Bekijk originele versie : Marokko, Zou jij dit ervoor willen doen?
Hier zit ik dan:
Kenitrya in Kenitra, Marokko om 19.48h
Elk jaar, meestal zo rond januari (wanneer die vrieskou in NL echt je botten begint door te dringen), trek je het laadje met herinneringen aan marokko open: een prachtig land met bergen, zon, zee, vrolijke mensen... God wat is het daar toch mooi en vredig!
Later, rond juli/augustus, zit je er midden in. De eerste week geniet je volop en maak je je alleen druk of je op tijd een aardig kleurtje kan krijgen om te showen daar in Blank Nederland. De 2e week, terwijl je boodschappen doet met de ouders, zit je in de auto en staar je naar buiten, terwijl je het zweet van je voorhoofd afveegt. Zwarte plastic zakken, overal waar je maar om je heen kijkt. Het lijkt alsof de landbouw daar bestaat uit het zaaien van zwarte zakken! Het is een vuilnisbelt om je heen...
Zal het ooit goedkomen met marokko?
Het land is bezaaid met vuil, de infrastructuur is Total Loss, en laten we nou maar niet beginnen over het volk zelf.
Iedereen wacht maar af totdat iemand opstaat en er iets aan verandert. Met de komst van de nieuwe koning Mohammed haalde iedereen opgelucht adem: Eindelijk! Hij zal ons door een verandering leiden!
Maar wees toch reeel; Veranderen, daar moeten we allemaal achter staan; wij, het volk, de marokkanen zelf moeten onze mouwen opstropen en eens beginnen met een grondige reiniging van dit prachtig maar toch vervuild stuk land.
Aangezien het volk in marokko zelf niet veel uitvoert; De bourgoisie van marokko geniet van haar zwembaden en rijke luisleven, de minder bedeelden liggen op straat te bedelen.
Zouden wij, de marokkanen uit Europa, niet actie moeten ondernemen? Wij, die in een (vergeleken met maroc) rijk land leven, en ervan zouden moeten leren hoe de economie in maroc zou moeten worden opgekrikt??
We kunnen beginnen met een grote schoonmaakbeurt... Huur alle werklozen in marokko in om hun land schoon te vegen en betaal hen per kilo vuil. Zo verdienen ze geld en wordt het land tegelijk ook wat schoner.
Dat lijkt mij in ieder geval een goed begin...
Ten tweede zou dus de infrastructuur heel wat verbetert moeten worden: meer verkeersborden, meer boetes en jaaaa zelfs flitspalen om die verdomde taxi-racers af te schrikken. Boetes, straf... zoiets zou het volk goed doen (zie wat het voor Azie heeft gedaan, waar je een boete krijgt voor het gooien van vuil op straat!! Een en al schoonheid daar...
Ten derde zou die vriendjes politiek eens moeten worden aangepakt. De politie, de douane... Maar dit kan alleen de koning voor ons doen...
Ach ja... Noem mij een dromer, maar ik hoop hiermee iets in jullie aan te wakkeren... in mijn eentje valt er weinig te veranderen, maar wij allen...Inshallah.
:zwaai:
Graag reacties, over hoe jullie marokko zouden willen veranderen? xxx
iedereen leest het maar niemand reageert erop... 3la Nonchalance!!!! :boos:
Origineel gepost door Kenitrya
Hier zit ik dan:
Kenitrya in Kenitra, Marokko om 19.48h
Elk jaar, meestal zo rond januari (wanneer die vrieskou in NL echt je botten begint door te dringen), trek je het laadje met herinneringen aan marokko open: een prachtig land met bergen, zon, zee, vrolijke mensen... God wat is het daar toch mooi en vredig!
