Bekijk originele versie : Ongestelheid en Zwangerschap
gwn_nadoria18
26-04-2007, 16:09
Salaam 3likoem zusters,
Ik heb een vraagje, en nee is niet voor mij bedoeld ;)
Stel je voor : Je word altijd eind van de maand ongesteld laten we zeggen de rond de 28e.
De 26e heb je gemeenschap gehad, maar je bent de 28e gewoon ongesteld geworden.
Na de 26e heb je geen gemeenschap meer gehad, nu is het weer de 28e maar je bent niet ongesteld geworden.
Dan kan je toch niet zwanger zijn ofwel?
Er is verder geen pil gebruikt (alleen condoom)
eisprong is meestal 14 dagen voor je ongesteld wordt, en dat zijn ook je meeste vruchtbare dagen ;)
gwn_nadoria18
26-04-2007, 16:15
eisprong is meestal 14 dagen voor je ongesteld wordt, en dat zijn ook je meeste vruchtbare dagen ;)
Ik heb hier allemaal geen verstand van hoor :o
Maar kun je dan zwanger zijn ofniet? Of kun je t me duidelijker uitleggen als je wilt. En diegene heeft paar dagen van tevoren gemeenschap gehad dus niet 14 dagen van te voren, en is paar dagen daarna gewoon ongesteld geworden, maar die maand erna niet :confused:
Moslima22
26-04-2007, 16:21
Ja ze is zwanger ;) check mijn onderstaande link eventueel...
Maar kun je dan zwanger zijn ofniet? Of kun je t me duidelijker uitleggen als je wilt.
Nou het zit zo (ongeveer he)
zij is de 28ste ongesteld geworden zeg je he, dus als je ongeveer 14 dagen eraf haald dan praten we over ongeveer dat je de 14de (dus kan dagje eerder een dagje later) een eisprong gehad hebt, als ze rond die tijd gemeenschap gehad heeft, zonder condoom of de pil, is de kans groot dat je zwanger wordt...
Dus wat heel belangrijk is, is dus deze periode, dat ze de 26ste wel of geen gemeenschap gehad heeft, ze kan daardoor niet zwanger worden omdat er geen eitje meer is...
Snap je het een beetje...
dus rond de 14de gemeenschap gehad (als we ervan uit gaan dat de menstruatie op de 28ste is), kans op zwangerschap...
Heb je vanaf de 17de gemeenschap gehad dan is de kans klein dat je zwanger wordt, tenzij je een onregelmatig cyclus hebt want dan kun je namelijk niet rekenen wanneer je vruchtbaar bent en wanneer je ongesteld wordt...
welke link???
gwn_nadoria18
26-04-2007, 16:24
Nou het zit zo (ongeveer he)
zij is de 28ste ongesteld geworden zeg je he, dus als je ongeveer 14 dagen eraf haald dan praten we over ongeveer dat je de 14de (dus kan dagje eerder een dagje later) een eisprong gehad hebt, als ze rond die tijd gemeenschap gehad heeft, zonder condoom of de pil, is de kans groot dat je zwanger wordt...
Dus wat heel belangrijk is, is dus deze periode, dat ze de 26ste wel of geen gemeenschap gehad heeft, ze kan daardoor niet zwanger worden omdat er geen eitje meer is...
Snap je het een beetje...
dus rond de 14de gemeenschap gehad (als we ervan uit gaan dat de menstruatie op de 28ste is), kans op zwangerschap...
Heb je vanaf de 17de gemeenschap gehad dan is de kans klein dat je zwanger wordt, tenzij je een onregelmatig cyclus hebt want dan kun je namelijk niet rekenen wanneer je vruchtbaar bent en wanneer je ongesteld wordt...
Oke ik snap het, dus paar dagen ervoor heb je maar weinig kans op bevruchting (of hoe dat ook heet :o)
Maar misschien word ze het gewoon een paar dagen later kan ook toch, aangezien ze pil niet gebruikt. (alleen condoom)
Bedankt voor het uitleggen, djazzaakiAllah :kus:
gwn_nadoria18
26-04-2007, 16:25
Maar er is wel een condoom gebruikt en als ik het goed begrijp volgens Fatt heb je dan weinig kans om zwanger te raken
toch :o
Maar kun je dan zwanger zijn ofniet? Of kun je t me duidelijker uitleggen als je wilt. En diegene heeft paar dagen van tevoren gemeenschap gehad dus niet 14 dagen van te voren, en is paar dagen daarna gewoon ongesteld geworden, maar die maand erna niet :confused:
Ze heeft 14 dagen voor haar ongie (wanneer ze het behoort te worden) geen gemeenschap gehad??? dus alleen op de 26ste toch :maf2: ...
Kan ook zijn dat ze deze keer wat later d'r eisprong gehad heeft, ze kan inprincipe testen, dan weet ze het ook meteen 100%... :hihi:
We kunnen wel zeggen dat iets wel of niet kan, wallakien, allah 9ader 3ala koli chay...
Maar er is wel een condoom gebruikt en als ik het goed begrijp volgens Fatt heb je dan weinig kans om zwanger te raken
toch :o
precies, want een condoom is hoeveel procent veilig???? 99,99999999% kans dat je niet zwanger wordt toch... :hihi: of er moest een gaatje in gezeten hebben :o ...
gwn_nadoria18
26-04-2007, 16:30
Ze heeft 14 dagen voor haar ongie (wanneer ze het behoort te worden) geen gemeenschap gehad??? dus alleen op de 26ste toch :maf2: ...
Kan ook zijn dat ze deze keer wat later d'r eisprong gehad heeft, ze kan inprincipe testen, dan weet ze het ook meteen 100%... :hihi:
We kunnen wel zeggen dat iets wel of niet kan, wallakien, allah 9ader 3ala koli chay...
Ze kan nu denk beter eerst nog een weekje wachten en dan testen ofniet. Aangezien als je de pil niet gebruikt je menustuatie soms onregelmatig kan zijn.
Die maand heeft ze nog wel meer gemeenschap gehad ja, maar ik bedoel die maand is ze gewoon ongesteld geworden en deze maand niet? Dus stel ze is zwanger dan had ze vorige maand toch al niet meer ongesteld moeten worden?
Mysticalia
26-04-2007, 16:31
welke link???
ik zat al als een gek te klikken in het ijle :o
:hihi:
gwn_nadoria18
26-04-2007, 17:16
up
_Lourdes_
26-04-2007, 17:19
14 dagen nadat je ongesteld bent geweest. Je cyclus start direct nĂ¡ je ongesteldheid en eindigt op de laatste dag van je ongesteldheid.
ik zat al als een gek te klikken in het ijle :o
:hihi:
:lol:
gekkkerd... ik ook man... hahaha zat echt ijverig te zoeken, ik dacht wie weet heb ik wat gemist in mijn cursus... tips om zwanger te worden zijn altijd welkom yaakkie... :haha:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.