Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : virussen

The_Jackal
31-07-2002, 12:43

:kwaad: :kwaad: :kwaad: ik heb gisteren een raar mailtje gekregen en onderaan stond de emailadres van een zekere samira het zal vol met virussen het heeft mijn hard disk beschadigd :kwaad: ik heb alles moeten formatteren en opnieuw moeten installeren wie heeft er ook last van?

Schorpioentje
31-07-2002, 12:49
Nee, ikke niet ;) Ik heb alleen last van die hitte......

yasmine85
31-07-2002, 12:50
pfff... krijg jij er nu pas last van....??? ik heb al dertigduizend van die mailtjes binnengekregen... maar tegenwoordig block ik ze allemaal... maar ik blijf ze binnenkrijgen.... was het toevallig iets met friendship *********** en dat soort dingen?? ik krijg trouwens ook van mail delivery system... dat is ook een virus... je computer was zeker heeeeel traag enzo... hiermee kan je die virussen opzoeken en weghalen: http://www.bitdefender.com/download/AntiYahaa***** kisses

Asri
31-07-2002, 12:51
Manymize WORM_MANYMIZE.A W32/Manyme.A-mm Win32.Manymize I-Worm.Manymize © VirusAlert schaal Innovatie: 35 Besturing: 35 Logistiek: 6 Schade: 12 Schaal: 22/100 Aanduiding: LASTIG Eigenschappen: laatste update: 26-07-2002 : 22.51 Manymize is een massmailer internetworm die zich verspreidt via e-mail. Na infectie verstuurt het virus zich door naar alle contactpersonen in het adressenboek van Microsoft Windows. Hiervoor gebruikt het virus haar eigen SMTP-engine. Het virus wordt geactiveerd door het bijlagebestand te openen, of automatisch indien gebruikers geen Microsoft-patches tbv. "Incorrect MIME-header" hebben geinstalleerd. (zie hieronder). Daarnaast is het virus in staat om gebruik te maken van een exploit (lek) in Windows Media Player. (zie hieronder). Eigenschappen van het e-mailtje: -Onderwerp: OF: How are you !! [+ naam/email ontvanger] OF: My friend [+ naam/email ontvanger] OF: Hello [+ naam/email ontvanger] OF: Dear [+ naam/email ontvanger] - Tekst van het bericht: De tekst in het bericht wordt samengesteld uit een van onderstaande combinatie-mogelijkheden: 1e term: How are you !! [+ naam/email ontvanger] OF: My friend [+ naam/email ontvanger] OF: Hello [+ naam/email ontvanger] OF: Dear [+ naam/email ontvanger] 2e term: ,Watch my OF: , Attached is my OF: , Open the OF: , This is OF: , See this 3e term: special OF: amusing OF: cute OF: interesting OF: funny 4e term: tape. OF: clip. OF: penguin. OF: movie. OF: video. -Naam bijlagebestanden: mi2***** (Dit bestand is 73.751 bytes groot) mi2.chm (Dit bestand is 11.373 bytes groot) mi2.htm (Dit bestand is 515 bytes groot) mi2.wmv (Dit bestand is 19.461 bytes groot) Preventieve maatregelen: -Activering in voorbeeldweergave: Installeer preventief de juiste patches van Microsoft. Deze zorgen ervoor dat het mailtje bij binnenkomst niet in staat is om zichzelf te activeren en door te sturen. Zie link "Windows-Update", hieronder. (Dit geldt voor systemen werkend met Microsoft Outlook Express in combinatie met Internet Explorer 5.01 & 5.5) -Bufferflow in media-player Installeer preventief de juiste patches van Microsoft. Dit gat geldt voor de versies 6.4, 7, 7.1 en XP. Meer informatie en de link naar de gratis patches vindt u onderstaand "Microsoft Technet". Het principe hiervan is dat het virusbestand als .wmv bestand wordt gezien en daarom automatisch door MediaPlayer wordt geopend, hierdoor wordt het virusbestand gestart en wordt uw systeem besmet. Verwijder instructies: - Verwijder de mail uit uw mailprogramma. - Update uw AV-software en voer een volledige scan uit op uw systeem. - EN/OF: Voer een online scan uit op uw systeem via een van de gratis online scanners van de business partners van VirusAlert

The_Jackal
31-07-2002, 12:52

Origineel gepost door yasmine85 pfff... krijg jij er nu pas last van....??? ik heb al dertigduizend van die mailtjes binnengekregen... maar tegenwoordig block ik ze allemaal... maar ik blijf ze binnenkrijgen.... was het toevallig iets met friendship *********** en dat soort dingen?? ik krijg trouwens ook van mail delivery system... dat is ook een virus... je computer was zeker heeeeel traag enzo... hiermee kan je die virussen opzoeken en weghalen: http://www.bitdefender.com/download/AntiYahaa***** kisses thanks :blauwkus:

yasmine85
31-07-2002, 12:54
Origineel gepost door The_Jackal thanks :blauwkus: you're welcome... ;) kiss

igzeneej
31-07-2002, 12:57
Ik heb een betaalde virusscan van mijn internet provider ! ...Wel handig want ik door hun verzekerd tegen schade door virussen !Dus vraag eens wat rond bij je provider ...

yasmine85
31-07-2002, 13:00
Origineel gepost door igzeneej Ik heb een betaalde virusscan van mijn internet provider ! ...Wel handig want ik door hun verzekerd tegen schade door virussen !Dus vraag eens wat rond bij je provider ... hmmm... als ik een idee had hoe dat moest...?? met die virusscan van bitdefender (gratis) worden ook steeds alle virussen opzocht... en ik merk het wel als er een virus op m'n computer zit... dan wordt m'n pc namelijk heel traag.... en ik weet ook als welke mailtjes ik niet moet openen... van 38 tot 42 k. dus i know what to do... :p kiss

igzeneej
31-07-2002, 13:04
...Hihi zo doe ik het ook altijd ik open nooit die 38 t/m 42 mailtjes ! ...Maar het is gewoon een zekerheid , ik loop dan niet op voor de schade. En volgens mij bevat mijn pc nu dus ook een virus , Traag als ik weet niet wat . ...Een 5 maanden oude pc :(

yasmine85
31-07-2002, 13:05
Origineel gepost door igzeneej ...Hihi zo doe ik het ook altijd ik open nooit die 38 t/m 42 mailtjes ! ...Maar het is gewoon een zekerheid , ik loop dan niet op voor de schade. En volgens mij bevat mijn pc nu dus ook een virus , Traag als ik weet niet wat . ...Een 5 maanden oude pc :( ik raad je aan om die virusscan te doen.... succes ermee... kiss

igzeneej
31-07-2002, 13:07
...I'll try ....Thanks

yasmine85
31-07-2002, 13:08
you're welcome... kiss

igzeneej
31-07-2002, 13:08
...Hahaha het is niet 1 virus het zijn er 6 !!! Die zussen ook he ...

yasmine85
31-07-2002, 13:10
Origineel gepost door igzeneej ...Hahaha het is niet 1 virus het zijn er 6 !!! Die zussen ook he ... jaaaah... ik heb wel duizend keer aan m'n zusje gezegd dat ze die en die mailtjes niet moet openen... wat doet zij...??? pfff.... ik word echt gek als de computer zo traag is....!! :maf2: kiss