Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : achterstand, Eigenschuld ??

Pagina's : [1] 2 3 4

rnaj
15-09-2003, 10:06

Afgelopen zaterdag vond ik in de Volkskrant de volgende stelling. Er werd gesteld dat de situatie in de achterstandswijken (mede) wordt veroorzaakt door het feit dat Marokkanen een groot gedeelte van hun inkomen wegstorten naar familie in Marokko. Hierdoor blijft er te weinig geld over voor een sociaal leven in Nederland. Kleinonderhoud aan de woning, lidmaatschap van sportverening/krant en schoolgeld zouden hierbij de dupe worden. Er zou meer voor Nederland gekozen moeten worden..... Ik zit mij nou dus af te vragen of deze stelling houtsnijdt, als het klopt dan denken kennelijk nog veel Marokkanen dat ze ooit weer terug gaan naar hun thuisland. hoeveel % van het inkomen van de Marokkaanse gemeenschap wordt er eigenlijk afgestort?????

rnaj
15-09-2003, 10:20
Origineel gepost door Soul_Saima Gaat je geen moer aan. Wat de Marokkanen doen met hun geld is hun bisness. Klopt moeten ze helemaal zelf weten, ik ben gewoon nieuwsgierig. :) Ben trouwens wel van mening dat ook de Marokkanen een verantwoordelijkheid in Nederland hebben en de Marokkaanse gemeenschap niet naar de regering kan wijzen als ze zelf deze verantwoordleijheid niet nemen. En voor de rest maakt het mij niet uit, koop ermaar lekker een BMW van :D

sahira
15-09-2003, 10:25
Origineel gepost door Soul_Saima Gaat je geen moer aan. Wat de Marokkanen doen met hun geld is hun bisness. Inderdaad, gaat je geen moer aan... :D als storten ze het op het vuilnisbelt...moeten ze allemaal zelf weten.

sahira
15-09-2003, 10:29
Origineel gepost door Abracadaver Ik denk dat rnaj niet zo zeer doelt op het economisch effect van het weg vloeien van geld naar Marokko maar meer op het effect dat het heeft op het dagelijks leven hier. Als er geen geld beschikbaar is voor b.v. abonnementen op een nederlandse krant of sportclubs voor de kinderen kan dit ten koste gaan van de integratie. Dus omdat er geen geld besteed wordt aan de krant...('k heb net tegen mijn pa gezegd dat hij zijn abonnement maar beter kan opzeggen..hij ergert zich toch aan maar groen en geel..) gaat dit ten koste van integratie?? :rolleyes:

platje
15-09-2003, 10:31

Origineel gepost door rnaj Afgelopen zaterdag vond ik in de Volkskrant de volgende stelling. Er werd gesteld dat de situatie in de achterstandswijken (mede) wordt veroorzaakt door het feit dat Marokkanen een groot gedeelte van hun inkomen wegstorten naar familie in Marokko. Ten eerste, mocht deze stelling kloppen, dan snijdt het hout als je zegt dat de mensen daar in hun levensonderhoud worden voorzien. Gebeurt dit niet, dan sterven er mensen van de honger en/of ziektes. :( Er zou meer voor Nederland gekozen moeten worden Ten tweede, "Er zou meer voor Nederland gekozen moeten worden.." ???? wat een fakkin ***zin is dit. Deze zin verbergt een diepere betekenis. :kwaad: Ik zit mij nou dus af te vragen of deze stelling houtsnijdt, als het klopt dan denken kennelijk nog veel Marokkanen dat ze ooit weer terug gaan naar hun thuisland. hoeveel % van het inkomen van de Marokkaanse gemeenschap wordt er eigenlijk afgestort????? Ten derde, persoonlijk zou ik het niet vreemd vinden als mensen de optie van teruggaan open houden, aangezien Nederland steeds meer moeite doet om de Marokkanen en de Marokkaanse Nederlanders het gevoel te geven dat ze ongewenst waren/zijn en zullen blijven. :rolleyes:

rnaj
15-09-2003, 10:31
Origineel gepost door Abracadaver Ik denk dat rnaj niet zo zeer doelt op het economisch effect van het weg vloeien van geld naar Marokko maar meer op het effect dat het heeft op het dagelijks leven hier. Als er geen geld beschikbaar is voor b.v. abonnementen op een nederlandse krant of sportclubs voor de kinderen kan dit ten koste gaan van de integratie. Ik heb het inderdaad over de invloed op het dagelijks leven hier. En inderdaad of het -negatieve- invloed heft op het intergratie proces.

