Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zandvoort wil rel-Marokkanen weren

Pagina's : [1] 2

Ezzedine
12-09-2003, 16:07

Zandvoort wil rel-Marokkanen weren Bron: IJmuider Courant / ANP De gemeenteraad van Zandvoort gaat komende week vergaderen over de problematiek van de overlast door Marokkaanse jongeren en het uitgaansvandalisme. Er wordt overwogen om preventief fouilleren in te zetten als middel tegen de overlast. En als het aan burgemeester M. van der Heiden ligt, komen jeugdige Marokkaanse relschoppers de badplaats niet meer in. Juridisch gezien ligt een plaatsverbod echter moeilijk. De Haarlemse persofficier van justitie Hartjes denkt dat er veel haken en ogen aan zitten: ''In afwachting van de rechtszitting kun je voorwaarden opnemen, zoals een straatverbod. Daaraan stelt de wet geen beperkingen, zolang het de grondrechten van de verdachte maar niet aantast. Maar een plaatsverbod gaat een stap verder en ik vraag me af of je iemand dan niet te veel in zijn persoonlijke levenssfeer aantast''. De invoering van preventief fouilleren is wat eenvoudiger. Daarvoor moet de gemeente in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) gebieden opnemen waar veiligheidsrisico's zijn. In de commissie die de zaak voorafgaande aan de vergadering van volgende week besprak, kwam ook het recente incident rond eigenaar Kamerbeek van paviljoen Far Out aan de orde. Deze trok een alarmpistool nadat Marokkaanse jongens hem naar zijn zeggen met de dood hadden bedreigd. Volgens OPZ-raadslid vinden de inwoners van Zandvoort het oneerlijk dat Kamerbeek elf dagen vast zat, terwijl de jongeren op vrije voeten waren. De laatste jaren zijn er geregeld problemen geweest in de badplaats met Marokkaanse jongeren, die voor overlast op het strand zorgden; badgasten werden geïntimideerd en lastiggevallen. Oók in de trein tussen Amsterdam en Zandvoort zorgden ze voor veel overlast.

rnaj
12-09-2003, 16:16
Is dit oud nieuws of verwacht de gemeente Zandvoort nog een lange en hete nazomer

Bidawi_Mazlot
12-09-2003, 16:54
Dit hebben autochtone nederlanders(niet allemaal) aan zichzelf te danken en waarom?...cliché verhaal maar maakt niet uit ik krijg er niet genoeg van. Mogen marokkaanse ouders hun kinderen opvoeden zoals zij dat willen?....vader hoeft maar even zijn hardhoofdige zoon een mep te verkopen en die jongen krijgt gelijk allerlei nummers van instanties om zijn recht op z'n VADER te halen. Is dit nou wat ze willen..de staat voed jouw kind beter op dus take the distance! Nu mag de nederlandse overheid dit maar lekker zelf oplossen want ze weten het toch allemaal beter?....geef die jongen zoveel mogelijk rechten ook al is het uitschot en neem de rechten van de ouders weg want zij zijn de boosdoeners.....ja zo lust ik er wel meer. En dan nog te zwijgen over de publiekelijke schandpaal.....maak de MAROKKANEN zwart zodat zelfs de geintegreerde hoogopgeleide marokkaan een sollicitatie afneemt met argwanige mensen voor zijn neus.....heerlijk is dat he? je volste best gedaan te hebben om eindelijk wat te doen met die zuur verdiende diploma en uiteindelijk 100 stappen moet zetten ipv 1 stap zoals die een autochtone nederlander hoeft te nemen. Nederland je wordt bedankt En dan hebben we ook niet eens over de minder begaafde maar wel mee willen draaien, wat moeten zij doen?....gewoon blijven leven wetende dat ze geen/moeilijk een kans kunnen maken door al die negatieve berichtgevingen? Ik heb nog steeds geen bevredigend antwoord gekregen op mijn vragen want wat ik telkens als antwoord(en) krijg zijn terugspeel ballen, NEE JULLIE ZEUREN, dan zeg ik weer NEE JULLIE ZEUREN, wat schieten we hiermee op?.

abdkrim
12-09-2003, 17:27
Applaus, beter kon niemand het formulieren. Je hebt helemaal gelijk.

