Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wel of geen relatie voor t huwelijk?

Pagina's : [1] 2

moi21
12-09-2003, 17:52

Ik vraag me af de mensen die geen relatie willen voor t huwelijk hoe zijn jullie voor je dan je man te leren kennen of kies je ervoor om met iemand te trouwen die je niet kent. Begrijp me niet verkeerd heb hier respect voor, maar zelf zie ik t zo dat ik mijn toekomstige man wel eerst wil leren kennen voordat ik met een man trouw die een klootzak of dictator in t huwelijk blijkt te zijn. Ik zou t niet door een relatie doen zoals vele die zien, maar meer als een soort vriendschap iemand heel goed leren kennen ik vind dit een heel mooi idee. Nou weet ik dat t vaak in de praktijk anders uitpakt , en dat er vaak al meer van een vriendschap komt maar toch dit risico neem je omdat je wil weten waar je mee trouwt. Maar wat zijn jullie meningen hierover trouwen met iemand die je niet kent of eerst beter leren kennen of gewoon relaties aangaan?

Wael_Beni_Saidi
12-09-2003, 17:53
gevoelens he :hihi:

Sarah_Sweety
12-09-2003, 17:55
ik wil eerst een relatie en dan pas trouwen ik zou niet kunnen trouwen met iemand waarmee ik geen relatie heb gehad

nefissa
12-09-2003, 17:55
Je verloofd je toch met iemand met de bedoeling elkaar beter te leren kennen? :confused:

moi21
12-09-2003, 17:56

juist je wil toch weten hoe iemand denkt en is, maar idd met je gevoelens moet je oppassen om niet te ver te gaan.

moi21
12-09-2003, 17:57
Ja maar dan neem je al een hele grote stap vind ik, door te verloven en stel dat iemand dan heel erg blijkt tegen te vallen?Moet je je dan nog een keer gaan verloven ofzo om ooit een goede man tegen te komen, die bij je past

hanoa
12-09-2003, 17:58
Origineel gepost door moi21 Ik vraag me af de mensen die geen relatie willen voor t huwelijk hoe zijn jullie voor je dan je man te leren kennen of kies je ervoor om met iemand te trouwen die je niet kent. Begrijp me niet verkeerd heb hier respect voor, maar zelf zie ik t zo dat ik mijn toekomstige man wel eerst wil leren kennen voordat ik met een man trouw die een klootzak of dictator in t huwelijk blijkt te zijn. Ik zou t niet door een relatie doen zoals vele die zien, maar meer als een soort vriendschap iemand heel goed leren kennen ik vind dit een heel mooi idee. Nou weet ik dat t vaak in de praktijk anders uitpakt , en dat er vaak al meer van een vriendschap komt maar toch dit risico neem je omdat je wil weten waar je mee trouwt. Maar wat zijn jullie meningen hierover trouwen met iemand die je niet kent of eerst beter leren kennen of gewoon relaties aangaan? geen relatie aangaan... voor nadere uileg of reden..--->>ZIE KORAN!!

nefissa
12-09-2003, 17:59
Origineel gepost door moi21 Ja maar dan neem je al een hele grote stap vind ik, door te verloven en stel dat iemand dan heel erg blijkt tegen te vallen?Moet je je dan nog een keer gaan verloven ofzo om ooit een goede man tegen te komen, die bij je past En die grote stap die je neemt om in de hel te belanden??

moi21
12-09-2003, 18:00
Nee vraag niet hoe t in de koran staat, vraag hoe jullie dit zelf zien, dus vroeg hoe je als je geen relatie aan wil gaan hoe je dan je man denkt te ontmoeten of het allemaal ziet?

Zietoen
12-09-2003, 18:02
Origineel gepost door Sarah_Sweety ik wil eerst een relatie en dan pas trouwen ik zou niet kunnen trouwen met iemand waarmee ik geen relatie heb gehad Zonder liefde zal jij dus geen huwelijk aangaan?!

