Bekijk originele versie : STELLING: Marokkaanse opvoeding moet beter
TnawieMocro
15-09-2003, 20:51
ewa wahd hele miezirige vraag, maar veel voorkomend....
moet de marokkaanse opvoeding nou beter of zeurt men er over???? :(
yasminatje18
15-09-2003, 21:06
ewa ja bij de een kan het beter en bij de andere is het zo wel goed
Qubleema
15-09-2003, 21:07
Mocro's kunnen geen kinderen opvoeden
BentDagilia
15-09-2003, 21:08
Euhm het moet niet beter vind ik wel wat liefdevoller... dus ik vind wel dat de ouders hun kinderen veel vaker moeten vertellen dat ze van hun houden enzo
Origineel gepost door Bent Dagilia
Euhm het moet niet beter vind ik wel wat liefdevoller... dus ik vind wel dat de ouders hun kinderen veel vaker moeten vertellen dat ze van hun houden enzo
het belangrijkste bij die liefde is dat ze de islam met liefde overbrengen en zonder enige vorm van agressie...
Helaas komt het nog veel voor dat ouders wel de juiste bedoelingen hebben, maar die op een verkeerde manier overbrengen door dwang op te leggen in plaats van rustig uitleggen waarom zaken juist op die manier moeten gebeuren...
Daarbij moeten we denk ik wel in gedachte houden dat onze ouders in een andere samenleving leven dan waar ze zelf opgegroeid zijn en dus met problemen te maken krijgen die ze in hun eigen jeugd niet kenden...
Ik denk dat gemiddeld de meiden wel iets meer vrijheid mogen krijgen (dan hoeven ze niet alles sneaky te doen ;) ) en de jongens iets minder (dan worden dit niet zulke verwende snotapen zonder verantwoordelijkheidsgevoel :D ).
Marokkaanse ouders moeten zeker hun kinderen beter opvoeden!
I.p.v. hun kinderen de fijne kneepjes van de cultuur te leren...kunnen ze beter hun kinderen beter de islam gaan leren!
Als marokkaanse ouders dat zouden doen....dan hadden we al dit gezeik niet gehad!
Origineel gepost door Ruselfa
I.p.v. hun kinderen de fijne kneepjes van de cultuur te leren...kunnen ze beter hun kinderen beter de islam gaan leren!
Als marokkaanse ouders dat zouden doen....dan hadden we al dit gezeik niet gehad!
Bijvoorbeeld kaassies hebben toch ook geen religie nodig om zich aan de regels/wet te houden? (als ik `t ff zwart/wit mag stellen).
Origineel gepost door Tijn
Bijvoorbeeld kaassies hebben toch ook geen religie nodig om zich aan de regels/wet te houden? (als ik `t ff zwart/wit mag stellen).
Hey tijn,
Wat ik bedoel met geloof/religie in mijn stukje heeft te maken met de ongelijkheid en rivaliteit tussen de marokkaanse jongen en meisje.....dus ik doelde niet op regels en wetten.....dat is weer een hoofdstuk apart!
Wie zegt by the way dat alle ''kaassies'' ongelovig zijn....en wie zegt dat zij zich allemaal zo netjes aan de regels/wetten houden??
Sweet_Diamond
16-09-2003, 12:39
Origineel gepost door Qubleema
Mocro's kunnen geen kinderen opvoeden
Onzin!!!!
De meeste onder ons gedragen zich niet naar hun opvoeding
Enige wat er ontbreekt aan de opvoeding is sexuele voorlichting....niet bij iedereen....maar komt bij Marokkanen t meest voor......
douniaberkania
16-09-2003, 12:42
JA bij de meeste gezinnen wel ja, want daar voeden ze alleen op met klappen daar gaat het juist meestal mis.
Maar sommige taberkelaallah gaat het ook goed...
Sweet_Diamond
16-09-2003, 12:43
Origineel gepost door Ruselfa
Ik vind zowel cultuur als de Islam belangrijk....en zo wil ik incha allah ook mijn kids opvoeden
Sweet_Diamond
16-09-2003, 12:46
Origineel gepost door gooja
het belangrijkste bij die liefde is dat ze de islam met liefde overbrengen en zonder enige vorm van agressie...
Helaas komt het nog veel voor dat ouders wel de juiste bedoelingen hebben, maar die op een verkeerde manier overbrengen door dwang op te leggen in plaats van rustig uitleggen waarom zaken juist op die manier moeten gebeuren...
Daarbij moeten we denk ik wel in gedachte houden dat onze ouders in een andere samenleving leven dan waar ze zelf opgegroeid zijn en dus met problemen te maken krijgen die ze in hun eigen jeugd niet kenden...
Bij sommige is een harde aanpak nodig...en als t om de Islam gaat mag t.....dusssss......
De opvoeding moet meer islamitisch zijn, zowel voor jongens als meisjes.
Origineel gepost door Sweet_Diamond
Bij sommige is een harde aanpak nodig...en als t om de Islam gaat mag t.....dusssss......
Meestal werkt die harde aanpak alleen maar averrechts....zie het resultaat bij de huidige marokkaanse jeugd....en dan zul je zien wat die harde aanpak teweeg heeft gebracht...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.