Willemien
12-09-2003, 17:32

Dus als ik het goed begrijp is iedereen het er hier mee eens dat alle relschoppertjes, marokkaan of niet, gewoon ' es ff een keer in hun kladden moeten worden gegrepen door de politie, ipv dat softe gedoe de hele tijd. Da's mooi :cool:

Bidawi_Mazlot
12-09-2003, 18:30
Origineel gepost door Willemien Dus als ik het goed begrijp is iedereen het er hier mee eens dat alle relschoppertjes, marokkaan of niet, gewoon ' es ff een keer in hun kladden moeten worden gegrepen door de politie, ipv dat softe gedoe de hele tijd. Da's mooi :cool: Nee laat ouders duidelijk zien dat zij recht hebben om hun kinderen op te voeden hoe zij willen, natuurlijk moeten ouders niet hun kinderen gaan mishandelen...nee gewoon wanneer je merkt dat een zoon/dochter hardleers is dan mogen er van mij part honkbalknuppels ed van te pas komen. Komen er meldingen binnen bij de politie van in/uitelkaar gebeukte probleem jongeren, dan mogen de politie van mij part hen een tweede schoonheidsbehandeling geven ergens in een donkere vochtige kelder, zullen we zien of ze dan nog 'protesterend' gedrag zullen vertonen. Probleem van de vroegere/huidige aanpak vind ik gewoon erg raar, frontpages vol met negatieve berichten over probleemjongeren en aan de andere kant geef je ze wel telkens een zachte kussen....nee nee dat is vragen om problemen die je zelf gecreert hebt.

Tijn
12-09-2003, 18:44
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot Nee laat ouders duidelijk zien dat zij recht hebben om hun kinderen op te voeden hoe zij willen, natuurlijk moeten ouders niet hun kinderen gaan mishandelen...nee gewoon wanneer je merkt dat een zoon/dochter hardleers is dan mogen er van mij part honkbalknuppels ed van te pas komen. Komen er meldingen binnen bij de politie van in/uitelkaar gebeukte probleem jongeren, dan mogen de politie van mij part hen een tweede schoonheidsbehandeling geven ergens in een donkere vochtige kelder, zullen we zien of ze dan nog 'protesterend' gedrag zullen vertonen. Probleem van de vroegere/huidige aanpak vind ik gewoon erg raar, frontpages vol met negatieve berichten over probleemjongeren en aan de andere kant geef je ze wel telkens een zachte kussen....nee nee dat is vragen om problemen die je zelf gecreert hebt. Volgens mij leren kids de verkeerde dingen als je ze met de honkbalknuppel opvoed.... Daarnaast laten genoeg andere mensen zien dat je zonder geweld ook nette mannekes kan produceren. Wel zouden sommige ouders de jongens buitenshuis misschien iets beter in de gaten kunnen houden. Dat ze bijvoorbeeld een keer langs gaan bij school of de voetbalclub en ze de kids niet `s avonds laat op straat laten rondhangen....

Bidawi_Mazlot
12-09-2003, 19:02
Origineel gepost door Tijn Volgens mij leren kids de verkeerde dingen als je ze met de honkbalknuppel opvoed.... Daarnaast laten genoeg andere mensen zien dat je zonder geweld ook nette mannekes kan produceren. Wel zouden sommige ouders de jongens buitenshuis misschien iets beter in de gaten kunnen houden. Dat ze bijvoorbeeld een keer langs gaan bij school of de voetbalclub en ze de kids niet `s avonds laat op straat laten rondhangen.... Tja honkbalknuppels worden ook niet bij ieder gezin gebruikt of zijn helemaal niet eens nodig maarja waarom noemen ze die groep probleemjongeren?. Praten helpt niet, gevangenis helpt niet.....gangsterfilms volop te verkrijgen.....TMF en dat soort sh.it zijn op lopende band te verkrijgen ook al wil je het niet. De marokkaanse jongeren worden echt geloof mij beinvloed door dit soort rotzooi, marokkanen zijn temperamentvol en ieder individu gaat daar op een andere manier mee om, de ene wil uitblinken in voetbal de ander in zang en weer de ander in 'gangster'-praktijken. Vergelijk aub een marokkaan niet met een nederlander want dat zijn twee uitersten want in het algemeen is bekend dat marokkaanse jongens leven tussen wal en schip ''ben ik marokkaan"? of ''ben ik nederlander''..... er zitten jongens bij die echt overal het schijt aan hebben en zich willen verzetten tegen alles wat maar riekt naar een STOP, het zijn net als losgelaten stieren. Ik merk echt dat nederlanders heel weinig weten over wat er diep in hoofden speelt en het soms niet eens willen weten, nee ze grijpen gelijk naar hun cliché uitspraken. Geef deze groep marokkanen gerichte hulp ipv zwaaien met een rode doek..

