er een klojo langs komt en mij wil bedreigen of beroven dan denk ik gewoon ik slaam 'm helemaal verrot :stout: :eek: :p. En een Hollander denkt ik ren keihard weg en dan zet ik het morgen in de krant MET KOEIELETTERS om HUN terug te pakken. :o :cool: :D. Hoe je het ook oplost op het moment dat het gebeurd, blijft een vervelende gebeurtenis. Ten minste vindt ik wel. Veder allemaal goed afgelopen, maar ik heb het nog heel lang vervelend gevonden als iemand (in het donker) vlak achter mij kwam lopen. Maar het heeft nooit mijn algemene angst gevoel versterkt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6