Bekijk originele versie : Geweld laait op in Kashmir
Wederom hebben moslimterroristen aanslagen gepleegd in Kashmir.
Houdt het geweld daar nou nooit op? Pakistan kan het mooi gebruiken om de aandacht af te leiden van de binnenlandse problemen. Immers, Pakistan is een mislukte staat, zeker vergeleken met India. Pakistan heeft jaren nummer 1 gestaan op de lijst van 's werelds meest corrupte landen, vrouwen hebben er geen enkel recht, financieel is het failliet en kan het alleen bestaan dankzij Amerikaanse hulp. Staatsgrepen vinden er om de paar jaar plaats. Je maakt mij niet wijs dat de inwoners van Kashmir liever bij zo'n staat horen als bij een staat waar vrijheid van religie heerst, dat er financieel beter voor staat en ook een betere toekomst heeft als Pakistan en waar vrouwen in ieder geval meer rechten hebben als in Pakistan. Trouwens opvallend dat de meerderheid van de terroristen, die zich bij voorkeur zoals alle lafaards op ongewapende burgers richten, van Arabische afkomst is en helemaal niet uit Kashmir afkomstig is.
Die twee sukkels uit Eindhoven hebben in ieder geval gemerkt hoe het Indiase leger met terroristen omgaat. Afmaken die schoften!.
Waarom vluchtten er dan miljoenen Indische armoezaaiers naar het rijke Midden-Oosten om er als gastarbeider te werken?
:zwaai: Sword
Ja, India met het prachtige kastenstelsel dat (ja, nog steedss) sterk onder de bevolking leeft.
Vrouw en man gelijk in India??, Ik dacht het niet ,he.
Hup de keuken in,afwassen
Origineel gepost door atlas
Ik heb nooit beweerd dat de situatie ideaal is in India voor vrouwen maar het is er in ieder geval beter voor ze want ze kunnen er naar school, ze kunnen er medische zorg krijgen, ze mogen (zonder mannelijke begeleiding) buiten hun huis komen. Allemaal niet mogelijk in Pakistan voor vrouwen (en in de meeste andere islamitische landen trouwens). In Pakistan wordt de zus van een 11 jarige jongen die naast de 18 jarige dochter van een grootgrond bezitter heeft gezeten verkracht door het halve dorp nadat zij daartoe door de dorpsraad is veroordeeld omdat de 11 jarige jongen misschien wel dat 18 jarige meisje aangerand zou kunnen hebben, of misschien zelfs alleen maar haar gezicht gezien had. De politie stond erbij en keer ernaar. Wat een ACHTERLIJK land.
Trouwens, de positie van de vrouw is niet het onderwerp maar de moslimterreur in Kashmir. Daarop reageren graag of durven jullie niet?
graag uw reactie op het feit dat Indiërs hun pasgeboren dochters de keel oversnijden om zo aan de bruidschat te ontsnappen die later aan de bruidegom moet gegeven worden?
babyvanbelisma
17-09-2003, 08:39
Pakistan is misschien wel net zo erg als India, misschien minder, misschien meer, maar maakt het uit? Bewoners van een bepaald land passen zich aan en worden de situatie gewend. Het is wel erg, maar in onze ogen is het nog erger dan in de ogen van de mensen die er wonen. Zij leren ermee leven.
DonAgewan
17-09-2003, 09:07
Ik heb nooit beweerd dat de situatie ideaal is in India voor vrouwen maar het is er in ieder geval beter voor ze want ze kunnen er naar school, ze kunnen er medische zorg krijgen, ze mogen (zonder mannelijke begeleiding) buiten hun huis komen. Allemaal niet mogelijk in Pakistan voor vrouwen (en in de meeste andere islamitische landen trouwens). In Pakistan wordt de zus van een 11 jarige jongen die naast de 18 jarige dochter van een grootgrond bezitter heeft gezeten verkracht door het halve dorp nadat zij daartoe door de dorpsraad is veroordeeld omdat de 11 jarige jongen misschien wel dat 18 jarige meisje aangerand zou kunnen hebben, of misschien zelfs alleen maar haar gezicht gezien had. De politie stond erbij en keer ernaar. Wat een ACHTERLIJK land.
Trouwens, de positie van de vrouw is niet het onderwerp maar de moslimterreur in Kashmir. Daarop reageren graag of durven jullie niet?
Noem die meeste islamitische landen maar op!
De wetgeving heeft ie mensen daarna voor het gerecht gebracht omdat waarschijnlijk de meeste mensen het achterlijk vinden. Dit soort rituelen gebeueren in het hele grensgebied van India en pakistan omdat hier de stammen nog wet spelen.
Voor Kashmir is er al een oplossing alleen india en pakistan moeten bereid zijn hun handen van Kashmir af te halen. Namelijk de VN heeft besloten dat via referendum Kashmir mag kiezen wat haat status zal zijn.
Moeilijk he speelgoedzwaardje. Het gaat hier om het geweld in Kashmir, niet om slechte gewoontes in India. Maar je durft niets over die moslimterroristen te zeggen? Geen van beide landen is perfect, Marokko ook helemaal niet, maar het is in India beter met de mensenrechten gesteld als in Pakistan. Misschien vluchten ontwikkelde Pakistani daarom wel naar het westen. Zodra ze hun mond opentrekken dat de fundamentalisten teveel macht in dat land hebben worden ze opgepakt en door diezelfde fundamentalisten ter dood veroordeeld. Gaat waarschijnlijk zo door tot de onontwikkelde bevolking allemaal in grotten woont.
uw eigen pasgeboren dochters de keel oversnijden om aan de bruidschat te ontsnappen noem jij slechts maar een "slechte" Indische gewoonte??? L.ul jezelf niet in het nauw gatlas want zowel pakistani's als Indiërs zijn niet gebaat met jouw oerdomme analyse van de strijd in kasjmir!
