Bekijk originele versie : Eenderde Israëliërs wil liquidatie Arafat
Eenderde Israëliërs wil liquidatie Arafat
In Israël is onlangs een onderzoek gehouden naar de meningen over Arafat. De opiniepeiling is vandaag gepubliceerd in de krant Yediot Aharonot. Daaruit blijkt dat zeker één op de drie Israëliërs de Palestijnse leider Arafat liever dood dan levend ziet. Op de vraag "Wat moet er gebeuren met Arafat?", antwoordde 37 procent dat de leider van de Palestijnen moet worden geliquideerd.
Daarnaast is nog eens bijna een kwart van de Israëliërs, 23 procent, voor het verwijderen van Arafat uit de Palestijnse gebieden. Twintig procent van de ondervraagden wil dat de Palestijn blijft vastzitten in zijn hoofdkwartier in Ramallah, zoals nu al ruim één jaar het geval is. Een kleine vijftien procent van de ondervraagden is van mening dat Arafat zich vrij moet kunnen bewegen en dat Israël weer met hem moet gaan praten over vrede.
Indien Arafat inderdaad zou worden geliquideerd, dan vreest één op de vier Israëliërs dat het geweld tegen Israël zal blijven toenemen. Echter, net zoveel mensen denken dat de situatie erdoor juist verbetert.
Bron: Telegraaf
Dus 1/3 van de joden willen vrede bereiken door Arafat te liquideren. Leven er dan zoveel domme joden in dat gebied? Is hun domheid misschien de reden dat ze nooit hebben begrepen dat je andermans land niet moet stelen, en de bewoners ervan niet moet gijzelen, martelen en liquideren.
Eenderde van de Israeliers wil een gekozen leider liquideren?
En dan zitten hier nog figuren als Corrie en Danielle die schreeuwen dat de Israeliers "onschuldig" zijn.
Origineel gepost door FEALTJE
Eenderde van de Israeliers wil een gekozen leider liquideren?
En dan zitten hier nog figuren als Corrie en Danielle die schreeuwen dat de Israeliers "onschuldig" zijn.
In ieder geval zou je wel de conclusie kunnen trekken dat 2/3 van de Israëlisch, dat is een ruime meerderheid van 66%, TEGEN de liquidatie van Arafat is. Als een dergelijk grote meerderheid voor de vrede zou zijn is hebben we toch een mooie basis om verder te praten.
Ik kan me best voorstellen dat de cijfers onder de Palestijnen ook zo liggen, want daar zijn de meesten al het gezeik ook al lang zat. Het is volgens mij best mogelijk dat 1/3 van de Palestijnen echt geen vrede wil maar 2/3 wel.
babyvanbelisma
15-09-2003, 10:47
Vandaag stond er in de krant dat een of andere minister in israel het ook wel okee vond om hem gewoon af te maken in plaats van het land uit te zetten...... Wat denken die mensen nou? Dat ze vrede krijgen door moord? Echt ze moeten hun prioriteiten eens op een rijtje gaan zetten daar....
Origineel gepost door babyvanbelisma
Vandaag stond er in de krant dat een of andere minister in israel het ook wel okee vond om hem gewoon af te maken in plaats van het land uit te zetten...... Wat denken die mensen nou? Dat ze vrede krijgen door moord? Echt ze moeten hun prioriteiten eens op een rijtje gaan zetten daar....
Daar heb je helemaal gelijk in. En dat geld voor zowel de radicale Israëlisch als voor de radicale Palestijnen
Origineel gepost door Defender
Tegen liquidatie wil nog niet zeggen met hem in zee gaan...
Nee maar het wil waarschijnlijk wel zeggen dat 66% van de Israélisch het geweld (van beide zijden) zo onderhand zat is en gewoon vrede wil.
babyvanbelisma
15-09-2003, 11:10
Ja logisch toch?
Veel geweldplegende palestijnen willen ook vrede maar hebben een verkeerde manier waarop ze het willen bereiken..
Origineel gepost door Peej
In ieder geval zou je wel de conclusie kunnen trekken dat 2/3 van de Israëlisch, dat is een ruime meerderheid van 66%, TEGEN de liquidatie van Arafat is. Als een dergelijk grote meerderheid voor de vrede zou zijn is hebben we toch een mooie basis om verder te praten.
Ik kan me best voorstellen dat de cijfers onder de Palestijnen ook zo liggen, want daar zijn de meesten al het gezeik ook al lang zat. Het is volgens mij best mogelijk dat 1/3 van de Palestijnen echt geen vrede wil maar 2/3 wel.
Om precies te zijn: Het gaat om 37% van de israeli`s die liquidatie van Arafat steunt. Je bent dan maar 14% verwijderd van een meerderheid.
Tja het glas is half leeg of half gevuld.
