Bekijk originele versie : Hormonen spiraal wel of niet toegestaan
chocolademelk
07-05-2007, 17:39
Hoi dames,
Ik heb gehoord dat een hormonenspiraal niet is toegestaan in de Islam, nou weet ik ook dat de pil niet mag en allerlei andere anticonseptie middellen maar, als je komt te overlijden met die spiraal in je buik zeg maar is dat heel erg!!!!Wie weet hier een antwoord op en heeft dit ook gehoord of ergens gelezen.
Ik wou heel graag zo n spiraal maar die verhalen over halal en haram maken je wel bang.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.
djzakoem allahoe ghairen.
Hoi meissie,
Ik heb een keer gelezen in boek dat een spiraal haram is, omdat het een abortieve methode is.. Dat houd namelijk in dat er wel een bevruchting plaats vind en dat de hormonen die de spiraal geeft het vruchtje afstoot en daarom is het HARAM.. :eek:
Bovendien vertelde een vrouw mij gisteren dat ze een spiraal had, zwanger is geworden, de 6e maand miskraam en het spiraaltje was spoorloos !! zo veel pijn,zo lang in het ziekenhuis gelegen, door zoveel artsen onderzocht !! en toen er een duitse gynecoloog bij kwam kijken scheen het spiraaltje tussen haar blaas en baarmoeder verstopt te zitten.. één en al ellende dus !! ze waarschuwde dus ook , neem geen spiraal :( !! maar gebruik de pil gewoon of zoek een andere methode !
Ik wil je echt niet bang maken, maar juist behoeden !!
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt en succes ;) !!
chocolademelk
07-05-2007, 20:48
Bedankt voor je info meid. Ik hoor ook verhalen van die is met een spiraal toch zwanger geraakt enzo maar deze is vertrouwlijker de hormonen spiraal maar allahoe a3lem.
Ik vindt het zoiets als de pil dan stoot je toch ook af of heb ik dat verkeerd begrepen.
wie weet hier nog meer wat van?
upupupupupupup
het verschil tussen de pil en een spiraal is dat er bij een spiraal wel een bevruchting plaats vind en de spiraal stoot het vruchtje af en bij de pil voorkomt het een bevruchting ! en stoot het dus niets af..
Sweetmarocia
08-05-2007, 08:29
het verschil tussen de pil en een spiraal is dat er bij een spiraal wel een bevruchting plaats vind en de spiraal stoot het vruchtje af en bij de pil voorkomt het een bevruchting ! en stoot het dus niets af..
Met alle respect hoor:goedzo: , maar dit is verouderde info. Dit werd vroeger altijd gedacht. maar een spiraal (koperspiraal) zorgt ervoor dat er 'iets'(vraag me niet wat...) gebeurd dat de zaadcellen inactief worden gemaakt. Een hormoonhoudendspriraal werkt bijna hetzelfde als de pil maar dan plaatselijk (in de baarmoeder (duh :D ) en met veel minder hormonen. Het kan inderdaad voorkomen dat er een bevruchting plaatsvind maar dat is echt zeldzaam! Of het halal of haram is allah oe 3alem!
City_Sister
09-02-2009, 20:07
Een hormoonspiraal heeft geen aborterende werking maar voorkomt bevruchting net als de pil. Een gewone spriraal heeft wel een aborterende werking, het zorgt ervoor dat de vrucht zich niet in de baarmoederwand kan hechten.
lallakouzina
09-02-2009, 20:10
ik las net dat sommige last krijgen van de hormonen die erin zitten...
City_Sister
09-02-2009, 20:22
ik las net dat sommige last krijgen van de hormonen die erin zitten...
Die hormonen zijn tientallen keren minder als de hormonen die je binnenkrijgt met de pil. Je mag het zelfs gebruiken met borstvoeding.
Een hormoonspiraal geeft geen problemen qua hormonen.
lallakouzina
09-02-2009, 20:25
Die hormonen zijn tientallen keren minder als de hormonen die je binnenkrijgt met de pil. Je mag het zelfs gebruiken met borstvoeding.
Een hormoonspiraal geeft geen problemen qua hormonen.
weet je dat zeker?Ik moet meer info proberen te krijgen over die hormonenspiraal.Hoeveel is de kans op een zwangerschap dan?
tangia26
09-02-2009, 20:35
nee,bevallen totdat je erbij neervalt is zeker wel halal ;) (en nee niet aankomen met de pil,want niet bij iedereen werkt het).
en er bestaan verschillende spiralen,1 met hormoon en de andere die jij noemt
City_Sister
10-02-2009, 12:10
weet je dat zeker?Ik moet meer info proberen te krijgen over die hormonenspiraal.Hoeveel is de kans op een zwangerschap dan?
Heel erg laag. Beter als de pil en ongeveer even effectief als een sterilisatie. Hetgeen duidelijk haraam is natuurlijk (sterilisatie).
lallakouzina
10-02-2009, 13:23
Heel erg laag. Beter als de pil en ongeveer even effectief als een sterilisatie. Hetgeen duidelijk haraam is natuurlijk (sterilisatie).
ik vind het zoo raar dat er geen menstruatie is?Is niet gezond lijkt mij...
City_Sister
10-02-2009, 13:43
ik vind het zoo raar dat er geen menstruatie is?Is niet gezond lijkt mij...
Met een hormoonspiraal heb je wel gewoon een menstruatie hoor. Maar zo'n spiraal kan 5 jaar blijven zitten. Gaandeweg wordt de menstruatie wel lichter, maar er is maar een kleine kans dat de menstruatie helemaal weg blijft.
lallakouzina
11-02-2009, 14:35
Met een hormoonspiraal heb je wel gewoon een menstruatie hoor. Maar zo'n spiraal kan 5 jaar blijven zitten. Gaandeweg wordt de menstruatie wel lichter, maar er is maar een kleine kans dat de menstruatie helemaal weg blijft.
Ik hoor van vrouwen die hem hebben dat ze niet meer ongesteld worden...
Na mijn bevalling moet ik ook de mirena spiraal nemen.
De pil mag ik niet meer ivm auto-immuun ziekte die zich aan het ontwikkelen is en de pil heeft daar een zeer slechte invloed op.
Dus de pil is niet voor iedereen een optie en de mirena spiraal is gelukkig niet haram!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.