Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vriendin overleden...

Pagina's : [1] 2 3

m0cr0_007
03-05-2007, 23:26

zeer goede nederlandse vriendin van mij is overleden ze was pas 20, echt uit het niets ze was al een tijdje hartpatiënte ik vraag me af hoe moet je hiermee omgaan, aangezien ze atheïste is...ik mag geen doua tog doen etc... :(:(

m0cr0_007
03-05-2007, 23:32
niemanddddd?:(

anisanisa
03-05-2007, 23:34
ik durf het niet te zeggen meid,maar het blijft een mens of ze nou moslim was of niet,als een dierbaar persoon overlijd is dat altijd pijnlijk ongeacht wat haar religie was! ik wens je veel sterkte meid!

Madeliefje
03-05-2007, 23:38
zeer goede nederlandse vriendin van mij is overleden ze was pas 20, echt uit het niets ze was al een tijdje hartpatiënte ik vraag me af hoe moet je hiermee omgaan, aangezien ze atheïste is...ik mag geen doua tog doen etc... :(:( wat betekent dat woord?? (Meid ik wens je toch heel veel sterkte, het was tenslotte wel je vriendin).

m0cr0_007
03-05-2007, 23:39

uiteraard maar ik wil graag weten wat de Islam hierover zegt...dat is namelijk de leidraad en al helemaal over de dood zoals nu :( bedankt dames madeliefje: dat ze dus niet geloofde in Allah/God ofzo

Insania
03-05-2007, 23:39
Veel sterkte !

m0cr0_007
03-05-2007, 23:43
bedankt!!!

zina550
03-05-2007, 23:45
ik wens je echt heel erg veel sterkte hiermee helaas kan ik niet meer voor je doen.

m0cr0_007
04-05-2007, 09:57
Wij als moslims moeten weten dat ze als een kafiera is gestorven. En wij weten wat Allah hun heeft beloofd, de Eeuwige Hel en de bestraffing van het graf, zoals Hij Ta'ala ons onderwezen heeft in zijn Koran en de Soenah van zijn profeet sallallahu 'alayhi wa sallam. Als moslim moet je trouwens een kafier ook als een kaafier bestempelen en niet aan hun geloof twijfelen! ps; In islam bestaat ook het concept van wala wal bara. Wat ook inhoudt dat jij als een moslim nooit een kafiera als een hartsvriend kunt hebben. Hoe kun je iemand lief hebben die koefr verricht? Wij moeten deze dingen in een ongelovige haten volgens onze deen meid. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 1. ik heb geen hartsvriendinnen, noch moslim noch kafier 2. ik zei dat het een goede vriendin is, bovendien zijn wij Allah(swt) niet dus pas op met van te voren al te gaan oordelen jij weet niet hoe ze heeft geleefd...ik zeg dit omdat ze gewoon een heel goed mens is en ja idd ze is geen moslim maar ze was dan ook zeer jong, het is heel makkelijk te praten als je in een moslimgezin bent geboren of wordt geconfronteerd met religie waardoor je je erin gaat verdiepen

Miranda_yasmine
04-05-2007, 10:11
zeer goede nederlandse vriendin van mij is overleden ze was pas 20, echt uit het niets ze was al een tijdje hartpatiënte ik vraag me af hoe moet je hiermee omgaan, aangezien ze atheïste is...ik mag geen doua tog doen etc... :(:( Salaam, Ik wens je heel veel sterkte toe...om iemand te moeten verliezen doet altijd pijn. Ik vind niet dat je minder verdriet mag of kan hebben omdat ze geen moslima was. Verwerk het idd op je eigen manier als hoe jij dat wil en dat jij je eigen er lekker bij voelt. Mijn aller beste vriendin is 2 dagen geleden haar neefje verloren dus ook ik maak het nu een beetje mee(doordat ik zo goed bevriend met haar ben) Ik steun haar zoveel mogelijk,en sta voor haar klaar meer kan ik op het moment ook niet doen. Meissie doe het rustig aan...en voor al je goede daden word je beloond insha allah. sterkte :kus:

