Bekijk volle/desktop versie : Zwembad in Beveren lefgt zwarte lijst van Marokkaanse jongeren aan.



Pagina's : [1] 2 3

24-04-2007, 08:08
BRON

Zwembad in Beveren legt zwarte lijst aan



Het gemeentebestuur van Beveren gaat een zwarte lijst aanleggen van relschoppers die zich misdragen in het gemeentelijk recreatiebad. Dat heeft burgemeester Marc Van de Vijver (CD&V) vanavond bekendgemaakt. Aanleiding is volgens de burgemeester de overlast van grote groepen Marokkaanse jongeren uit het Antwerpse afgelopen paasvakantie. Alle bezoekers van het zwembad zullen voortaan hun identiteitspapieren moeten tonen. Wie voor overlast zorgt, wordt de toegang gedurende één tot zes maanden of zelfs definitief ontzegd. De identiteitscontroles zullen gebeuren door een bewakingsfirma met ondersteuning van de politie.

Uren in zwembad
Het is niet de eerste keer dat er zich problemen voordoen met allochtone jongeren in het recreatiebad van Beveren. Volgens burgemeester Van de Vijver gaat het om dezelfde jongeren die ook in Sint-Niklaas in het recreatiedomein De Ster al herhaaldelijk voor overlast zorgden. De situatie is de jongste tijd in Beveren volledig geëscaleerd, zegt het gemeentebestuur. "Tijdens de paasvakantie was tot 80 procent van de bezoekers allochtoon en zij terroriseren de andere bezoekers", aldus de burgemeester. "Dit gaat van pesten van andere kinderen tot seksuele intimidaties. Ze houden zich ook totaal niet aan de regels, komen in onderbroek zwemmen en nemen allerlei etenswaren mee in het zwembad wat de hygiëne niet ten goede komt." De gemeente kreeg intussen een regen van klachten binnen van bezorgde ouders. In één geval waren twee kinderen bedreigd en zaten ze uren in het zwembad omdat ze er niet meer uit durfden komen.

Nultolerantie
"Dit soort gedrag kunnen we niet meer tolereren, " beklemtoont de burgemeester. De gemeente neemt daarom een hele reeks maatregelen. In de weekends, op woensdagmiddag en tijdens vakantieperiodes komen er twee bewakingsagenten die de identiteit van de bezoekers zullen controleren. Wie voor overlast zorgt, komt op een zwarte lijst te staan. Bij een eerste overtreding volgt één maand toegangsverbod. Wie een tweede keer voor problemen zorgt, riskeert zes maand verbod en een derde keer betekent definitieve uitsluiting. Dit laatste kan ook sneller bij zwaarwichtige feiten. Er komt ook een nultolerantie in de omgeving van het zwembad en op de bussen naar de sportzone.

Tarieven verhogen
De politie zal relschoppers onmiddellijk oppakken en terug richting Antwerpen sturen. Zelfs als de aanstokers niet geïdentificeerd kunnen worden, kan de hele groep buiten gezet worden. Verder zal ook contact opgenomen worden met de ouders van de jongeren en met de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen. Als laatste maatregel houdt de burgemeester nog een stok achter de deur. Als de problemen aanhouden, wil hij de tarieven voor niet-inwoners drastisch verhogen. Het gemeentebestuur ziet dit echter als een laatste redmiddel, omdat dit ook inwoners van buurgemeenten zal treffen. (belga/hln)

24-04-2007, 08:28


tja is een oud verhaal
in temse hebben ze ook al deze maatregelen moeten nemen
is toch te erg dat mensen niet meer normaal naar het zwembad kunnen
wordt het niet eens tijd voor een zwembad geheel gebouwd en betaald door de marokkaanse gemeenschap waar ze naar hartelust kunnen rellen dit onder toezicht van de marokkaanse gemeenschap

24-04-2007, 08:43

Citaat door indy:
tja is een oud verhaal
in temse hebben ze ook al deze maatregelen moeten nemen
is toch te erg dat mensen niet meer normaal naar het zwembad kunnen
wordt het niet eens tijd voor een zwembad geheel gebouwd en betaald door de marokkaanse gemeenschap waar ze naar hartelust kunnen rellen dit onder toezicht van de marokkaanse gemeenschap

De ouders aanmanen hun kinderen op te voeden zou ook al een goede stap in de richting zijn.
Feit is dat groepen Marokkanen al voor veel problemen gezorgd hebben in recreatie-centra.
Waar komt ook alweer dat negatieve imago van Marokkanen vandaan?

24-04-2007, 09:22

Citaat door krabbel33:
We kunnen weer wachten op zwembad terreur in Nederland


Ik dacht dat de problemen in Nederland inmiddels wel onder controle zijn.

Over zwembadproblemen in Nederland hoorde je een paar jaar geleden veel, maar het nieuws hierover is weer aardig geluwd.