Bij sommige hier aanwezig kan volgens mij een gen-defect gevonden worden. Een te dominant negaviteits gen, ernstige afwijking trouwens. je wordt er namelijk zwaar depressief van.
maar goed, er schijnt binnen kort een medicijn voor op de markt te komen. (niet in het ziekenfons)
Mee eens, net zo goed als dat de Israelische soldaten daar niet voor hun lol zitten of om kinderen dood te schieten, maar om Arafat en cie onder de duim te houden.
Het probleem is de paar procent rotte appelen: extremistische Arabieren en extremistische Joden, dat garen spint bij deze situatie. Er moet zo snel mogelijk een Palestijnse staat komen, die Israel erkent...die zal ook door Israel erkend worden. Pas als de palestijnen baas in eigen huis kunnen zijn en zich met hun werkelijke problemen bezig kunnen houden, in plaats van met Israel, kan er vrede komen.
Dus niet onder Arafat en/of Hamas. Zij staan die staat in de weg, en moeten daarom zo snel mogelijk worden opgeruimd.
weer zo'n kromme zionistische redenering, we ruimen de PLO en Hamas op en zorgen voor een marionetten-regering die de joodse staat erkent en naar de p.ijpen danst van Sharon&Co!
hahahahahh deflowerdje toch, wishfull thinking jongen
:zwaai: Sword
Vind het best dom dat ze denken aan een liquidatie, ik bedoel maar, stelletje moordenaars dat ze zijn...
Maar enfin, al zouden ze Arafat ombrengen, morgen hebben de palastijnen weer een nieuwe leider.
Origineel gepost door Ali_Z
Eenderde Israëliërs wil liquidatie Arafat
In Israël is onlangs een onderzoek gehouden naar de meningen over Arafat. De opiniepeiling is vandaag gepubliceerd in de krant Yediot Aharonot. Daaruit blijkt dat zeker één op de drie Israëliërs de Palestijnse leider Arafat liever dood dan levend ziet. Op de vraag "Wat moet er gebeuren met Arafat?", antwoordde 37 procent dat de leider van de Palestijnen moet worden geliquideerd.
Daarnaast is nog eens bijna een kwart van de Israëliërs, 23 procent, voor het verwijderen van Arafat uit de Palestijnse gebieden. Twintig procent van de ondervraagden wil dat de Palestijn blijft vastzitten in zijn hoofdkwartier in Ramallah, zoals nu al ruim één jaar het geval is. Een kleine vijftien procent van de ondervraagden is van mening dat Arafat zich vrij moet kunnen bewegen en dat Israël weer met hem moet gaan praten over vrede.
Indien Arafat inderdaad zou worden geliquideerd, dan vreest één op de vier Israëliërs dat het geweld tegen Israël zal blijven toenemen. Echter, net zoveel mensen denken dat de situatie erdoor juist verbetert.
Bron: Telegraaf
Dus 1/3 van de joden willen vrede bereiken door Arafat te liquideren. Leven er dan zoveel domme joden in dat gebied? Is hun domheid misschien de reden dat ze nooit hebben begrepen dat je andermans land niet moet stelen, en de bewoners ervan niet moet gijzelen, martelen en liquideren.
om te beginnen, vind ik jou ook dom.
heb jij soms die enquete gehouden, nee? wie zegt dat het geen propaganda is? mischien bestond de enquete wel uit meerkeuze vragen, a arafat doodschieten, b arafat opblazen, c arafat vergassen...
ga ook maar goed de geschiedenis leren wie heeft er nou land gestolen? en als de joden dom zijn, dan zijn die palestijnen ne t zo dom!
Jer moet niet proberen dingen in mijn mond te leggen die ik niet zeg, kikkerzwaard. Leren ze dat op je Koranschool?
Ik denk dat het voor Sharon ook snel afgelopen zl zijn na de val van Arafat en de aanzet tot een echte palestijnse staat. Zo is het meestal met militairen in de regering, kijk naar churchill. Als het vrede is, vergeet iedereen weer waar ze voor nodig waren...niet dar dat erg is....
die vergelijking snijdt geen hout deflowerdje! alweer een triest dieptepunt in jouw al zo lamentabele argumentatie om de schuld volledig in de schoenen te schuiven van de Palestijnen!
:zwaai: Sword
wow, 2/3e van de israeliërs zijn tegen het liquideren van Arafat....maar ik denk dat dat voor veel bekrompenen hier niks uitmaakt en dat ze deze grote groep net zo goed dood willen...
Origineel gepost door PeterN
wow, 2/3e van de israeliërs zijn tegen het liquideren van Arafat....maar ik denk dat dat voor veel bekrompenen hier niks uitmaakt en dat ze deze grote groep net zo goed dood willen...
Ik snap niet hoe het liquideren van een trillende bejaarde de oplossing is voor Het Conflict.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.