Bekijk originele versie : Waarom: Donuts
valencia
24-04-2007, 14:24
Salaam iedereen,
Ik hoop zo graag dat ik voor een keer geholpen zal worden. Het gaat om het volgende: er is een Donuts recept dat heel lekker is en tegenwoordig wordt het ook verkoopt in de marokaanse bakkers. Wanneer ik aan iemand of het nauw familie of vreemden zijn het recept vraag krijg ik altijd een verkeerde recept. wat is er toch zo een geheim aan dit recept. Deze Donuts zijn heel mooi rond van vorm en een beetje geelig en er zit ook streepje in het midden. Ik hoop zo graag dat iemand reageert en ij het antwoord geeft.
Moge allah julie zegenen met al het goeds!
Kijk eens op onderstaande link
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recept+marokkaanse+donut&meta=
anisaleila
24-04-2007, 16:18
dit is het recept van de donuts waarvan ik denk dat je bedoeld.....ze komen net zo uit als die in de winkel, suiker of glazuur erop jammie ;) heb aan me moeder gevraagd hoe ze het maakt ...
Donuts
2 el boter
2 eieren
2 zakjes vanillesuiker
1 kleine blokje broodgist of 1 el droge gist
beetje zout
½ liter lauwe volle melk
meel
Meng alles heel goed door elkaar en goed en lang kneden. Vervolgens een beetje laten rusten voordat je er donuts uit snijd (als je geen vormpjes daarvoor hebt gekocht......kan je ze snijden met een kom en dat gaatje in het midden dmv een theeglas uitsnijden...). Het wordt een gemakkelijk te kneden deeg. Vervolgens laten rijzen en dan bakken in olie.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.