Later, rond juli/augustus, zit je er midden in. De eerste week geniet je volop en maak je je alleen druk of je op tijd een aardig kleurtje kan krijgen om te showen daar in Blank Nederland. De 2e week, terwijl je boodschappen doet met de ouders, zit je in de auto en staar je naar buiten, terwijl je het zweet van je voorhoofd afveegt. Zwarte plastic zakken, overal waar je maar om je heen kijkt. Het lijkt alsof de landbouw daar bestaat uit het zaaien van zwarte zakken! Het is een vuilnisbelt om je heen...
Zal het ooit goedkomen met marokko?
Het land is bezaaid met vuil, de infrastructuur is Total Loss, en laten we nou maar niet beginnen over het volk zelf.
Iedereen wacht maar af totdat iemand opstaat en er iets aan verandert. Met de komst van de nieuwe koning Mohammed haalde iedereen opgelucht adem: Eindelijk! Hij zal ons door een verandering leiden!
Maar wees toch reeel; Veranderen, daar moeten we allemaal achter staan; wij, het volk, de marokkanen zelf moeten onze mouwen opstropen en eens beginnen met een grondige reiniging van dit prachtig maar toch vervuild stuk land.
Aangezien het volk in marokko zelf niet veel uitvoert; De bourgoisie van marokko geniet van haar zwembaden en rijke luisleven, de minder bedeelden liggen op straat te bedelen.
Zouden wij, de marokkanen uit Europa, niet actie moeten ondernemen? Wij, die in een (vergeleken met maroc) rijk land leven, en ervan zouden moeten leren hoe de economie in maroc zou moeten worden opgekrikt??
We kunnen beginnen met een grote schoonmaakbeurt... Huur alle werklozen in marokko in om hun land schoon te vegen en betaal hen per kilo vuil. Zo verdienen ze geld en wordt het land tegelijk ook wat schoner.
Dat lijkt mij in ieder geval een goed begin...
Ten tweede zou dus de infrastructuur heel wat verbetert moeten worden: meer verkeersborden, meer boetes en jaaaa zelfs flitspalen om die verdomde taxi-racers af te schrikken. Boetes, straf... zoiets zou het volk goed doen (zie wat het voor Azie heeft gedaan, waar je een boete krijgt voor het gooien van vuil op straat!! Een en al schoonheid daar...
Ten derde zou die vriendjes politiek eens moeten worden aangepakt. De politie, de douane... Maar dit kan alleen de koning voor ons doen...
Ach ja... Noem mij een dromer, maar ik hoop hiermee iets in jullie aan te wakkeren... in mijn eentje valt er weinig te veranderen, maar wij allen...Inshallah.
Graag reacties, over hoe jullie marokko zouden willen veranderen? xxx
Ik vind het zo :goedzo: van jou om over de realiteit in Marokko te praten..
Ik wil ook dat Marokko meer vooruitgang en ontwikkeling zal kennen..
Ik hoop van harte dat de economie nog sterker wordt dan ze nu is..
Dat er weinig werkloosheid is..en meer werk voor de jeugd..
Marokko heeft veel te bieden voor toekomstige zakenmensen..
Harlem69
28-07-2002, 22:59
Origineel gepost door Kenitrya
iedereen leest het maar niemand reageert erop... 3la Nonchalance!!!! :boos:
Ik wil wel....... maar kan er moeilijk iets over zeggen he....
Het is niet mijn landje....
Liefs en kusjes.... Alexei
:D :zwaai:
marokko zal nooit veranderen omdat het land in een wurggreep zit van een corrupte ambtenaren-apparaat die van hoog naar laag loopt
en zolang daar niets aan gebeurd is het useless..
Onrecht, armoede en onderdrukking moeten we overal bevechten ook in Marokko. Stilstand is al achteruitgang. Maar juist wanneer de elite en invloedrijken regeren dan zal het moeten komen van het volk. Een vredelievende aanpak geniet immer de voorkeur. Men zou moeten beginnen met de kennis die in Europa wordt opgedaan, te gebruiken om Marokko het land op te bouwen en een gunstig investeringsklimaat te scheppen.
