Bekijk originele versie : Discriminatie: Tilburgse discotheken vervolgd wegens discriminatie
Tilburgse discotheken vervolgd wegens discriminatie
Uitgegeven: 15 september 2003 12:55
TILBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda gaat de eigenaren van twee Tilburgse discotheken vervolgen wegens discriminatie. Dit maakte een woordvoerder van het OM maandag bekend.
Uit een praktijkproef die begin december werd uitgevoerd in opdracht van de gemeente Tilburg, bleek dat de discotheken Talk of the Town en F.I.O.D. stelselmatig allochtone bezoekers weigerden. De proef werd uitgevoerd door de politie en het Anti Discriminatie Bureau. Hierbij werden drie allochtone en drie blanke koppels op pad gestuurd.
Burgemeester J. Stekelenburg van Tilburg noemde de uitslag van de test schokkend. "Als ik mijn hart had laten spreken dan had ik de ondernemingen dit weekeinde gesloten", zei hij in december.
De eigenaar van de F.I.O.D en de twee eigenaren van The Talk of the Town moeten zich op 9 oktober voor de rechter verantwoorden.
Mede-eigenaar M. de Jong van discotheek Talk of the Town wilde maandag niet ingaan op de aanklacht. "We zien tijdens de rechtszaak wel wat er gebeurt." De Jong wilde maandag ook niet toelichten hoe hij met zijn portiers bepaalt wie wel en wie niet binnen mag. Bij discotheek F.I.O.D was maandag niemand bereikbaar voor commentaar.
Hoop toch wel dat dit als goed nieuws wordt gezien.
Of wordt dit gezien als een schuldbekentenis van alle kaaskoppen voor een niet stoppende stroom van discriminerende maatregelen tegen onze marokkaans Nederlandse mede burgers.
babyvanbelisma
15-09-2003, 13:11
Ja dit is zeker goed nieuws!!!
haha, wat kletsen jullie nou, ze hebben echt wel gelijk! ze mogen weigeren wie ze willen..
freemale
15-09-2003, 14:34
Origineel gepost door FLiFLa
haha, wat kletsen jullie nou, ze hebben echt wel gelijk! ze mogen weigeren wie ze willen..
Nee, in de regelement staat NERGENS dat je bepaalde rassen niet binnen mag laten. Wel bijv de leeftijd, kleding e.d.
Freemale, met 'regelement' bedoel je toch de grondwet?
freemale
15-09-2003, 14:38
Origineel gepost door rnaj
Freemale, met 'regelement' bedoel je toch de grondwet?
Nee de regelementen die discotheken moeten handhaven, meestal zijn ze ook zichtbaar en hangen ze in de hal of voor de deur van die disco.
freemale
15-09-2003, 14:40
Het is danwel dat je je eigen regelement kunt maken maar die moet aan bepaalde eisen voldoen. Bijv geen sportschoenen en dat mag de disco weer WEL toepassen. Maar gezien zo'n regelement eerst goed gekeurd moet worden, kan er nooit een punt in staan over dat marokkanen of hindoestanen enz niet binnen mogen komen.
freemale
15-09-2003, 14:41
Ik ga nooit naar FIOD of de Talk en de reden is dan ook dat daar smerig lui werken. Ik mag dan wel zonder problemen binnenkomen maar dat ze discrimineren is elk weekend weer te zien! Het is echt geen uitzondering!
DUTCHIEXL
15-09-2003, 15:02
Origineel gepost door freemale
Nee, in de regelement staat NERGENS dat je bepaalde rassen niet binnen mag laten. Wel bijv de leeftijd, kleding e.d.
en nog mogen ze weigeren wie ze willen als het niet om ras gaat heeft ie de verkeerde schoenen aan is toch nie moeilijk :confused:
DUTCHIEXL
15-09-2003, 15:04
Origineel gepost door Defender
Is een discotheek niet de plaats om door Sjitan in allerlei verleiding te vallen?
Bedenk eens wat daarbinnen allemaal bij elkaar komt:
- Halfblote heidense meisjes
- Alcoholhoudende dranken
- Drugs
- westerse rockmuziek
en last but not least:
- Coca cola!
Het lijkt me niet zo erg als jij of je kinderen daar geweerd worden...
eidelijk zegt meneertje wat goeds is dat nou echt zo erg
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.