Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Turken en Marokkanen zijn negatief over economisch beleid Balkenende

Pagina's : [1] 2

sweett
11-09-2003, 20:24

Turken en Marokkanen hebben weinig vertrouwen in het economische beleid van het kabinet-Balkenende II. Zo is ongeveer 80% van de Turken en Marokkanen van mening dat de Nederlandse economie het op dit moment matig of slecht doet. ...Het merendeel van hen verwacht dat een eventueel herstel niet voor 2005 valt te verwachten. Dat blijkt uit een enquete onder 234 Turken en 235 Marokkanen van 20 jaar en ouder. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Foquz Etnomarketing. Zij liet verder weten dat 14,8% van de Turken en 7,6% van de Marokkanen denkt dat het huidige kabinet hun kansen op werk zal vergroten. Vooral Marokkanen tussen de 20 en 34 jaar zien hun kansen op de arbeidsmarkt somber in :( . Bijna 56% denkt dat Jan Peter Balkenende er niet voor kan zorgen dat zij een baan krijgen...duhhhhhh, had ik ze ook wel kunnen vertellen :D

Bidawi_Mazlot
11-09-2003, 20:46
Origineel gepost door buddy So, er is wereldwijd een recessie, die overige 20% is totaal gestoort. Wat denkt de rest dan, Dat Balkenende een uitzend buro heeft.!?!? Wat een achterlijk onderzoeksburo is dat Foquz Etnomarketing dit soort stellingen kan je helemaal niet stellen. Als er Hans Anders Autochmarketing stond dan was het zeker een hele prachtige onderzoeksbureau?....ja zo lust ik er ook een paar. Dat bureau onderzoekt alléén datgene wat er speelt bij de allochtone buddy.....er heerst onzekerheid bij de autochtone danwel de allochtone bevolking dus keep dat sh.it voor je. Jij hebt zo te zien een hoge pet van die Balkenende, stel je voor als nieuwe kandidaat minister president zou ik zeggen want jij hebt ambities zoals geen ander die heeft :D

sweett
11-09-2003, 21:08
rustig aan mannen, het is maar een berichtgeving en eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje "apart" alsof Balkenende voor hun een baan moet gaan zoeken...Je hebt toch echt zelf alles in je eigen hand...

GeenLeven
11-09-2003, 21:09
Denk dat er ook genoeg nederlanders negatief tegenover dit kabinet staan. Maar ik vraag me af wat deze marokkanen en turken tegen die plannen denken te kunnen doen? Gaan ze staken, zoals al gepland is of blijven ze op hun reet zitten hopen dat het anders wordt. :D

Bidawi_Mazlot
11-09-2003, 21:25

Origineel gepost door buddy Wat zeik je nou man het gaat over wat heel anders. de vragen uit het onderzoek deugen niet!! Lees die conclusies even goed, gek. Voor je me ergens van beschuldigd. De conclusies zijn getrokken op basis van antwoorden op een incorrecte vraagstelling. Lekker onderzoeks buro. Sorry, helemaal mis. ik vind hem echt helemaal niets. En ik de politiek in hahahahaha en ambtenaar worden zeker! nog even .... je snap echt niet hoe ik in elkaar zit. Je bent een viezerik dus wat je mij ook verteld, het gaat de ene oor der in en aan de onderkant eruit. Heb ik je onzeker gemaakt dat je nu ineens meldt dat ik niet weet hoe jij inelkaar steekt?.....dat interesseert mij ook niet buddy begrijp dat dan. Een viezerik zoals jij blijft een viezerik PUNT.

GeenLeven
11-09-2003, 21:53
Origineel gepost door buddy Hoewel dit nu niet de regering van mijn dromen is moet ik zeggen dat het in iedergeval een stuk beter is als paars! Als die in de Gouden tijden wat voorzichtiger met geld waren omgesprongen dan hadden we in barre tijden een appeltje voor de dorst. Niet vergeten dat ons allergrootste financiele probleem het AOW gat is veroorzaakt door de PvdA PPR (nu groen links) en cpn (nu SP) in de jaren '60. Ze zijn onmiddelijk van de premie die er betaald werdt mensen AOW gaan geven die hier nooit premie voor hebben betaald. Nu al die mensen die jarenlang premie hebben betaald oud worden moeten de jongeren van nu de AOW voor die mensen gaan betalen, alleen er zijn nu in verhouding heel veel ouderen en weinig jongeren. En het gaat nog veel erger worden. Binnenkort moet iedereen een waanzinnig groot deel van zijn inkomen afstaan voor de AOW! Iedereen zal nog blij zijn dat op dit moment de hand op de knip wordt gehouden. :rolleyes: Ineens is paars slecht, toen ze aan de macht waren hoorde ik niemand klagen!! :confused: :D

