Bekijk originele versie : Joodse Marokkaan doodgeschoten
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
Ezzedine
11-09-2003, 21:52
Joodse Marokkaan doodgeschoten
21:17 - Bron: Nieuwslink
In de Marokkaanse havenstad Casablanca is een joodse Marokkaan doodgeschoten. Het officiële Marokkaanse persbureau MAP meldt dat de daders twee gemaskerde mannen waren.
De aanslag vond plaats in het drukke commerciële district van de havenplaats. Volgens Sergio Berdugo van de Israëlitische gemeenschap is het de eerste keer dat op zo'n wijze een individuele jood in Marokko is vermoord. In mei was een joodse club in Casablanca het doelwit van een bomaanslag.
In het Noord-Afrikaanse land woonde eeuwen lang de grootste joodse gemeenschap van de moslimwereld. Na de exodus naar Israël, in de jaren 50, zijn daar nog zo'n 5.000 joden van over gebleven.
Origineel gepost door buddy
Goh, geinig dus als de palestijnen hun zin krijgen heeft Marokko weer wat oude vrienden terug.
Verdomt geinig zeg.
Zeg pyromaantje...ga effe ergens anders brandjes branden...of blussen what ever... :rolleyes:
ik wist dit niet, de ironie.
Herinner je mijn vraag nog, eerder op de dag?
Bidawi_Mazlot
11-09-2003, 22:07
Origineel gepost door Ezzedine
In de Marokkaanse havenstad Casablanca is een joodse Marokkaan doodgeschoten. Het officiële Marokkaanse persbureau MAP meldt dat de daders twee gemaskerde mannen waren.
De aanslag vond plaats in het drukke commerciële district van de havenplaats. Volgens Sergio Berdugo van de Israëlitische gemeenschap is het de eerste keer dat op zo'n wijze een individuele jood in Marokko is vermoord. In mei was een joodse club in Casablanca het doelwit van een bomaanslag.
In het Noord-Afrikaanse land woonde eeuwen lang de grootste joodse gemeenschap van de moslimwereld. Na de exodus naar Israël, in de jaren 50, zijn daar nog zo'n 5.000 joden van over gebleven.
Het enigste wat mij kan boeien aan deze topic is
wild wild west in Casablanca
Ik ben trots op mijn stad en Uhmm laat ik de rest maar voor me want JOODS Nederland wil ik niet op mijn dak :eek:
:D
Origineel gepost door Ezzedine
waarom de joodse gemeenschap als zondebokken aanwijzen? waarom schieten ze geen generaal of kolonel dood?
:kwaad: Sword
Klinkt als een afrekening in het criminele circuit
babyvanbelisma
12-09-2003, 09:32
Waarom de nadruk leggen op het feit dat hij joods was? Misschien deed dat wel helemaal niet terzake. Er worden zoveel mensen doodgeschoten...
ze moeten daar in Marokko eens stoppen met het in de krant vermelden van de etnische achtergrond.
allemaal stemmingmakerij en discriminatie, het was toch gewoon een marokkaans slachtoffer
btisaaam
12-09-2003, 09:38
vergeten we effe dat het een marokaan was.het maakt me niet uit of hij nou moslim of jood was.maar het was een marokaan.er is iemand zomaar vermoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
krijg je weer allemaal gezeik over antisemitisme
RitaMaria
12-09-2003, 09:56
Ja, Kan toch zijn dat ik niet wist dat een grote concentratie Joden die nu in israel wonen uit Marokko zijn gekomen. Omdat ik niet op de hoogte ben van een historisch feitje ben ik meteen wereld vreemd. Mijn verbazing was groot meestal weet ik dit soort dingen wel.
En van meer dingen niet.. :rolleyes:
Origineel gepost door rnaj
ze moeten daar in Marokko eens stoppen met het in de krant vermelden van de etnische achtergrond.
allemaal stemmingmakerij en discriminatie, het was toch gewoon een marokkaans slachtoffer
dit zou de nederlandse media ook moeten doen..!
RitaMaria
12-09-2003, 10:06
Origineel gepost door sahira
dit zou de nederlandse media ook moeten doen..!
Je bent mij net iets te snel, Sahira..
maar precies..je hebt gelijk, dit zou ook hier moeten gelden ..
babyvanbelisma
12-09-2003, 10:06
Ja vind ik ook, een dode is een dode en of het nou een marokkaan is, een jood een nederlander of een mongolier, maakt niet uit het is allemaal even erg..
Volgens mij is de nederlandse media der al een stuk voorzichtiger mee dan bv 2 jaar geleden.
Ik kom in de kranten steed minder vaak de etnische achtergrond van slachtoffer of dader tegen.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.