DonAgewan
18-09-2003, 09:53
Sudan, Somalie, Irak, Koeweit, Afghanistan onder de hier zo geprezen Taliban, bijvoorbeeld.
Goh daar staan 2 landen onder die vallen onder de verantwoordelijkheid van een bezettend macht (Verdrag van Geneve). En dan ga ik niet eens in op koeweit. Maar zoals je zelf aantoont dit zijn niet de meeste islamitische landen.
babyvanbelisma
18-09-2003, 11:54
Meestal is er onder westerlingen toch veel onbegrip voor problemen in de cultuur en het dagelijks leven van oosterse landen. Je kunt als westeling nou eenmaal geen oplossing vinden voor een probleem dat je niet begrijpt. En dat zou bush eens moeten beseffen. De landen waar hij oorlog mee voert, bedreigt en onder de duim houdt, kent hij niet eens. Hij heeft geen flauw idee hoe de cultuur en de levenswijze daar is, dus hoe wil hij dan een betere situatie creeeren?
Ezzedine
19-09-2003, 10:38
atlas vuile zoon van een h.o.e.r kom maar eens langs in eindhoven en beledig dan die jongens.
arabchrstn
19-09-2003, 12:27
Een van de aanwezigen hier, met name atlas, wel eens in een van de betreffende landen geweest? Zo niet...shut your mouth. We weten niet waar we over praten en laat het dan ook zo..
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Wat een bullshitdiscusie.
het is voor bepaalde personen blijkbaar niet te accepteren als iemand wat zegt over de slechte situatie voor vrouwen in Pakistan.
Meteen rold iedereen over elkaar heen om te verklaren dat het allemaal onzin is, dat het in India erger is en dat het niets met de islam te maken heeft enz enz.
Oke jongens, jullie hebben gelijk. Pakistan is HET grote paradijs voor vrouwen. Ze worden vereerd en bewonderd en zullen nooit iets overkomen. En in de rest van de islamitische wereld zijn de vrouwen ook heel gelukkig.
India is veel beter bezig dan Pakistan, de economie daar groeit met zo'n 10% per jaar. Er zijn ongelofelijk veel buitenlandse investeerders geintreseerd om daar te investeren, mede omdat veel Indiers goed engels spreken. India gaat een grote machtsfactor worden in de wereld over 10 a 20 jaar.
En in Pakistan hebben ze pas de Sharia in een paar gebieden weer ingevoerd. Het vervalt dus in middeleeuwse toestanden en terrorisme wat blijkbaar altijd gepaart gaat met het opkomen van moslimfundamentalisten.
Als je ooit eens in India geraakt droplul of pretendeert iets te weten over het land, dan had je tenminste geweten dat een groot deel van de begoede middenklasse bestaat uit MOSLIMS en dat zij ook een groot deel van de intelligentia in India uitmaken!!! dus alvorens jouw pretentieuze holle praatjes wereldkundig te maken zou ik toch eerst enige elementaire informatie vergaren over het onderwerp!!!
okido, niet afgeveegd kruisvaardersreetje ;)
Ik weet meer over India dan jij denkt slaphangend swaardje van 5 cm lang.
Ik weet zeer zeker dat er een grote moslimgemeenschap is daar. Ik ben alleen blij voor de hindoes dat er geen moslimmeerderheid daar is anders was India net zo'n zooitje als Pakistan. En gingen ze daar allemaal weer terug naar de middeleeuwen onder het motto van de grote islamitische heropleving.
Nu hebben ze alleen wat last van een bomaanslag hier en daar, een trein die in de hens wordt gestoken, of een malloot die met een AK-47 het parlement binnendringt en de boel overhoop schiet.
Dat is nog te overzien.
Je weet er niks van achterlijke malloot, laat staan dat je er ook nog wat van begrijpt!
Als je uitgelu.ld bent kun je het ook gewoon zeggen impotent zwaartje. :zwaai:
laterzzzz
Tja, wat kun je nu tegen een volkomen imbeciele schertsfiguur als jij vertellen?
1) dat je paps liever in de gootsteen was klaargekomen
2) dat je een medische blunder bent
3) dat Jezus voor al jouw zonden is gestorven
Tja, Swortje als het niet lukt mij uit te lu.llen omdat je een iq van 87.5 hebt. ga ja maar schelden.
ik heb dit soort gedrag vaak in inrichtingen gezien bij debielen die boos werden omdat ze probeerden een vierkant in een rond gat te duwen. Jouw gedrag lijkt daar heel erg op.
ook zij begonnen te schelden en te kwijlen, meestal glimlachten de zusters dan en stelden hem gerust. ik zou naar je moeder gaan en vragen of zij hetzelfde bij jou doet.
Ik zou mezelf natuurlijk kunnen verlagen naar jouw niveau en gaan vertellen over de snor die je zusje heeft en de microsopische groote van jouw geslachtorgaan, maar ik heb daar geen zin in.
Tot ziens Swort. :zwaai:
het probleem met jou is ,niet afgeveegd kruisvaardersreetje, dat jouw microscopisch breintje niet in staat is om enige argumentatie te ontwikkelen en er ook niet in slaagt om informatie te begrijpen!!!
Trouwens de enigste vierkant die ooit door een rond gat is geraakt heeft plaatsgevonden tijdens jouw geboorte, ondanks een keizersnede waren de dokters verplicht jouw grote holle hoofdje tot een kleiner vierkantje te meppen om jouw alsnog via je moederlijke anus op de wereld te brengen!
Ik hoop dat deze "opheldering" enige soelaas brengt in jouw pover bestaan op deze godvergeten aardkloot!
See ya and dont wanna be ya !!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.