GeenLeven
11-09-2003, 22:43
Origineel gepost door buddy toen kende jij mij zeker niet :), meeste mensen zijn nogal kortzichtig vinden dat de politici het goed doen als de economie het goed doet en anders om. Ironisch gezien is het anders om, wat de politiek doet heeft een uitgesteld effect. de politiek erft de zonden die door het vorige kabinet zijn begaan. Als er nu heel hard wordt gewerkt aan bijvooorbeeld de wachtlijsten of fileprobleem zijn die pas in de volgende kabinets periode voelbaar. :confused: hmmm iemand die eerst nadenkt voordat ie begint met tikken. Sorry moet ik even aan wennen :D :D

rnaj
12-09-2003, 09:55
Origineel gepost door sweett rustig aan mannen, het is maar een berichtgeving en eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje "apart" alsof Balkenende voor hun een baan moet gaan zoeken...Je hebt toch echt zelf alles in je eigen hand... Wat zijn dit nou weer voor flauwe berichten. Ten eerste, wie heeft er eigenlijk wel vertrouwen in die rechtse kliek daar in Den Haag.. Alles wat ze daar doen, verdedigen ze met het argument dat het goed is voor de economie en dat het banen zal creeeren Dus als iemand vraagt Denkt u dat JPB u aan werkt helpt? is dat een zeer terechte vraag, en dan gaat het niet of JPB persoonlijk iemand aan het werk help. Het gaat erom of het beleid van JPB en die ****ing Zalm tot een verbetering van de economie en de arbeidsmarkt zal leiden. Ben bang van niet, de economie wordt zo afgeknepen dat e.e.a. gaat instorten. :kwaad:

sahira
12-09-2003, 10:08
Origineel gepost door sweett Turken en Marokkanen hebben weinig vertrouwen in het economische beleid van het kabinet-Balkenende II. Zo is ongeveer 80% van de Turken en Marokkanen van mening dat de Nederlandse economie het op dit moment matig of slecht doet. ...Het merendeel van hen verwacht dat een eventueel herstel niet voor 2005 valt te verwachten. Dat blijkt uit een enquete onder 234 Turken en 235 Marokkanen van 20 jaar en ouder. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Foquz Etnomarketing. Zij liet verder weten dat 14,8% van de Turken en 7,6% van de Marokkanen denkt dat het huidige kabinet hun kansen op werk zal vergroten. Vooral Marokkanen tussen de 20 en 34 jaar zien hun kansen op de arbeidsmarkt somber in :( . Bijna 56% denkt dat Jan Peter Balkenende er niet voor kan zorgen dat zij een baan krijgen...duhhhhhh, had ik ze ook wel kunnen vertellen :D Inderdaad, dat had zelfs IK kunnen vertellen...het zijn trouwens niet alleen de turken of marokkanen die niets zien in 'onze' premier... :rolleyes:

babyvanbelisma
12-09-2003, 10:10
Ik heb al berichten gehoord dat het beter gaat met de economie. De ICT sector kruipt al langzaam uit het gat.

Tijn
12-09-2003, 11:15
Om ff aan te geven hoeveel invloed JP heeft op de economie; de recessie beperkt zich volgens mij niet tot Nederland ;). Daarnaast zijn er trouwens ook Europese afspraken over bijvoorbeeld `t begrotingstekort. Persoonlijk denk ik dat je in goede tijden wat geld moet reserveren, zodat je in slechtere tijden iets meer kunt uitgeven. Helaas heeft Paars /Zalm vooral geld weggegeven.... Dat Turken (en Marokkanen) zich negatief uitlaten over `t huidige beleid komt misschien ook een beetje doordat sommige h`m beginnen te knijpen. Geloof namelijk dat 60% van de Turken boven de 45 "ziek" in de WAO zit.... Daarnaast moeten we volgens mij ook niet te veel zeiken, denk dat weinig landen de economische positie en `t sociale stelsel van Nederland kunnen evenaren.

rnaj
12-09-2003, 11:21
Origineel gepost door Tijn . . . . . Dat Turken (en Marokkanen) zich negatief uitlaten over `t huidige beleid komt misschien ook een beetje doordat sommige h`m beginnen te knijpen. Geloof namelijk dat 60% van de Turken boven de 45 "ziek" in de WAO zit.... Daarnaast moeten we volgens mij ook niet te veel zeiken, denk dat weinig landen de economische positie en `t sociale stelsel van Nederland kunnen evenaren. Volgens mij komt het dat het onderzoek alleen onder turken en marokkanen is uitgevoerd. Als ze dezelfde hoeveelheid hollanders hadden meegepakt in het onderzoek zouden die waarschijnlijk de zelfde mening hebben gegeven

Tijn
12-09-2003, 11:43
Origineel gepost door rnaj Volgens mij komt het dat het onderzoek alleen onder turken en marokkanen is uitgevoerd. Als ze dezelfde hoeveelheid hollanders hadden meegepakt in het onderzoek zouden die waarschijnlijk de zelfde mening hebben gegeven Zou best kunnen ja.....Hollanders kunnen ook behoorlijk zeiken ;)

Pagina's : [1] 2