Willemien
15-09-2003, 10:34
Origineel gepost door Abracadaver Ik denk dat rnaj niet zo zeer doelt op het economisch effect van het weg vloeien van geld naar Marokko maar meer op het effect dat het heeft op het dagelijks leven hier. Als er geen geld beschikbaar is voor b.v. abonnementen op een nederlandse krant of sportclubs voor de kinderen kan dit ten koste gaan van de integratie. Dat die mensen ervoor kiezen om hun -arme- familie in Marokko te helpen door geld te sturen, dat is toch hun goed recht ?? En toch zeker geen "slechte" eigenschap :confused: En van die 430 euro die ze tegenwoordig willen hebben voor een visum hierzo, kunnen ze best wat allochtone kindertjes met een gratis stadspasje naar de plaatselijke voetbalclub bekostigen :rolleyes:

rnaj
15-09-2003, 10:39
Origineel gepost door Willemien Dat die mensen ervoor kiezen om hun -arme- familie in Marokko te helpen door geld te sturen, dat is toch hun goed recht ?? En toch zeker geen "slechte" eigenschap :confused: En van die 430 euro die ze tegenwoordig willen hebben voor een visum hierzo, kunnen ze best wat allochtone kindertjes met een gratis stadspasje naar de plaatselijke voetbalclub bekostigen :rolleyes: A) het is geen slecht eigenschap B) de stadspas mag voor mij uitgebreidt worden maar stel dat de marokkaanse gemeenschap 75% van hun gemeenschappelijk inkomen wegstort naar Marokko, dan zal toch invloed hebben op hun leven hier in Nederland. Dan wordt er een soort armoede gecreeerd die niet bestaat, en dan zeg ik als je hier woont moet je ook hier je verantwoordelijkheid nemen.

sahira
15-09-2003, 10:39
Origineel gepost door Abracadaver Ja inderdaad, je kinderen op een sportclub plaatsen waar ook Nederlanders sporten komt de integratie ten goede, sport verbroedert. Verder is het prettig te weten dat je kinderen op dat moment goed bezig zijn en niet op straat hangen waar de problemen beginnen. En mocht jij niet bij machte zijn om je kinderen dit soort kleine dingen te geven doordat je het grootste deel van je geld naar Marokko stuurt dan doe je je kinderen te kort en moet je je afvragen of je niet beter kinderloos had kunnen blijven. Sport verbroedert...ja,laat me niet lachen...daarom zijn er ook zoveel relletjes tijdens voetbal wedstrijden.... :rolleyes: Mijn zoon speelt ook voetbal...sta weleens aan de kant te kijken...moet je die (nederlandse -) ouders horen...'Leg 'em neer...pak 'em die viezerik...en nog meer dan dat soort kreten...je zou die ouders eigenlijk van het veld moeten halen....of hen verbieden nog meer kinderen te krijgen.... :rolleyes: Ouders moeten zelf weten wat ze met hun geld doen, en als dat is 'naar Marokko sturen of what ever..' dan is dat hun goed recht.... :kwaad:

rnaj
15-09-2003, 10:40
Origineel gepost door sahira Sport verbroedert...ja,laat me niet lachen...daarom zijn er ook zoveel relletjes tijdens voetbal wedstrijden.... :rolleyes: Mijn zoon speelt ook voetbal...sta weleens aan de kant te kijken...moet je die (nederlandse -) ouders horen...'Leg 'em neer...pak 'em die viezerik...en nog meer dan dat soort kreten...je zou die ouders eigenlijk van het veld moeten halen....of hen verbieden nog meer kinderen te krijgen.... :rolleyes: Ouders moeten zelf weten wat ze met hun geld doen, en als dat is 'naar Marokko sturen of what ever..' dan is dat hun goed recht.... :kwaad: Tja dan moet je hem maar laten korfballen, daar heb je daar geen last van.

