Bekijk originele versie : Trouwen op huwelijkse voorwaarden..geen echte liefde???!
Missynajat
14-09-2003, 18:15
Dames en Heren
Hoe denken jullie erover; trouwen op huwelijkse voorwaarden. Stel je voor, je bent al maanden samen. Helemaal gelukkig en dolverliefd op elkaar. Dan begint het serieus te worden en zijn van plan om met elkaar te trouwen. Dan begint hij/zij plotseling over huwelijkse voorwaarden. Begin je dan te twijfelen aan zijn/haar liefde voor jou, of ga je ermee akkoord?
Stelling: Trouwen op huwelijkse voorwaarden is geen echte liefde.
Missynajat
14-09-2003, 22:38
Het loopt nog niet zo vlot met deze discussie. Laat ik de vraag anders formuleren: Stel: je partner wil met je trouwen, indien het op huwelijkse voorwaarden gebeurd. ga jij ermee akkoord???
RitaMaria
14-09-2003, 22:43
Origineel gepost door Missynajat
Dames en Heren
Hoe denken jullie erover; trouwen op huwelijkse voorwaarden. Stel je voor, je bent al maanden samen. Helemaal gelukkig en dolverliefd op elkaar. Dan begint het serieus te worden en zijn van plan om met elkaar te trouwen. Dan begint hij/zij plotseling over huwelijkse voorwaarden. Begin je dan te twijfelen aan zijn/haar liefde voor jou, of ga je ermee akkoord?
Stelling: Trouwen op huwelijkse voorwaarden is geen echte liefde.
Hoi Missynajat..
Ik heb over dit onderwerp talloze discussies gehad..
het enige waarmee ik je kan geruststellen is dat dit in de
Islam verplicht is..het is 7aram om te trouwen in gemeenschap
van goederen...
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt gehad, en dat je
beter met de keuze van je partner kan omgaan.
Liefs Rita :zwaai:
Missynajat
14-09-2003, 22:56
Origineel gepost door RitaMaria
Hoi Missynajat..
Ik heb over dit onderwerp talloze discussies gehad..
het enige waarmee ik je kan geruststellen is dat dit in de
Islam verplicht is..het is 7aram om te trouwen in gemeenschap
van goederen...
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt gehad, en dat je
beter met de keuze van je partner kan omgaan.
Hoi Rita,
Ten eerste, mijn excuses indien ik de indruk heb gewekt dat deze stelling op mij gebasseerd is. Dat is namelijk niet zo. Kun je misschien met een soera aantonen, waarom het verplicht is. Het is dus volgens de Islam verplicht om op huwelijkse voorwaarden te trouwen? Bedoel je dat te zeggen?
sahila2002
14-09-2003, 22:59
Dag meid,
Het ligt eraan wat de huwelijksvoordwaarden zijn, als hij het beste voor mij zoekt ok. Maar als ik zie dat hij onozele voorwaarden steld ok dan is het een ander verhaal. ;)
Missynajat
15-09-2003, 13:32
Origineel gepost door Lalla-Tarifescht
Trouwen op huwelijkse voorwaarden Geen echte lIefde BULLSHIT.... er zijn verschillende redenen om te trouwen op huwelijkse voorwaarden.... Hoge schulden van hem / haar (ivm een auto bv. die hij niet meer heeft/.. ivm zijn verleden (verslaving en of derg...) HIj heeft bv. een eigen zaak... die failliet kan gaan (alles kan dit is Dounja) stel dat hij dan failliet gaat en je bent niet op huwelijkse voorwaarden getrouwd... dan is ook jou evt. inkomen naar de klote.... en heb je beide niets meer!
Ik hoorde laatst dat een huwelijk niet doorging omdat een jongen op huwelijkse voorwaarden wilde trouwen.. hij had nl. een superdure auto een gekocht huis op zijn naam... en nog wat andere zeer waardevolle dingen...... waar hij superhard voro gewerkt. had... ik kan me heel goed voorstellen dat hij dat veilig wilde stellen..... hij trouwt toch met die meid... is dat geen echte liefde.... .... Haar moeder kwam er tussen en ging stoken dat was het einde van hen relatie!!!!!
