Bekijk originele versie : de positie van de MAN in de marokkaanse cultuur.
De jongens in de islam schijnen zich precies ongenaakbaar te voelen. Als het om overtredingen gaat van islamitische regeltjes (geschreven of ongeschreven)
Altijd de eerste om een vinger uit te steken...Maar kijken nooit nr zichzelf
Groot gelijk heb je ze overtreden bijna alle regels van de islam zoals uitgaan naar discotheken,café,sex voor het huwelijk,alcohol,roken,.....
Als een marokkaanse meid zoeits doet word ze direkt beschouwd als een h o er.
Dat die bruine apen eerst naar hun eigen kijken ze zijn zelf verkeerd bezig.
Ik probeer ook het kaf van het koren te scheiden. Maar ben nog niet veel koren tegen gekomen.
De schijnheiligen zijn diegene die de islam zwartmaken.
AANGEZIEN DE MANNEN HUN NIET SCHIJNEN TE VERDEDIGEN NEEM IK AAN DAT ZE MIJ GELIJK GEVEN.
Greetz
MisterChiCo
30-07-2002, 18:23
hmm..het ligt meestal niet aan de jongens zelf die misbruik maken van hun vrijheid... maar aan de ouders die de vrijheid beperken voor jongens en meisjes .... :rolleyes: ....ook al horen de jongens even streng zich aan de islam te houden......
hoe dan ook ik vind dat de ladies and gentlemens gelijke rechten moeten hebben ..pffff vind de mannen dus wel heel erg laag denken als ze vinden dat 'zij' alleen maar mogen 'leven '....
But that's just me ...:D
Soumayaa
13-08-2002, 13:45
ik moet me echt stom lache om dit soort zinloze discussies
die gewoon nergens op slaan en je ook nergens naar toe leidden!
dit soort discussies worden duizende xeren hervat!
jullie komen gewoon met verkeerde ervaringen de forum op!
ik heb helemaal geen zin om nog een x een heel verhaal te vertellen want het zal toch niet tot je door dringen!
moge allah over je waken
mvg
ten eerste iedereen heeft andere ervaringen....
en forums zijn gemaakt om verschillende meningen met elkaar te delen...(blijkbaar lukt dit niet)
dus daarom ben ik zo vriendelijk geweest om je erop te wijzen dat ervaringen nooit verkeerd kunnen zijn....
je hebt wel leuke en minder leuke ervaringen maar die zijn NOOIT verkeerd
btw ik scheer niemand maar dan ook niemand over 1 kam.
Dat kan je en mag je alleen als je iedereen kent en dat kan dus ni.
Ik heb helemaal geen vooroordelen, mr in mijn ervaringen kom ik alleen maar zulke kerels tegen en dat wil al hééél wat zeggen NIETWAAR!
p.s: het is misschien een veelbesproken topic voor jullie; maar ik ben hier maar net en wou eens lekker men zegje doen. nah!
dus ofwel heb je er iets zinnigs over te zeggen ofwel rot je maar op.
Greetz
Van mannen wordt meer geacepteerd dan van de vrouwen. Maar bekijk het eens anders, de vrouwen worden gezien als het juweel van het gezin, daar moet je toch ook veel zuiniger op zijn?
Een man....is gewoon een man :rolleyes:
:zwaai:
Rajaa....
je inbox zit te vol....legen!!!
Wat ik bedoel is dat door de tand des tijds de islam meer een mannen godsdienst is geworden. Mannen mogen en kunnen alles en vrouwen niets zij worden aan de leiband gehouden.
de mannen (mis)gebruiken dit geloof doordat ze het gevoel hebben dat ze mogen doen en laten wat ze willen. Alhoewel dit helemaal niet volgens de islam mag.
En aangezien BIJNA alle mannen in de islam dit doen vinden ze het blijkbaar niet zo erg om deze regels te overtreden en dan tegen vrouwen te zeggen dat ze S.LET.TE.N en slechte moslimas zijn als zij dat doen.
Daarbij worden mannen niet op het matje geroepen als zij dit doen.
En vrouwen constant; zij moeten dan bij wijze van spreken heropgevoed worden?!
Ik hoop dat je zelf slim genoeg bent om in te zien dat er iets goed verkeerd zit.
Er wordt met 2 maten gewogen
En zoals ik al zei scheer ik niet alle mannen over 1 kam. Dat heb ik al duidelijk gemaakt. De rest zeggen dat ze moslims zijn terwijl ze dat niet zijn; zij verloederen op lange termijn de islam.
Leef & laat leven.
Greetz
Soumayaa
22-08-2002, 10:58
Origineel gepost door el moechoe
Ik weet niet waar je het over hebt, maar dat soort mannen ben ik nooit tegen gekomen, het zullen vast die achtergelopen baksels zijn maar die heb ik nooit in mijn omgeving leren kennen, en hoef ik zeker niet te leren kennen.
als ik ooit getrouwd ben inchallah, dan zullen mijn rechten en plichten even waard zijn als die van me vrouw...Ik weet niet wat hier zo ingewikkeld aan is...
kortom gezegd DE MAN EN VROUW ZIJN DE BAAS IN HUIS!!! :D
ma3a salama
wassim
kortom gezegd DE MAN EN VROUW ZIJN DE BAAS IN HUIS!!! :D
ma3a salama
ik wil hier nog eens de nadruk op leggen!
el moechoe vind het tof dat je er zo over denkt, maar dan ben je maar 1 van de weinige.
je vraagt jezelf af...waar didl het over heeft..
maar weet je ik begrijp didl's standpunt perfect..
de meeste mannen (niet allemaal)
eens dat ze getrouwd zijn voelen zij zich "verplicht" om de vrouw te heropvoeden.
Is ontzettend stom.....maar zeer waar
thala
bouzabula
22-08-2002, 11:23
Wamen ,
Ben jij dat op die Foto???
Bij je profiel
bouzabula, ja dat is zij op die avatar dat heeft ze al eerder een keer gezegd. WAMEN je lijkt echt sprekend op een aangetrouwde nicht van mij. Ik schrok echt toen ik die foto zag, ik dacht in het begin dat zij het was.
PS Wamen je bent een hele mooie meid.
Origineel gepost door diddl
Ik probeer ook het kaf van het koren te scheiden. Maar ben nog niet veel koren tegen gekomen.
De schijnheiligen zijn diegene die de islam zwartmaken.
DAAROM moeten de jongens/mannen die de Islaam wel serieus nemen, op een of andere manier, laten zien waar de Islaam voor staat. (vraag me niet hoe)
Men ziet alleen de "slechte" Marokaanse jongeren op straat en denken meteen dat iedere Marokaanse jongen zo inmekaar zit. Terwijl de "serieuze" Marokaanse rustig thuis zit, maar daar weten zij niks van.
De NLers denken dat de Marokanen hun eigen geloof niet serieus nemen, als ze zien wat er allemaal op straat gebeurd door de Marokaanse jongeren.
Waarom zouden zij ons of de Islaam dan wel serieus nemen?
(Zo denk ik dat zij denken).
xXx BouSSat :blauwkus:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.