PeterN
13-09-2003, 12:26
Een beter cliché-voorbeeld is er niet: een groep marrokaanse jongeren zorgt voor overlast, en 'de nederlanders' krijgen de schuld....ik rol wederom bijna om van het lachen, want laten we eerlijk zijn: dit is niet een compleet verrassende reactie op dergelijk nieuws.

grendel
13-09-2003, 12:40
Een dagje Zandvoort. Een groep van Amsterdamse jongeren van Marokkaanse afkomst terroriseert de strandtenten en horeca in Zandvoort, aldus Het Parool. Een groep strandtenthouders wil maatregelen van de gemeente, maar welke willen ze niet zeggen, omdat dit volgens hen 'te gevoelig' ligt. Vorige week liep er kennelijk een druppel over de emmer bij de strandtenthoudende horecanen. Vijftien jongeren zochten ruzie in de Far Out. De eigenaren joegen de raddraaiers weg, waarop één van de jongens riep "Ik vermoord je" en "Jij gaat dood". Dat laatste klinkt erg bedreigend. Misschien helpt het de strandtenthouders de dreiging ervan te relativeren wanneer zij zouden weten dat menig Marokkaanse man zich altijd zo krachtdadig uitspreekt wanneer hij op z'n pik getrapt wordt. Het dreigement wordt maar zeer zelden uitgevoerd en wanneer je op deze gewoonte gaat letten kan het zelfs humoristisch worden voor de toehoorder. Afgelopen zondag, nog steeds aldus Het Parool, kwam de groep terug om verhaal te halen. De strandtenthouder kreeg nu kennelijk het gevoel dat hij tot die uitzonderingen behoorde waarbij het dreigement wèl wordt uitgevoerd. Hij trok een nep-pistool en wist de groep wederom te verjagen. De afloop is als volgt. De strandtenthouder zit nog steeds in hechtenis wegens bedreiging met een vuurwapen. Punt. Over de jongeren meldt Het Parool verder niets meer. Hier zijn wij dus weer aardig klaar mee. Een hele bevolkingsgroep is vanaf heden in Zandvoort 'persona non grata' omdat politie en justitie er blijkbaar niet in slagen dergelijke gevallen doortastend en creatief op te lossen. Want er wordt natuurlijk schande van gesproken dat de strandtenthouder weer het haasje is. En eigenlijk wel terecht. Hoe hadden wij dit beter kunnen oplossen? Mag ik opnieuw een lekenvoorstel doen? Pak de leiders van het groepje op. Geef ze vervolgens snel een taakstraf waarbij zij de rest van het seizoen als bewakingspersoneel bij de ingang van Zandvoortse strandtenten moeten fungeren onder leiding van een politie-ambtenaar. Het principe van het 'Beware Watch Out' project in Amsterdam Osdorp. Geef de nep-vuurwapengevaarlijke horecaan als straf dat hij de raddraaier(s) als bewakers voor een bepaalde periode in dienst neemt. Voordeel: rust in de tent en alle normale Marokkaanse jongeren kunnen ongestigmatiseerd een lekker dagje Zandvoort blijven doen. http://www.verbaljam.nl/?itemid=1343 :D

sahira
13-09-2003, 12:47
Origineel gepost door abdkrim Applaus, beter kon niemand het formulieren. Je hebt helemaal gelijk. :goedzo:!

sahira
13-09-2003, 12:58
Origineel gepost door Willemien Dus als ik het goed begrijp is iedereen het er hier mee eens dat alle relschoppertjes, marokkaan of niet, gewoon ' es ff een keer in hun kladden moeten worden gegrepen door de politie, ipv dat softe gedoe de hele tijd. Da's mooi :cool: Ons lijflied is: 'Afspraken maken, iedereen doet mee...we zorgen met z'n allen dat het goed gaat...' ;) Een kort kinder-liedje die nog steeds geldt, houdt iemand zich niet aan de regels krijgt beperkingen is :cool: .