Dag plaatsgenoot, ja je spreekt duidelijke taal. Maar als het daadwerkelijk echte liefde was zou die jongen dan niet het uiterste doen om toch met die meid te kunnen trouwen. En ja als de mama's ertussen komen dan begint het gatar te worden. Maar, ik vraag me nog steeds af; Stelt de Islam trouwen op voorwaarden verplicht. Je neemt toch het zekere voor het onzekere. Je denkt toch diep van binnen..stel dat.. Dus je bent niet 100% zeker van het huwelijk?
Ik persoonlijk vind dat het wel kan. Het ligt eraan met welke achterliggende reden het wordt voorgesteld. Als het inderdaad zo is dat hij/zij een bedrijf voert of ergens anders in investeerd, dan kan ik wel begrijpen dat iemand dat wil doen. Maar waarom op voorwaarden trouwen als je tegenover elkaar je liefde betuigd? Ik vind het geen echte liefde als je trouwt op voorwaarden om het risico te beperken tegen scheiding.
RitaMaria
16-09-2003, 13:56
Origineel gepost door Missynajat
Hoi Rita,
Ten eerste, mijn excuses indien ik de indruk heb gewekt dat deze stelling op mij gebasseerd is. Dat is namelijk niet zo. Kun je misschien met een soera aantonen, waarom het verplicht is. Het is dus volgens de Islam verplicht om op huwelijkse voorwaarden te trouwen? Bedoel je dat te zeggen?
Hoi hoi,
It's ok.. :)
Maar ik bedoel meer dat het niet is toegestaan , om in
gemeenschap van goederen te trouwen (in de Islam)..ik zal dit
opzoeken, en plaatsen, oke??
Maar kun jij 'zeggen' wat jij vindt van beide?..de voor-en nadelen bv..
waarom mag je niet alles delen, mits je geen schulden hebt?
je gaat er toch vanuit dat je samen blijft??
Liefs Safia
RitaMaria
16-09-2003, 14:00
Origineel gepost door Lalla-Tarifescht
Trouwen op huwelijkse voorwaarden Geen echte lIefde BULLSHIT.... er zijn verschillende redenen om te trouwen op huwelijkse voorwaarden.... Hoge schulden van hem / haar (ivm een auto bv. die hij niet meer heeft/.. ivm zijn verleden (verslaving en of derg...) HIj heeft bv. een eigen zaak... die failliet kan gaan (alles kan dit is Dounja) stel dat hij dan failliet gaat en je bent niet op huwelijkse voorwaarden getrouwd... dan is ook jou evt. inkomen naar de klote.... en heb je beide niets meer!
Ik hoorde laatst dat een huwelijk niet doorging omdat een jongen op huwelijkse voorwaarden wilde trouwen.. hij had nl. een superdure auto een gekocht huis op zijn naam... en nog wat andere zeer waardevolle dingen...... waar hij superhard voro gewerkt. had... ik kan me heel goed voorstellen dat hij dat veilig wilde stellen..... hij trouwt toch met die meid... is dat geen echte liefde.... .... Haar moeder kwam er tussen en ging stoken dat was het einde van hen relatie!!!!!
Ik denk dat bovenstaande een van DE redenen is waarom de Islam
trouwen in gemeenschap van goederen verbiedt; om (beide) partners
te beschermen van (...) leed.
RitaMaria
16-09-2003, 14:03
Origineel gepost door Safia21
waarom mag je niet alles delen, mits je geen schulden hebt?
je gaat er toch vanuit dat je samen blijft?? Liefs Safia
Niets is zeker.. ;)
Ik denk dat bovenstaande een van DE redenen is waarom de Islam
trouwen in gemeenschap van goederen verbiedt; om (beide) partners
te beschermen van (...) leed.
Ik wil graag bronnen
Niets is zeker.. ;)
Er is maar een iets dat mijn man en ik kan scheiden en das de dood, mocht hem iets gebeuren la7fad, dan blijf ik voor de rest van mijn leven alleen
Liefs Safia
RitaMaria
16-09-2003, 14:34
Er is maar een iets dat mijn man en ik kan scheiden en das de dood, mocht hem iets gebeuren la7fad, dan blijf ik voor de rest van mijn leven alleen
Liefs Safia
Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb ook een partner waar ik
zielsveel van houd ;)
Maar zeg nooit nooit, dat bedoel ik met bovenstaande te zeggen.
(plannen voor de toekomst, Quote; mocht hem iets gebeuren....
voor de rest van mijn leven alleen..., is niet nodig..)
RitaMaria
16-09-2003, 14:35
Ik wil graag bronnen
Okie :D
Okie :D
Nou?? :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.