Bekijk originele versie : Ongestelheid en Zwangerschap
gwn_nadoria18
26-04-2007, 16:09
Salaam 3likoem zusters,
Ik heb een vraagje, en nee is niet voor mij bedoeld ;)
Stel je voor : Je word altijd eind van de maand ongesteld laten we zeggen de rond de 28e.
De 26e heb je gemeenschap gehad, maar je bent de 28e gewoon ongesteld geworden.
Na de 26e heb je geen gemeenschap meer gehad, nu is het weer de 28e maar je bent niet ongesteld geworden.
Dan kan je toch niet zwanger zijn ofwel?
Er is verder geen pil gebruikt (alleen condoom)
eisprong is meestal 14 dagen voor je ongesteld wordt, en dat zijn ook je meeste vruchtbare dagen ;)
gwn_nadoria18
26-04-2007, 16:15
eisprong is meestal 14 dagen voor je ongesteld wordt, en dat zijn ook je meeste vruchtbare dagen ;)
Ik heb hier allemaal geen verstand van hoor :o
Maar kun je dan zwanger zijn ofniet? Of kun je t me duidelijker uitleggen als je wilt. En diegene heeft paar dagen van tevoren gemeenschap gehad dus niet 14 dagen van te voren, en is paar dagen daarna gewoon ongesteld geworden, maar die maand erna niet :confused:
Moslima22
26-04-2007, 16:21
Ja ze is zwanger ;) check mijn onderstaande link eventueel...
Maar kun je dan zwanger zijn ofniet? Of kun je t me duidelijker uitleggen als je wilt.
Nou het zit zo (ongeveer he)
zij is de 28ste ongesteld geworden zeg je he, dus als je ongeveer 14 dagen eraf haald dan praten we over ongeveer dat je de 14de (dus kan dagje eerder een dagje later) een eisprong gehad hebt, als ze rond die tijd gemeenschap gehad heeft, zonder condoom of de pil, is de kans groot dat je zwanger wordt...
Dus wat heel belangrijk is, is dus deze periode, dat ze de 26ste wel of geen gemeenschap gehad heeft, ze kan daardoor niet zwanger worden omdat er geen eitje meer is...
Snap je het een beetje...
dus rond de 14de gemeenschap gehad (als we ervan uit gaan dat de menstruatie op de 28ste is), kans op zwangerschap...