Bekijk originele versie : Partner naar Nederland halen
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Woonconsulent
07-05-2007, 14:16
Salaam Alaykoem,
Insha Allah zal ik binnenkort (wettelijk) in het huwelijk treden. Mijn partner woont in Marokko en die wil ik naar Nederland halen.
Wie heeft hier ervaring mee gehad?? Hoe snel gaat dit??
Ik heb een auto van de zaak die ik ook prive gebruik, hierdoor ga ik netto pm 230 euro achteruit. Ik hou ongeveer 1260 over. Wie weet of hier naar gekeken word?
hoor het graag van jullie.
Alaykoem Wasalaam
Ja salaris is het eerste waar naar gekeken wordt, maar het wordt heel moeilijk zeker in deze tijden, maar ja gair inschaAllah
bespaar je de moeite en laat haar in marokko als ze hier naar toe komt krijgt ze toch alleen maar vleugels
Het is een man die moet komen in vliegen geen vrouw, denk je alleen mannen halen partner uit marokko :o
Salaam Alaykoem,
Insha Allah zal ik binnenkort (wettelijk) in het huwelijk treden. Mijn partner woont in Marokko en die wil ik naar Nederland halen.
Wie heeft hier ervaring mee gehad?? Hoe snel gaat dit??
Ik heb een auto van de zaak die ik ook prive gebruik, hierdoor ga ik netto pm 230 euro achteruit. Ik hou ongeveer 1260 over. Wie weet of hier naar gekeken word?
hoor het graag van jullie.
Alaykoem Wasalaam
Waarom dom doen ? ze kijken alleen naar de laatse 3maanden.. dus als je slim wilt zijn lever je ff die auto in voor 3maanden of neem she bijbaan (zat-zo)
Woonconsulent
08-05-2007, 11:57
Waarom dom doen ? ze kijken alleen naar de laatse 3maanden.. dus als je slim wilt zijn lever je ff die auto in voor 3maanden of neem she bijbaan (zat-zo)
met mijn baan is dat geen optie. Als je je leaseauto niet prive wilt gebruiken kan je dat 1 x per jaar wijzigen en dat is per 01-01 nieuwjaar. Pff had eigenlijk gehoopt dat ze er rekening mee zouden houden, omdat het eigenlijk toch eigen lasten zijn.
dank voor jullie reacties.
Salaam Alaykoem
passion4fashion
10-05-2007, 10:53
Een vriend van mij is nu bijna 2 jaar bezig om zijn partner vanuit Marokko te halen. Het is echt n hel waarin je terecht kom met al die papieren en al dat geld wat je kwijt raakt. Maar ja liefde kent geen grenzen zeggen ze weleens he.
passion4fashion
10-05-2007, 13:50
Je partner dient ook een inburgeringscursus te volgen en hij moet ervoor slagen. Verder dien je ook papieren te hebben vanuit marokko (bureaucratie in Marokko is verschrikkelijk)
Dus als je bijv. niet genoeg verdient (rond de E 1400) met de baan die je hebt. Mag je gewoon nog een bijbaan erbij nemen om aan de eisen te voldoen????
Ik dacht dat je bij 1 baas -/+1400 moest verdienen. Dus 2 contracten mag ook?? Wie kan hier antwoord opgeven?? Of heeft hier ervaring mee???
En Ik lees ook hier ergens in deze topic dat je kosten hebt. Wat voor kosten??
Ik weet dat je de kosten voor je partner moet betalen zodat hij/zij het nederlands kan leren en voor het examen. Zijn er nog andere kosten?? Zoja welke en hoeveel zijn de kosten in totaal als je je partner hier naar toe wilt halen??
wie kan hier antwoord opgeven alvast bedankt.
hoezo is het zo moeilijk...als je verdient wat je moet verdienen heb je je partner binnen 6 maanden hier.
tenzij je niet rond de 1400 euro verdient. Dan kan het tot in de eeuwigheid duren oftwel never.
Mag je dat bedrag ook verdienen met 2 banen ipv 1 baan of je weet???
voor zover ik weet mag je dat bedrag verdienen met meerdere banen maar je moet wel een jaarcontract hebben (toch?)
kijk eens op buitenlandsepartner.nl , staat genoeg info hierover :)
of doe de Belgie of Duitsland route want NL doet te moeilijk :rolleyes:
voor zover ik weet mag je dat bedrag verdienen met meerdere banen maar je moet wel een jaarcontract hebben (toch?)
kijk eens op buitenlandsepartner.nl , staat genoeg info hierover :)
of doe de Belgie of Duitsland route want NL doet te moeilijk :rolleyes:
Ik zal daar een kijkje gaan nemen bedankt voor je reactie.
