Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : halpppp

zakira
07-05-2007, 18:01

Salaam dames. Vraagje van iemand anders, Ze is niet getrouwd maar woont al 8 jaar samen met haar vriend. Nu gaan ze binnenkort trouwen alleen is ze vorige maand drie weken ongesteld geweest en nu maar 1 dag. Ze is wel een aantal maanden geleden overgestapt op een andere pil. Kan je zwanger zijn als je maar 1 dag ongesteld bent geweest of kan het ook wat anders zijn. Ik hoop voor haar dat ze niet zwanger is want anders moet ze het laten weghalen van haar vriend. Wat denken jullie?????:confused:

gwn_nadoria18
07-05-2007, 18:16
Wa 3likoum salaam, Hoe kan die vriend haar verbieden het kind te houden dan? SoubhanAllah dat zijn geen mannen. En daar heb je dan 8 jaar een relatie mee :jammer: Wel zonder doen maar niet de verantwoordelijk ervoor nemen als het mis gaat. Kan ik me zo boos om maken A'oudoebillah. Altijd word er alleen naar de vrouw gekeken, zoiets doe je samen niet alleen. Ze hoort juist blij te zijn, een schepsel van Allah (swt) dat laat je toch niet weghalen? Ik hoop dat (als) ze zwanger is de juiste beslissing maakt en er goed over na denkt. Moge Allah (swt) haar bijstaan PS. Ik kan je verder geen antwoord op je vraag geven want heb daar niet zo'n verstand van :o Waarom gaat ze geen zwangerschapstest halen dan weet ze het meteen incha-Allah

-Zonnestraal-
07-05-2007, 18:21
Leuke man om mee te trouwen.. :rolleyes: Wellicht is dit een punt om haar tot nadenken te zetten?? Wel 8 jaar met haar samenwonen, vervolgens na 8 jaar pas de stap nemen om te trouwen en vervolgens bang zijn dat ze zwanger zou zijn om vervolgens tot een abortus gedwongen te worden.. :eek: Hmmm zie één al rozegeur en maneschijn.. :moe:

zakira
07-05-2007, 18:22
ze wil morgen een zwangerschapstest gaan doen. Haar vriend zegt dat hij bij haar weggaat als ze zwanger mocht zijn. Hij wilde als ze in binnenkort gaan trouwen opnieuw de shahada gaan afleggen en allah vragen om hun zonden ( het 8 jaar samenwonen), ze konden niet trouwen om een aantal redenen. te vergeven en zo een nieuwe start te maken, Hij zegt dat het een kind van zina is en dat het dan een slecht kind is. Ik ben van mening dat als je de twee zondes tegenover elkaar zet je moet kijken welke het zwaarste weegt. Ik hoop echt dat ze niet zwanger is!!

zakira
07-05-2007, 18:24

ze hebben het echt leuk samen, hij is een hele lieve, praktiserende man. En zij is een bekeerde moslima ( net als ik!) Hij is heel goed voor haar, en zij voor hem. Ze konden om een aantal dingen uit haar verleden niet eerder trouwen.

-Zonnestraal-
07-05-2007, 18:34
Nou sorry, zo "vroom" komt hij bij mij niet over.. Best gemakkelijk dat hij zegt na 8 jaar in zonde geleefd te hebben ineens opnieuw de shahada uit te spreken om vervolgens "opnieuw" te beginnen.. Allah swt is Alwetend en wie denkt Hem voor de gek te kunnen houden, houdt alleen zichzelf voor de gek.. Ik begrijp trouwens niet dat hij haar aanspoort om zo een verschrikkelijk besluit te nemen en dat zij dat overweegt.. Dit zijn duidelijke signalen om nog eens heel goed na te denken, als goede vriendin zou ik haar dit ook echt aanraden..

zakira
07-05-2007, 18:37
ik moet nu weg maar als ze zwanger blijkt te zijn dan gaat hij bij haar weg en dan moet ze het kindje alleen opvoeden??? Bedankt voor je reaktie en ik ga alles aan haar laten lezen !!!!

gwn_nadoria18
07-05-2007, 18:38
Nou sorry, zo "vroom" komt hij bij mij niet over.. Best gemakkelijk dat hij zegt na 8 jaar in zonde geleefd te hebben ineens opnieuw de shahada uit te spreken om vervolgens "opnieuw" te beginnen.. Allah swt is Alwetend en wie denkt Hem voor de gek te kunnen houden, houdt alleen zichzelf voor de gek.. Ik begrijp trouwens niet dat hij haar aanspoort om zo een verschrikkelijk besluit te nemen en dat zij dat overweegt.. Dit zijn duidelijke signalen om nog eens heel goed na te denken, als goede vriendin zou ik haar dit ook echt aanraden.. Idd ben het helemaal eens met je :goedzo:

-Zonnestraal-
07-05-2007, 18:44
ik moet nu weg maar als ze zwanger blijkt te zijn dan gaat hij bij haar weg en dan moet ze het kindje alleen opvoeden??? Bedankt voor je reaktie en ik ga alles aan haar laten lezen !!!! Dan moet ze blij zijn dat ze van hem af is en geen grotere zonde plegen om hem tevreden te stellen.. Ze zou het zichzelf nooit vergeven en het zal bij elke ruzie opgerakeld worden, believe dat is dus echt geen leven... Als ze oprecht in Allah swt gelooft en haar Heer vreest zal ze nooit de ene zonde goedmaken met een andere"grote zonde.. Allah swt is Vergevingsgezind en houdt van zijn dienaren.. Ik raad haar aan om zich in het geloof te verdiepen i.p.v. van dingen aan te nemen die haar vriend verzint.. Erg gevaarlijk dit..