Er zijn aardig wat maatregelen genomen: op mijn zwembadpasje staat tegenwoordig bijvoorbeeld ook mijn foto, en er is meer camerabewaking.

Ik heb het idee dat dit helpt.

24-04-2007, 11:56


Is hier in de buurt ook een tijd geweest. In de zomer zag je niet anders dan van die etters rond het zwembad. Kleine kindjes onder water duwen, alles wat vrouwelijk is lastig vallen. (liefst met minstens 6-7 man natuurlijk, de helden). Ook constant inbraken in de kastjes, gepikte brommers & fietsen.
Sindsdien is er zware politie- & identiteitscontrole.

Heeft ook wel een downside, als er nu een groep buitenlanders komt zwemmen, staar er binnen de vijf minuten politie om ze te controleren. Wat ook niet echt eerlijk is, maarja, je moet iets he Kan je tenminste gaan zwemmen zonder dat geteisem.

24-04-2007, 11:59

Citaat door indy:
tja is een oud verhaal
in temse hebben ze ook al deze maatregelen moeten nemen
is toch te erg dat mensen niet meer normaal naar het zwembad kunnen
wordt het niet eens tijd voor een zwembad geheel gebouwd en betaald door de marokkaanse gemeenschap waar ze naar hartelust kunnen rellen dit onder toezicht van de marokkaanse gemeenschap

Ja.
Maar dan wel in Marokko.

24-04-2007, 12:11

Citaat door indy:
tja is een oud verhaal
in temse hebben ze ook al deze maatregelen moeten nemen
is toch te erg dat mensen niet meer normaal naar het zwembad kunnen
wordt het niet eens tijd voor een zwembad geheel gebouwd en betaald door de marokkaanse gemeenschap waar ze naar hartelust kunnen rellen dit onder toezicht van de marokkaanse gemeenschap


Wat is dit voor onzin?

Alsof de gehele Marokkaanse gemeenschap aansprakelijk is voor de rellen.

24-04-2007, 12:41

Citaat door indy:


tja is een oud verhaal
in temse hebben ze ook al deze maatregelen moeten nemen
is toch te erg dat mensen niet meer normaal naar het zwembad kunnen
wordt het niet eens tijd voor een zwembad geheel gebouwd en betaald door de marokkaanse gemeenschap waar ze naar hartelust kunnen rellen dit onder toezicht van de marokkaanse gemeenschap



Het zijn niet alleen Marokkanen. In Hoensbroek ligt zwembad Otterveurdt en de vrijdagavond is een beruchte zwemavond. Het zwembad wordt op die avond bezocht door vrijwel uitsluitend allochtonen van allerlei komaf. De sfeer is zo gespannen dat badmeesters regelmatig een brandslang moeten gebruiken om afstand te houden tussen zichzelf en de bezoekers! Tegen sluitingstijd komt de politie om het verlaten van het zwembad in goede banen te leiden. Daarna begeleidt te politie het personeel naar huis! Dit vanwege de vele bedreigingen. Nederland 2007....

24-04-2007, 12:48

Citaat door nastyboy23:
(WE kunnen weer......

Dan kanker je toch op.. of zoek je een ander zwembad.
nederlanders denken gelijk dat ze ook in het water van die zwembad kunnen douchen.. ze nemen gelijk shampoo mee.. zeep, etc..
vind je het gek.. opkankeren met je terreur...
anders nemen straks al die zwembaden in. hahahahhahahahahahahaha

Eeyyy krabbel... word je nou niet moe van jezelf met elke keer dezelfde uitspraken... Wat hebben marokkanen je aangedaan..
je moeder verkracht.....



In dit soort gevallen zijn het gewoon 9 van de 10 x marokkanen.

Champoo in het zwembad? Misschien om de marokkaanse onderbroekjes te wassen?

24-04-2007, 12:49
Lijkt een goed plan om degene die rottigheid uithalen op deze manier aan te pakken, dit soort overlast is al jaren aan de orde en mag weleens echt serieus aangepakt gaan worden.

Ik ben voor een zwarte lijst van mensen die zich misdragen, zodat de rest gewoon lekker kan zwemmen en lol kan maken zoals het hoort.

24-04-2007, 12:55

Citaat door Rafael:
Het zijn niet alleen Marokkanen. In Hoensbroek ligt zwembad Otterveurdt en de vrijdagavond is een beruchte zwemavond. Het zwembad wordt op die avond bezocht door vrijwel uitsluitend allochtonen van allerlei komaf. De sfeer is zo gespannen dat badmeesters regelmatig een brandslang moeten gebruiken om afstand te houden tussen zichzelf en de bezoekers! Tegen sluitingstijd komt de politie om het verlaten van het zwembad in goede banen te leiden. Daarna begeleidt te politie het personeel naar huis! Dit vanwege de vele bedreigingen. Nederland 2007....

Of...leve de multi-culturele samenleving?

24-04-2007, 12:56

Citaat door corrie2:
Lijkt een goed plan om degene die rottigheid uithalen op deze manier aan te pakken, dit soort overlast is al jaren aan de orde en mag weleens echt serieus aangepakt gaan worden.