Origineel gepost door OMar_EN_OMar
mischien reageert wel niemand omdat ze allemaal verstelt staan van de pracht die deze post uitstraalt,
hier is mijn reactie hoe ik marokko zou veranderen "kenitrya " wordt koningin en dan is er nog hoop!! ;)
:D Koningin worden? ik grijp net mis, de koning is net dit jaar getrouwd... :(
Maar bedankt!! ik ben al blij dat jullie de moeite hebben genomen om dit te lezen en jullie mening hebben gegeven!! :zwaai:
Origineel gepost door Rajaa
Onrecht, armoede en onderdrukking moeten we overal bevechten ook in Marokko. Stilstand is al achteruitgang. Maar juist wanneer de elite en invloedrijken regeren dan zal het moeten komen van het volk. Een vredelievende aanpak geniet immer de voorkeur. Men zou moeten beginnen met de kennis die in Europa wordt opgedaan, te gebruiken om Marokko het land op te bouwen en een gunstig investeringsklimaat te scheppen.
:)
Grappig.... Toentertijd Al.
zoals sommigen hier al hebben aangekaart, ligt de kern van het probleem bij de corruptie die in Marokko hoogtij viert en het begint al bij de centrale oveheid, daarom is het noodzakelijk dat er van buitenaf actie moet worden ondernomen, maar ach ja...wie bekommert zich om een land als Marokko...het draait in de wereldpolitiek enkel om eigenbelang en eventueel die van bondgenoten....
Laat de gehuurde bolides (uit het paradijs) een zomertje thuis, misschien dat sommige Marokkanen zich dan weer op hun eigen land kunnen concentreren/investeren ;)
al_hamka
06-09-2003, 00:07
Origineel gepost door marruecos
t boeit me niet echt :)
mijn familie maakt het goed daar dus :)
Lekker egoistisch :)
al_hamka
06-09-2003, 00:09
Nice piece of text Kenitriya... maar zou jij het overwegen om het te doen? Mensen betalen per kilo afval?
Je weet toch dat het na een week weer vol ligt... Check alleen al Ouled Oujih... Ik zou het op een andere manier aanpakken (vraag me niet hoe ;)) Ten eerste die domme koeien afslachten... ze scheuren steeds de plasticzakken met afval open waardoor de wind het vuil verspreid :)
** SouSou **
najiba05
06-09-2003, 08:02
Je hebt helemaal gelijk meid (zucht). Ik kan alleen veel doea doen voor het land. Moge ALLAH Marokko beschermen tegen het vuil en corruptie.
Tetouanees
06-09-2003, 09:24
Ziet iemand ook enige vooruitgang in de ontwikkeling van Marokko?
Nee Nee laat ik het zo vragen wil iemand het wel zien?
Het is misschien lekker makkelijk alleen het negatieve over Marokko hier neer te zetten..........om bijvoorbeeld een artikel te plaatsen...of lekker te spotten en grappig proberen te doen........
ER IS WEL DEGELIJK VOORUITGANG!
Dit is misschien niet direct te zien.......er zijn al enkele overheidsadviseurs uit Europa, met name uit Frankrijk, die de ontwikkeling een push willlen geven. Daarnaast zijn er tal van projecten opgestart die investeren in Marokko aantrekkelijk maken etc. etc. etc.
Weet je wat ook een vooruitgang is?
GA OOK EENS VAN DE GOEDE DINGEN UIT, PROBEER HET GOEDE IN IETS TE ZIEN in plaats van dat eindeloos gemekker..............waar je helemaal niet van vooruit komt.....
Tetouanees........
NoordAfrikaan
06-09-2003, 09:33
Vooruitgang is niet goed voor Marokko,dat gaat ten koste van de Islam.
Want er zijn veel mensen in Marokko die zich persoonlijk hebben ontwikkeld en zich bij de Marokkaanse elite hebben kunnen toevoegen en toen de Islam hebben laten vallen.Is al bij een paar familieleden van mij in Marokko gebeurd.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.