sahira
15-09-2003, 10:42
Origineel gepost door rnaj Tja dan moet je hem maar laten korfballen, daar heb je daar geen last van. Ik MOET helemaal niks..... :kwaad:

rnaj
15-09-2003, 10:44
Origineel gepost door sahira Ik MOET helemaal niks..... :kwaad: Sorry, ik bedoelde het als tip. Voor het geval dat je voetbal te agressief vindt :D

Willemien
15-09-2003, 10:44
Origineel gepost door sahira Sport verbroedert...ja,laat me niet lachen...daarom zijn er ook zoveel relletjes tijdens voetbal wedstrijden.... :rolleyes: Mijn zoon speelt ook voetbal...sta weleens aan de kant te kijken...moet je die (nederlandse -) ouders horen...'Leg 'em neer...pak 'em die viezerik...en nog meer dan dat soort kreten...je zou die ouders eigenlijk van het veld moeten halen....of hen verbieden nog meer kinderen te krijgen.... :rolleyes: Ouders moeten zelf weten wat ze met hun geld doen, en als dat is 'naar Marokko sturen of what ever..' dan is dat hun goed recht.... :kwaad: Ja, dat zei mijn moeder laatst ook al, dat sommige ouders aan de kant echt niet sporen. Ze heeft er wel eens wat van gezegd: doe ff normaal, zo praat je niet tegen kinderen en al helemaal niet tegen je eigen kinderen .. Dat zouden meer mensen moeten doen, gewoon rechtstreeks een "goed" gesprek beginnen bij dat soort praktijken :D

sahira
15-09-2003, 10:48
Origineel gepost door Willemien Ja, dat zei mijn moeder laatst ook al, dat sommige ouders aan de kant echt niet sporen. Ze heeft er wel eens wat van gezegd: doe ff normaal, zo praat je niet tegen kinderen en al helemaal niet tegen je eigen kinderen .. Dat zouden meer mensen moeten doen, gewoon rechtstreeks een "goed" gesprek beginnen bij dat soort praktijken :D Je wilt niet weten wat er langs de kant staat te schelden en schreeuwen. Zorgelijk vind ik het als je bedenkt dat deze jonge sporters straks de wereld ingaan......de taal die ze van huis uit meekrijgen houdt ook intergratie in de weg....misschien zou rnaj daar eens over na moeten denken...misschien een cursus ABN voor nederlandse ouders met kinderen??? DAT zou pas een goed voorbeeld zijn... :rolleyes:

DonAgewan
15-09-2003, 10:51

75% is wat veel vind je zelf niet? Je hebt de keus of je legt je kind in de watten of je laat een ander kind aan zijn noodlot toe in marokko terwijl die ouders een dringend beroep op je doen. Autochtonen moeten zich gelukkig prijzen dat ze niet voor dat blok gezet worden. Het is niet menselijk om nee te zeggen als je weet dat die persoon er zijn operatie mee moet betalen of dat hij anders aan de meest simpele aandoening moet bezwijken omdat jij net die extra luxe wil terwijl hij niet eens aan zijn basis behoefte kan komen. Mensen worden daar door hun armoede gegijzeld. Moeten wij toekijken terwijl we hier genieten ? Dat zou ook tegen de NORMEN EN WAARDEN van ieder ander mens zijn. Het enige verschil is dat wij wel in die situatie zitten en autochtonen niet. Je kan niet iedereen helpen maar je direkte famillie daar heb je denk ik wel alles voor over.

Pagina's : [1] 2 3 4