O ja en wat houdt de belgie, Duitsland route in?? Nooit van gehoord.
Dus als je bijv. niet genoeg verdient (rond de E 1400) met de baan die je hebt. Mag je gewoon nog een bijbaan erbij nemen om aan de eisen te voldoen????
Ik dacht dat je bij 1 baas -/+1400 moest verdienen. Dus 2 contracten mag ook?? Wie kan hier antwoord opgeven?? Of heeft hier ervaring mee???
En Ik lees ook hier ergens in deze topic dat je kosten hebt. Wat voor kosten??
Ik weet dat je de kosten voor je partner moet betalen zodat hij/zij het nederlands kan leren en voor het examen. Zijn er nog andere kosten?? Zoja welke en hoeveel zijn de kosten in totaal als je je partner hier naar toe wilt halen??
wie kan hier antwoord opgeven alvast bedankt.
Je moet even goed op ind.nl kijken en sites zoeken via Google (voorwaarden verblijfsvergunning partner etc.). Over inkomsten doet men erg moeilijk. Volgens mij mag jij 2 of zelfs 3 banen hebben......als je maar aan voorwaarden voldoet. Bega niet de fout hem tijdelijk te laten komen voor vakantie. Dat wordt echt een drama want daarna moet hij terug en ben je toch weer 1 jaar + verder.
Hieronder iets van ind
Voorwaarden
Let op!
Heeft u een verblijfsvergunning asiel?
Aan welke voorwaarden moet uw echtgenoot/partner voldoen?
Uw echtgenoot/partner wil bij u gaan wonen in Nederland. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen:
hij is met u gehuwd of heeft met u een geregistreerd partnerschap aangegaan. Uw huwelijk of geregistreerd partnerschap is tevens in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd
of u bent beide ongehuwd en u kunt dit met officiƫle gelegaliseerde documenten aantonen
hij vormt geen gevaar voor de openbare orde
hij is 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient hij 18 jaar of ouder te zijn
hij gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is:
hij gaat met u een gezamenlijke huishouding voeren en schrijft zichzelf in op hetzelfde adres als u
hij moet het basisexamen inburgering afleggen (Let op: dit geldt niet als u de nationaliteit heeft van Australiƫ, Canada, Japan, Nieuw Zeeland of de Verenigde Staten).
U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
u bent 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient u 18 jaar of ouder te zijn
u heeft in Nederland voldoende inkomen; in sommige gevallen wordt het inkomen van u niet getoetst
Documenten
De benodigde documenten vindt u in het aanvraagformulier "Verzoek om advies voor afgifte machtiging tot voorlopig verblijf".
In het formulier kiest u eerst uw verblijfsdoel en daaronder vindt u dan een opsomming van de benodigde documenten.
In het formulier "Aanvraag verblijfsvergunning met MVV" kunt u de documenten vinden die vervolgens nodig zijn voor de aanvraag van de verblijfsvergunning na aankomst in Nederland met de machtiging tot voorlopig verblijf.
Officiële documenten uit het buitenland moeten meestal worden gelegaliseerd en daarnaast vertaald door een beëdigd vertaler.
Meer informatie over legalisatie en vertaling, vindt u in de begrippenlijst.
Kosten
Wat zijn de kosten?
De aanvraag om Nederland in te mogen reizen en hier te blijven kost geld. Download hier het overzicht met de kosten voor verblijf in Nederland.
De kosten van het legaliseren van documenten verschillen per land. Vraag de autoriteiten in het land van herkomst naar de kosten.
De Nederlandse ambassade of het consulaat in het land van herkomst kan extra kosten in rekening brengen (bijvoorbeeld faxkosten).
U krijgt de kosten niet terug, ook niet als de aanvraag is afgewezen.
Dangerouzgirl_l
11-05-2007, 12:59
Toen ik mijn vervloekte ex uit Marokko haalde heb ik gewoon de IND gebeld en ik kreeg informatie thuis gestuurt dus dat raad ik je aan.
Ik wens je verder een gezegend huwelijk!.
Woonconsulent
11-05-2007, 14:10
Toen ik mijn vervloekte ex uit Marokko haalde heb ik gewoon de IND gebeld en ik kreeg informatie thuis gestuurt dus dat raad ik je aan.
Ik wens je verder een gezegend huwelijk!.
Dank je meid!
Ik heb de IND net aan de tel gehad eindelijk, je word helemaal gek van het wachten. Maar ik kan gewoon de aanvraag indienen. de kosten van de leaseauto worden erbij opgeteld, dus netto kom ik op 1490. pffffffffff
Bedankt voor jullie reactie.
ma3a Salama
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.