Ik ben voor een zwarte lijst van mensen die zich misdragen, zodat de rest gewoon lekker kan zwemmen en lol kan maken zoals het hoort.


De zwarte lijst zou dan niet alleen voor zwembaden maar ook voor bioscopen en stations kunnen gelden. Misschien komen deze relschoppers dan ook niet meer als bezoeker het ziekenhuis in. Na enige tijd kan de relschopper het ook in restaurants en winkelbedrijven vergeten.

De relschopper kan voor zijn voedsel en vermaak nog slechts terecht op rottermerplaat dat voor dit doel met schrikdraad is afgescheiden.

Niet zo lang geleden zou ik mijzelf bij het schrijven van deze woorden voor gek hebben verklaard.

Nu denk ik:"als we dat schrikdraad nu eens vervangen voor gewoon hekwerk, zou het dan....."

24-04-2007, 13:15


Is het nou zo moeilijk om je te gedragen in een openbare gelegenheid? Ik denk dat je ze wel op een zwarte lijst kan zetten, maar dan verplaats je het probleem alleen maar.
Ze gaan uitwijken naar andere zwembaden. En dan begint het weer van voor af aan. Zwembaden. bioscopen, treinen, winkels etc etc. 9 van de 10 keer zijn het toch de Marokanen die zulke dingen doen.
Ik ben trots dat ik een marokkaanse ben, maar hiervoor schaam ik me dan, omdat ik dan verantwoording moet afleggen tegen je eigen directe omgeving. Je wordt er gewoon moedeloos van. De plaatselijke zwembad bij ons heeft het ouderzwemmen ingevoerd. Als je als minderjarige wilt zwemmen, dan moet je in het weekend een persoon van 18 jaar of ouder meenemen. Anders kom je er niet in.
De plaatselijke marokkaanse gemeenschap bezorgde geen overlast, maar de gastjes uit de omliggende gemeentes bezorgde overlast. Ongewenste aanrakingen, mensen een kopje onder duwen, diefstal,luidruchtig , voordringen etc etc

Respect hebben ze binnenshuis wel, maar zodra ze buiten zijn dan kennen ze dat woord niet meer. Ik geloof niet dat de ouders hun kinderen de opvoeding geven om mensen lastig te vallen in een openbare gelegenheid.

De goede moeten lijden onder de slechte. Maar dat is altijd al zo geweest.

jammer

24-04-2007, 13:22

Citaat door rafika20:
De goede moeten lijden onder de slechte. Maar dat is altijd al zo geweest.
Niet wanneer de "goeden" besluiten dat het uit is met het geklooi, Rafika.

Maar ja, besef ik mij dan, die extra bewaking en administratieve rompslomp komt dan toch weer op de schouders van de "goeden".

Dus je hebt helaas gelijk.

24-04-2007, 13:36

Citaat door rafika20:
Is het nou zo moeilijk om je te gedragen in een openbare gelegenheid? Ik denk dat je ze wel op een zwarte lijst kan zetten, maar dan verplaats je het probleem alleen maar.
Ze gaan uitwijken naar andere zwembaden. En dan begint het weer van voor af aan. Zwembaden. bioscopen, treinen, winkels etc etc. 9 van de 10 keer zijn het toch de Marokanen die zulke dingen doen.
Ik ben trots dat ik een marokkaanse ben, maar hiervoor schaam ik me dan, omdat ik dan verantwoording moet afleggen tegen je eigen directe omgeving. Je wordt er gewoon moedeloos van. De plaatselijke zwembad bij ons heeft het ouderzwemmen ingevoerd. Als je als minderjarige wilt zwemmen, dan moet je in het weekend een persoon van 18 jaar of ouder meenemen. Anders kom je er niet in.
De plaatselijke marokkaanse gemeenschap bezorgde geen overlast, maar de gastjes uit de omliggende gemeentes bezorgde overlast. Ongewenste aanrakingen, mensen een kopje onder duwen, diefstal,luidruchtig , voordringen etc etc

Respect hebben ze binnenshuis wel, maar zodra ze buiten zijn dan kennen ze dat woord niet meer. Ik geloof niet dat de ouders hun kinderen de opvoeding geven om mensen lastig te vallen in een openbare gelegenheid.

De goede moeten lijden onder de slechte. Maar dat is altijd al zo geweest.

jammer


Zwarte lijsten delen, bekend maken in de verschillende baden, desnoods uitbreiden naar andere dingen als blijkt dat relschoppers daarnaar uitwijken.

Dan is het snel over, de volgende die wilde gaan rellen denkt wel 2 keer na als er niets leuks meer te doen is.

Zwarte lijsten zijn de enige manier waarop je het kaf van het koren kan scheiden, de goede niet onder de kwaden hoeft te laten lijden.
En je moet toch iets proberen....

Pagina's : [1] 2 3