Miranda_yasmine
04-05-2007, 10:18
Wij als moslims moeten weten dat ze als een kafiera is gestorven. En wij weten wat Allah hun heeft beloofd, de Eeuwige Hel en de bestraffing van het graf, zoals Hij Ta'ala ons onderwezen heeft in zijn Koran en de Soenah van zijn profeet sallallahu 'alayhi wa sallam. Als moslim moet je trouwens een kafier ook als een kaafier bestempelen en niet aan hun geloof twijfelen! ps; In islam bestaat ook het concept van wala wal bara. Wat ook inhoudt dat jij als een moslim nooit een kafiera als een hartsvriend kunt hebben. Hoe kun je iemand lief hebben die koefr verricht? Wij moeten deze dingen in een ongelovige haten volgens onze deen meid. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Salaam, Ik ben een ned moslima alhamdoelillah en het doet me pijn als ik dit zo lees. Heel mijn fam is dus nederlands en geen van alle bekeerd tot de islam net als mij. Maar wat ik dan zo lees wat jij typt krijg er de kriebels van...ik zou nooit mijn fam kunnen bestempelen of haten omdat ze niet volgens de islam leven. Ik zal altijd van ze blijven houden tot aan hun dood,wat ze ook voor geloof hebben. En sterker nog,ik zal als ze ooit op een sterfbed komen of zullen overlijden erbij zijn insha allah. masalema

Mozhima1
04-05-2007, 10:18
Wij als moslims moeten weten dat ze als een kafiera is gestorven. En wij weten wat Allah hun heeft beloofd, de Eeuwige Hel en de bestraffing van het graf, zoals Hij Ta'ala ons onderwezen heeft in zijn Koran en de Soenah van zijn profeet sallallahu 'alayhi wa sallam. Als moslim moet je trouwens een kafier ook als een kaafier bestempelen en niet aan hun geloof twijfelen! ps; In islam bestaat ook het concept van wala wal bara. Wat ook inhoudt dat jij als een moslim nooit een kafiera als een hartsvriend kunt hebben. Hoe kun je iemand lief hebben die koefr verricht? Wij moeten deze dingen in een ongelovige haten volgens onze deen meid. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Topicstartser, Sterkte gewenst met het verlies van je vriendin en de vrienschap die je zult missen. UM INTISARE, Ik kan het niet met jou eens zijn. Ik heb een kafier vriendin, die beter in haar doen en laten is dan enkele zogenaamde moslimas die ik ken. Ik hou van haar omwille onze innige vriendschap en als zij er ooit niet meer zou zijn, dan zou ik daar heel veel verdriet van hebben ondanks dat ik weet dat zij niet het woord van allah swt heeft gevolgd in haar leven. Haar hart, haar leefwijze en gewoontes is beter dan enkele moslimas die ik ken. En allah swt. weet het het beste. Ghier inschallah.

nana_
04-05-2007, 10:23
Wij als moslims moeten weten dat ze als een kafiera is gestorven. En wij weten wat Allah hun heeft beloofd, de Eeuwige Hel en de bestraffing van het graf, zoals Hij Ta'ala ons onderwezen heeft in zijn Koran en de Soenah van zijn profeet sallallahu 'alayhi wa sallam. Als moslim moet je trouwens een kafier ook als een kaafier bestempelen en niet aan hun geloof twijfelen! ps; In islam bestaat ook het concept van wala wal bara. Wat ook inhoudt dat jij als een moslim nooit een kafiera als een hartsvriend kunt hebben. Hoe kun je iemand lief hebben die koefr verricht? Wij moeten deze dingen in een ongelovige haten volgens onze deen meid. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Moslims moeten ook zorgvuldig omgaan met iemands gevoelens. Zij is net haar vriendin verloren en jij plaatst een stuk gevoelloze tekst. Het is misschien wel de waarheid maar je had haar ook sterkte kunnen wensen. m0cr0_007 veel sterkte meisje het is moeilijk maar hopelijk kun je dit verwerken en haar familie ook.

babyvanbelisma
04-05-2007, 10:27
Salaam, Ik ben een ned moslima alhamdoelillah en het doet me pijn als ik dit zo lees. Heel mijn fam is dus nederlands en geen van alle bekeerd tot de islam net als mij. Maar wat ik dan zo lees wat jij typt krijg er de kriebels van...ik zou nooit mijn fam kunnen bestempelen of haten omdat ze niet volgens de islam leven. Ik zal altijd van ze blijven houden tot aan hun dood,wat ze ook voor geloof hebben. En sterker nog,ik zal als ze ooit op een sterfbed komen of zullen overlijden erbij zijn insha allah. masalema Ik ben ook een Nederlandse moslima en ik begrijp jou helemaal. Dat soort woorden doet mij ook pijn.

schatje26
04-05-2007, 10:28

@Topicstarters wens je veel sterkte met het verwerken van het verlies van je vriendin! @um_intisare ben het niet met je eens wat je schrijft de enige die kan oordelen en straffen is allah swt!

Pagina's : [1] 2 3