Bekijk originele versie : Vraag aan de Marokkaanse meiden
Waarom komen jullie niet op voor jullie zusters die keer op keer weggestuurd worden van school vanwege haar Hijaab?
Origineel gepost door temsamni
En waarom kom jij niet op voor de jongens die keer op keer op straat ten onrechte worden aangehouden!
Wie zegt dat ik da niet doe?
T-ManiaC
11-09-2003, 23:46
En waarom kom jij niet op voor de jongens die keer op keer op straat ten onrechte worden aangehouden!
Pcies! ;)
Ach als ik de nieuwsberichten moet geloven staan die meiden er altijd alleen voor zonder hulp van anderen of zusters.
Ach als ik de nieuwsberichten moet geloven is elke marokkaan tussen de 2 en 85 een crimineel! :rolleyes: En ik een terrorist!
Ezel met een varken gaan vergelijken :D
Nee die meiden worden van school gestuurd en zitten dus zonder opleiding thuis.
zou best voor mijn zusters op willen komen,
maar wat ik ''raar'' vind is dat het gaat om de gezichtssluier..
en dat is nieteens verplicht in de islam..
Er zijn een hoop meiden weggestuurd de laatste tijd met een hijaab. Alleen al op Christelijke scholen een grote aantal.
CLeOpaTrA01
11-09-2003, 23:58
Origineel gepost door Sniper
Waarom komen jullie niet op voor jullie zusters die keer op keer weggestuurd worden van school vanwege haar Hijaab?
Wie zegt dat wij dat niet zouden doen...??
En trouwens...Meestal worden ze naar huis gestuurd vanwege een
gezichtssluier.. :rolleyes: ..
En er zijn veel Marokkaanse meiden die het niet eens zijn met de
gezichtssluier.. Wat opzich geen probleem is, omdat een gezichtssluier niet verplicht is volgens de Islam..
gezichtsluier niet verplicht?? daat zijn de geleerdes het nog niet over eens...maar jij bedankt voor je fatwa imam Fadoua :rolleyes:
Corleone
12-09-2003, 01:20
En wie zegt dat zij dat niet doen! ;)
:hihi:
Oem_Lena
12-09-2003, 07:46
Origineel gepost door Amal112
gezichtsluier niet verplicht?? daat zijn de geleerdes het nog niet over eens...maar jij bedankt voor je fatwa imam Fadoua :rolleyes:
Nee is ook niet verplicht :rolleyes: De geleerden moge zeggen wat ze maar willen,maar niqaab is niet verplicht
Oem_Lena
12-09-2003, 07:47
Origineel gepost door fadouatje
kan jij mij laten zien waar t staat in de koran dan????
Staat nergens
Bachelorette
12-09-2003, 09:18
Origineel gepost door lala_amira
Nee is ook niet verplicht :rolleyes: De geleerden moge zeggen wat ze maar willen,maar niqaab is niet verplicht
het staat niet in de koran nee, maar is het niet zo dat we verplicht zijn ook soenna te volgen en dat de vrouwen van profeet salli3aleih wa salam wel een niqaab droegen?
Oem_Lena
12-09-2003, 09:35
Origineel gepost door Bachelorette
het staat niet in de koran nee, maar is het niet zo dat we verplicht zijn ook soenna te volgen en dat de vrouwen van profeet salli3aleih wa salam wel een niqaab droegen?
Je kan je zelf niet vergelijken met de vrouwen van de profeet
vrouwen van de profeet mogten niet trouwen na de dood van
de profeet,en andere vrouwen moge dat wel
en heb je een hadit of zo waar in staat dat de vrouwen van de profeet
niqaab droegen,want ik ken een hadit waar mohammed sws tegen
een vrouw zij,je moet alles bedeken en behalfe handen en gezicht
Bachelorette
12-09-2003, 09:43
Origineel gepost door lala_amira
Je kan je zelf niet vergelijken met de vrouwen van de profeet
vrouwen van de profeet mogten niet trouwen na de dood van
de profeet,en andere vrouwen moge dat wel
en heb je een hadit of zo waar in staat dat de vrouwen van de profeet
niqaab droegen,want ik ken een hadit waar mohammed sws tegen
een vrouw zij,je moet alles bedeken en behalfe handen en gezicht
lala_amira ik vroeg het aan je ;) ik vergelijk ook niet net zoals niemand zich kan vergelijken met profeet salli3aleih wasalam, maar we proberen wel zoveel mogelijk en goed zijn handelingen te volgen (soenna)
Oem_Lena
12-09-2003, 09:52
Origineel gepost door Bachelorette
lala_amira ik vroeg het aan je ;) ik vergelijk ook niet net zoals niemand zich kan vergelijken met profeet salli3aleih wasalam, maar we proberen wel zoveel mogelijk en goed zijn handelingen te volgen (soenna)
Ja natuurlijk en de goede handelingen is koran en soenna
volgen en.In de koran staat dat vrouwen alles moeten bedeken en
in hadits ook en dat is genoeg bewijs voor mij,k laat niet steltje geleerden mij dingen wijs maken..ook zo iets de ene geleerden zeggen
dat het verplicht is om ook je voeten te bedeken en de andere zeggen van niet,wat ik weet is het verplicht voor een vrouw om haar voeten te bedeken...
Het beste is om zelf tegaan onderzoeken
wat wel en niet toegestaan is...Alhamdoelillah kunnen we lezen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.