Bekijk originele versie : Laatste Maanden Van Mijn Leven
Salaam Mensen...
Misschien op mij van toepassing..maar i.v.m. yasmina in dit geval.. :D
Maar ik heb het over het échte leven..stel dat je van je dokter (s) te horen krijgt dat je maar een paar maanden nog te leven hebt...
Dit wens ik niemand toe..maar dit is geen fantasie wat ik hier schrijf..
Maar keiharde realiteit..dat bijna dagelijks aan één of meerdere personen vertelt wordt..
Bij de ene is dit te verwachten op korte termijn, omdat men ofwel aan een ongeneeslijke ziekte lijdt (kanker, AIDS,..) of in een terminale fase bevindt.
Maar je kan ook in zo'n zeer kritieke toestand komen..vb. bij een zwaar ongeval, verkeers of andere..
Stel voor..je hebt maar een paar maanden te leven..zou je dit voorval voor je ogen kunnen halen en proberen hier in te leven..
Wat zou je doen.....zou je heel lief worden voor anderen..zou je nu meer met de Islam of als je een andere godsdienst hebt met deze zich intens bezighouden..of als je niet gelovig bent, met iets anders bezighouden..
Je wordt hoe dan ook een ander iemand, die elk minuut bijna heilig vindt..of elk minuut als een jaar van pijn aanvoelt (bij kankerpijn)...
Lieve mensen...dit gebeurt dagelijks..het kan ook bij één van ons gebeuren..
Hoe lang je ook leeft..het is altijd een korte leven..wanneer je maar nog een paar maanden te leven hebt..
The_Jackal
29-07-2002, 13:26
je moet altijd leven als was het jouw laatste dag op aarde (ook wat de aanbidding van Allah betreft !)
Miss_Banana
29-07-2002, 13:29
...gaan bidden en bidden en bidden!!!
Elke dag op tijd en in de moskee. Want als je een gezamelijk gebed doet, dan telt dat 27 keer vaker mee dan als je het alleen doet. Ik zou Allah (swt) vergiffenis vragen voor alle slechte dingen die ik heb gedaan in mijn leven.
Ik zou een lening afsluiten voor een paar 1000 Euro en mijn ouders geheel verzorgd naar El Hadj sturen. En als ik nog genoeg tijd over heb dan zou ik zelf ook met ze meegaan. Mocht ik dan nog genoeg tijd hebben dan zou ik nog 3 keer naar El Hadj gaan. 1 keer voor mijn opa, 1 keer voor mijn overgrootoma (die dit jaar is overleden) en 1 keer voor mijn beste vriendin ( die 2 jaar geleden is overleden).
Wat zou jij doen, Mohammed Justice?
The_Jackal
29-07-2002, 13:37
ik dacht dat het niet toegelaten is om via een lening naar de hadj te gaan
Miss_Banana
29-07-2002, 14:02
Origineel gepost door The_Jackal
ik dacht dat het niet toegelaten is om via een lening naar de hadj te gaan
Volgens mij zijn er genoeg mensen die met de overwaarde van hun hypotheek (of i.d.) naar Mecca zijn getrokken.
Er zullen ook mensen tussen zitten die een appeltje voor de dorst hadden liggen, maar als je dat appeltje niet hebt en je hebt nog maar een paar maanden te leven. wat moet je dan?
Eén van de vijf zuilen is toch dat je naar Mecca moet? Dan maar met een lening!
LELIJKERD
29-07-2002, 14:05
Origineel gepost door Miss_Banana
Volgens mij zijn er genoeg mensen die met de overwaarde van hun hypotheek (of i.d.) naar Mecca zijn getrokken.
Er zullen ook mensen tussen zitten die een appeltje voor de dorst hadden liggen, maar als je dat appeltje niet hebt en je hebt nog maar een paar maanden te leven. wat moet je dan?
dat heb je fout
als men het geld erniet voor heeft dan is die gene vrijgesteld en hoeft hij of zij niet naar Mekka te gaan
dus het sluiten van een hypotheek is den boze !
ik vraag me af vanwaar je die interpretatie hebt
The_Jackal
29-07-2002, 14:05
Origineel gepost door Miss_Banana
dan is het jouw familie en/of vrienden die jou zoiets moeten betalen,
in de meeste gevallen doen ze dat dan ook
leningen zijn sowieso slecht (tenzij renteloze leningen, maar dat weet ik niet zeker of het zelfs dan toegelaten is)
Miss_Banana
29-07-2002, 15:18
Origineel gepost door LELIJKERD
dat heb je fout
als men het geld erniet voor heeft dan is die gene vrijgesteld en hoeft hij of zij niet naar Mekka te gaan
dus het sluiten van een hypotheek is den boze !
ik vraag me af vanwaar je die interpretatie hebt
Die interpretatie heb ik vanuit mijn omgeving, waar anders! Ik zal je eerlijk vertellen dat ik niet wist dat het niet toegestaan is om een lening af te sluiten om de bedenvaart te maken.
Weer wat geleerd vandaag!
LELIJKERD
29-07-2002, 15:26
Oke meid, by the way, nice pictures ;)
Miss_Banana
29-07-2002, 16:12
Origineel gepost door LELIJKERD
Oke meid, by the way, nice pictures ;)
By the way: THANX! :D
IEDEREEN DIE OOIT CHRONISCH ZIEK IS GEWEEST, WEET DAT GEZONDHEID HET ALLERBELANGRIJKSTE IN HET LEVEN IS.
ALLES IN DIT LEVEN HEEFT IMMERS TWEE KANTEN, WAARBIJ WE MOETEN BESEFFEN DAT HET NOOIT DE MAKER MAAR ALTIJD DE GEBRUIKER IS DIE IETS GOED OF SLECHT MAAKT..
The_Jackal
29-07-2002, 18:00
Origineel gepost door kelly
Ik zou er zelf een einde aan maken..... het idee al dat ik over een paar maanden dood ga. De gedachte al!!! ik weet dat niet iedereen er mee eens is, maar dat respecteer ik..... dit doe ik alleen als ik ongeneeselijk ziek ben, en pijn lijd........
jeetje ik krijg nu al kippevel als ik eraan denk ehhhhh
zelfmoord is een grote zonde (enkel geldig als je moslima bent !!!)
ALS WE DE STATISTIEKEN ER ECHTER OP NASLAAN BLIJKT DAT BIJNA IEDEREEN ER VROEG OF LAAT MEE TE MAKEN ZAL KRIJGEN.
DE LANGE REIS VAN HET ONTWAKEN IS NA UW GEBOORTE OP AARDE BEGONNEN
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.