AbaHoeCh
12-09-2003, 18:12
Origineel gepost door moi21 Ik vraag me af de mensen die geen relatie willen voor t huwelijk hoe zijn jullie voor je dan je man te leren kennen of kies je ervoor om met iemand te trouwen die je niet kent. Begrijp me niet verkeerd heb hier respect voor, maar zelf zie ik t zo dat ik mijn toekomstige man wel eerst wil leren kennen voordat ik met een man trouw die een klootzak of dictator in t huwelijk blijkt te zijn. Ik zou t niet door een relatie doen zoals vele die zien, maar meer als een soort vriendschap iemand heel goed leren kennen ik vind dit een heel mooi idee. Nou weet ik dat t vaak in de praktijk anders uitpakt , en dat er vaak al meer van een vriendschap komt maar toch dit risico neem je omdat je wil weten waar je mee trouwt. Maar wat zijn jullie meningen hierover trouwen met iemand die je niet kent of eerst beter leren kennen of gewoon relaties aangaan? Als iemand om mijn hand zou komen vragen dan zou ik eerst toestemming vragen aan mijn ouders om samen met hem én met mijn broer of zus ergens iets te gaan drinken en er dan over praten van wat wij allebei willen. Als we dan allebei over het algemeen akkoord gaan van wat we willen en ik zou het wel zien zitten om met hem te trouwen, dan zou ik hem mijn jawoord geven.

Shahinez
12-09-2003, 18:19
Liefst niet,maar geef allemaal toe,tegenwoordig kun je niet zomaar in thuwelijksbootje stappen.Je wilt ietwat van die jongen afweten ... en jah je kunt verloven om die jonge te leren kennen,maar vind al op zich een grote stap doordat je aan je ouders hebt gevraagd om te verloven,en stel dat het niet klikt en je het dan moet afzeggen.Wat ik erger vind ... Als je met een goede intentie gaat kan er niets gebeuren.gewoon een jonge leren kennen,op vriendschappelijke wijze enzow,vanaf het moment dat je gevoelens begint te creeeren kun je nog altijd die stap zetten om te verloven ...

moi21
12-09-2003, 18:56
hey ***** betrek dat niet hierin ik vraag jullie mening dat heeft niks te maken met wat ik doe, of gedaan heb. Jij OORDEELT nu over mij terwijl je niet eens weet waarom die verloving verbroken is, maar als je t wil weten zou deze maand met hem trouwen en was al 2 1/2 jaar verloofd, ja mischien klinkt t gek in je oren maar wij namen daar wel de tijd voor, en verder is t huwelijk niet door gegaan door ons zelf maar door andere mensen die tegen t huwelijk waren,en verder ga ik jouw helemaal niks uitleggen hoe dat aan elkaar zit, die 3 jaar dat ik hem ken heeft ons allebei alleen maar goed gedaan en is er nog nooit overspel zoals jij dat noemt geweest , kijk je hebt mensen die zichzelf daarin vertrouwen en weten waar ze mee bezig zijn dat jij dat afkeurt zal wel uit angst zijn om wel verkeerde dingen te gaan doen, en trouwens het was geen 3 maanden verloofd, Lees goed 3 maanden uit, dus oordeel niet over mij als je t verhaal niet kent vroeg hier hoe jullie er mee omgingen en niet hoe ik dat doe, wat trouwens goed is gegaan na die drie jaar en ik geen spijt van heb, dus ***** begin niet over dingen waar je niks van weet, lager dan dit had je niet kunnen gaan, tfoeeeeeeee

moi21
12-09-2003, 19:08
Juist liefde is tch belangrijk in een relatie, in ieder geval dat je elkaar kent en van elkaar houdt, maar ja sommige mensen begrijpen hier helemaal niks van en zo ieder zn mening maar mensen oordeel niet over andermans mening/ situatie hier

moi21
12-09-2003, 19:15

ja maar hoe weten hun nou of ik al moslima ben of niet, gelijk oordelen en het laagste nog mijn situatie erbij halen, maar ja je hebt gelijk dat ze de koran erbij halen wanneer het hen uit komt

Pagina's : [1] 2