Bekijk originele versie : Slaapritueel?!?
kindly_mom
01-05-2007, 20:29
Hey moeders, een vraagje!!!! Hoe doen jullie dat met jullie kids? Is er een speciale slaapritueeltje?! Dus eerst zingen dan in slaapzak en dan lamp uit , en weltrusten wensen?! Mijn zoontje slaapt heel makkelijk, dat is het probleem niet.. Maar hij slaapt heel onrustig , snachts doe ik de resterende slaapzakstof stevig vast maken onder de matras (zodat hij dan nie op zijn buik gaat draaien en vervolgens zijn eigen slaap wordt verstoort)
Overdag laat ik m gewoon 'los' en doet hij korte slaapjes, omdat hij telkens wakker word en dan op zijn buik gaat draaien waardoor hij dan maar besluit te gaan spelen :maf: hahahaha....
Hoe deden jullie dat? Doen jullie dat met jullie kids?!
Groetekes ;)
Ik probeer iedere dag hetzelfde te doen, wassen, tandenpoetsen, schone luier en pyama aan en dan slaapzak aan. Kusje geven en doua doen en dan in bed. Mijn dochter van een jaar slaapt in met speentje en gooit hem na een tijdje zelf uit bed.
Het maakt denk ik niet zo veel uit in welke volgorde als je maar zoveel mogelijk in zelfde volgorde doet dan herkent een kind dit en slaapt hij makkelijker in.
kindly_mom
01-05-2007, 20:53
ik heb wat problemen met het laten slapen van mijn zoontje op de kdv!!!! hier thuis is het gewoon anders... :(
op het kdv krijst hij iedereen bijelkaar... :kweetnie:
Gypsymeid
01-05-2007, 20:54
Ik heb absoluut geen slaapritueel, gewoon wanneer het tijd is voor laatste fles neem ik haar mee naar boven geef ik haar boven de fles en gaat ze slapen. Sinds 1 week heb ik groooooote problemen om haar naar bed te krijgen. En ze is erg onrustig geworden, ze eindigd sochtends en soms al binnen een uurtje bij het voeteinde op haar buikje en boven de dekens vandaan pppff. Vanmiddag moest ze om 14uur even dutje doen, kreeg haar pas 18uur naar bed. Hoe? nou, uiteindelijk ingebakerd in dekentje en wiegend door slaapkamer lopen. Vanacht zal ik het ook wel zo moeten doen... Zelfs al ga ik bij haar liggen kruipt zo boven haar dekens uit en gaat ze zich optrekken en haar bedje. Als ik haar naast me in mijn bed leg gaat ze schreeuwen en over me heen kruipen..... 2 dagen geleden sliep ze pas om 2uur nadat ik haar weer in slaap had gewiegd...
Gypsymeid
01-05-2007, 20:54
Oja en ze is bijna 10 mnd
ik heb wat problemen met het laten slapen van mijn zoontje op de kdv!!!! hier thuis is het gewoon anders... :(
op het kdv krijst hij iedereen bijelkaar... :kweetnie:
Houden zij daar aan het zelfde ritueel als jij?
kindly_mom
01-05-2007, 21:05
Houden zij daar aan het zelfde ritueel als jij?
jawel, maar ze zetten hem nie vast! dus vandaar :) en ik deed/doe dat wel ivm het gedraai in bed op zijn buik en dan weer zijn hoofd tegen de ledikant :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.