sahira
13-09-2003, 13:08
Origineel gepost door Tijn Volgens mij leren kids de verkeerde dingen als je ze met de honkbalknuppel opvoed.... Daarnaast laten genoeg andere mensen zien dat je zonder geweld ook nette mannekes kan produceren. Wel zouden sommige ouders de jongens buitenshuis misschien iets beter in de gaten kunnen houden. Dat ze bijvoorbeeld een keer langs gaan bij school of de voetbalclub en ze de kids niet `s avonds laat op straat laten rondhangen.... Ik ben ook niet het type honkbal knuppel-ouder...maar een konsequente...houdt een kind zich niet aan de regels, dan zijn er konsequentis...naar mate het kind ouder wordt, verandert de regel, maar de basis is het zelfde. (toen ze nog peuters waren was ik al streng...) Ben het met je eens dat ouders een zekere mate van verantwoordelijkheid hebben ...ik wil altijd weten waar mijn kinderen zijn, bij wie, wat doen ze daar...alles..juist omdat ik ze niet meer dicht bij huis heb..geen voetbal wedstrijd mis ik van mijn zoon, of het moet al zo zijn dat er geen vervoer is...ik haal nog steeds de kids op..breng ze (met de fiets... ;) ) het valt me op hoe weinig kinderen zich aan de (fiets-) verkeersregels houden..... :(

sahira
13-09-2003, 13:30
Origineel gepost door buddy Daar gaan we weer, marokanen maken een dorp onveilig en wie krijgt de schuld weer. Jawel de nederlander.....?? Goh, vreemd ik ben nooit geslagen, en bijna geen een Nederlands kind wordt geslagen. Beetje bekrompen om te denken dat je kinderen moet slaan om ze goed op te voeden. Misschien moeten ouders zorgen dat hun kinderen zich niet vervelen wat aktiviteiten met de kinderen ondernemen, en normen en waarden bij brengen. Slaan van kinderen gaat toch echt te ver! ben je niet helemaal lekker in je hoofd of zo. Je gaat je eigen kinderen toch niet slaan, mafkees (ik hoop echt dat jij geen kinderen krijgt). Goh kinderen die geweldadig opgevoed worden en zich vervolgens geweldadig gaan gedragen. ........ mmm nee, dat heet vast niets met elkaar te maken :rolleyes: jah, jullie zijn zo zielig, zo achtergesteld, niemand komt een baan aangewaait. Je moet er gewoon voor van je luie reet af komen. En Nederland de schuld geven, ongelovelijk Nee, gewoon gaan werken! en niet zeiken. weet je hoe dat komt JULLIE ZEIKEN!! (ok sorry, dat is generaliserend) JIJ ZEIKT ! pfffffffffffffff Buddy, je maakt jezelf niet geliefd hier op Forum... :rolleyes: :rolleyes: a): Mijn ouders hebben mij opgevoed met normen en waarden die ZIJ hebben meegekregen... b): Dat jij nog nooit geslagen bent is, wil nog niet zeggen dat slaan op zich een slechte zaak is...integendeel, er zijn kinderen die een tik op zijn tijd nodig heeft..maar goed, je zal wel geen kinderen hebben.. :giechel: ik wel, dus slaan om kinderen te corrigeren vind ik wel verantwoord. Ik hoop niet dat ik een terrorist opvoed, maar wie kan dat zeggen...ik heb ze de basis-regels ( o.a. die regels die mijn ouders mij geleerd hebben) uitgelegt, de rest is een verantwoordelijkheid van het kind. Het is dubbel hard werken Buddy, dat besef jij je helemaal niet, want je bent toevallig met dat blanke huidje van jou geboren, mensen met mijn uiterlijk zijn zichbaar allochtoon... :rolleyes: Nee, niet dat de regering altijd de boosdoener is, maar de laatste tijd is het wel raak....de ene na de andere berichtgeving die zorgt dat het gevoel van onbehagen groeit tussen de autochtoon en allochtoon....daar hebben zij steekjes laten vallen, dat kan je toch niet ontkennen :confused: Nederland heeft moeite met multiculturalisatie...een keertje nasi of couscous eten wil nog niet zeggen dat je verstand hebt van een andere cultuur... :rolleyes:

Pagina's : [1] 2