Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Shahada uitspreken

Bachelorette
15-09-2003, 10:27

Nadat je kleine wassing hebt verricht, moet je shahada uitspreken. Laatst heb ik gehoord dat het niet goed is om shahada in de douche te zeggen. Voordat ik de douche in ga, zeg ik een dou3a en wanneer je eruit gaat moetje opnieuw een dou3a zeggen. Maar omdat shahada niet in de douche uitgesproken mag worden zeg ik eerst dou3a en dan pas shahada. mag dat? klopt het dat je shahada niet in de douche mag zeggen?? Ik hoop dat jullie begrjipen wat ik bedoel en dat er een antwoord op te vinden is Sallaam :zwaai:

unamoslima
15-09-2003, 20:02
assalaamoe alaykoem, ik denk dat men de shahada niet mag uitspreken in de douche enkel omdat dit een onreine plaats zou kunnen zijn... sommigen hebben hun toilet daar staan.. en in een toilet is het niet gebruikelijk om te Getuigen... wallahoe a3lam!

muslimien
16-09-2003, 16:20
selemhalikum broeders en zusters in onreine plekken mag je geen 1 woord uit de koran zeggen en ook niet allah roepen je mag helemaal niet praten dan

Esau
16-09-2003, 16:39
hmmm hoe moet je dan die plek reiner krijgen

unamoslima
16-09-2003, 19:21

met mr proper en water..?

Esau
16-09-2003, 20:24
shit vergeten de shahada uit te spreken na mijn wassing voor MAGHRIB

zozoke
16-09-2003, 21:48
Maar Ey heb een vraagje Je zegt dat het mag niet in douche maar als je in de douche staat en je doet u Wassing voor te gaan bidden als je er klaar mee bent moet je toch zowiezo de Sahada te zeggen en dan sta je toch ook in de douche? Ma3a Salaama

Bachelorette
16-09-2003, 22:32
Origineel gepost door zozoke Maar Ey heb een vraagje Je zegt dat het mag niet in douche maar als je in de douche staat en je doet u Wassing voor te gaan bidden als je er klaar mee bent moet je toch zowiezo de Sahada te zeggen en dan sta je toch ook in de douche? Ma3a Salaama Ja dat klopt. Ik zeg het alleen in de douche (waar geen toilet is 7ashek) tijdens het wassen van me hoofd. als ik klaar ben, loop ik eerst weg(zeg ghofranek) en dan pas shahada... du3a voordat je douche en/of toilet ingaat luidt als volgt, allahoema a3oedoe bika mina algoebth wal gaba-it. en als je weggaat zeg je ghofranek Je mag het niet in onreine plekken zeggen he, valt een douche zonder toilet daar ook onder?? maar begrijpen jullie mijn allereerste vraag nou?? sallaam :zwaai:

zozoke
16-09-2003, 23:07
Eerst En Vooral Djakke'Allah Voor Die Doeha En Ik begrijp Je Vraag Hoor En Wil Het Ook Graag Weten Of Het Nu Mag In De Douche Om U Sahada Te Doen,Ik Heb Altijd Gedacht Van Wel

Nisrine01
16-09-2003, 23:10
Ik spreek de shahada ook altijd uit, na het wassen van mijn hoofd, en de toilet zit wel bij de douche bij ons. Wat moet ik nou doen??? :confused:

Bachelorette
17-09-2003, 20:54
Ik hoop dat er iemand is die ons meer informatie kan verschaffen :)