Bekijk originele versie : Verschillende relaties voor de huwelijk.
Hoe denken jullie daar over?
Absolute haram (wat ook zo is)
Of moet kunnen?
Atlas_Gebergte
12-09-2003, 15:11
Sallaam ik persoonlijk vind dat het niet kan, en als je je een beetje verdiept in de islam, dan zal je ook weten dat het haram is, dus leef je naar de regels van Allah (swt) of maak je je eigen regels??????????
Mijn keuze is makkellijk: geen relatie voor je huwelijk, hamdoulillah het is mij ook gelukt en nu ben ik gelukkig getrouwd met een schat van een man.
Wa Sallaam Alikoum
Atlas_Gebergte
12-09-2003, 15:21
Ja missy maar toch gebeurt het om ons heen hé, heel jammer van de marokkaanse jongeren.
Wa Sallaam Alikoum
Tis 7aram maar iedereen zal zijn/haar eigen graf intreden :).
Dus ik bemoei me er verder niet mee....
:zwaai:
Origineel gepost door Miss_Magrebia
Relatie voor het huwelijk is uit den boze....... HARAM!!!! :zweep:
Dat weet iedereen...... maar toch :jammer:
Ik sluit me hierbij aan. :)
SweetRose
12-09-2003, 16:35
geen relatie = geen problemen
:D
Sarah_Sweety
12-09-2003, 17:08
Ik ben het hier niet mee eens (al is het een feit dat een relatie haram is).
Maar ik heb de voorkeur naar een relatie voor het huwelijk. Ik zou zelf nooit kunnen trouwen met iemand waarmee ik geen relatie heb gehad, maar zo heeft ieder zijn mening.
Mijn mening ---->
Het is haram, daarom kun je het beter achterwege laten.
Vele doen het toch, maar als hun getrouwd zijn dan zal er altijd in hun achterhoofd blijven dat die andere jongen waarmee ze een relatie hadden zus en zo was en is sommige dingen beter was. Dat maakt de kans op het stuk gaan van een huwelijk veel groter.
Atlas_Gebergte
15-09-2003, 16:16
Sarah-Sweety, dus je wil liever zondes begaan?????? sorry maar ik vind niet dat je voor Allah vreest, ga je meer verdiepen in de islam en ga berouw tonen, want het leven bestaat niet alleen uit lol maar uit een test door Allah die we goed moeten proberen te maken. Echt subhan allah dat je dit kunt zeggen Allah Jehfied.
Wa Sallaam Alikoum
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.